Vasker i alt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2012

morethanperfect

Miss BananaHammock skriver:

Også det jeg tænkte - men kan man regne med at fabrikanten har vasket stoffet til f.eks. sengeranden inden det blev syget - sådan at jeg ikke står med et stykke stof der pludselig er for lille (Altså ved du noget om det? )

Hmm nej det aner jeg faktisk ikke .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

Miss BananaHammock

JS<3 skriver:

Alt blev vasket her

Oki

Anmeld

2. november 2012

maria_wlt

Hej Tøser

Jeg er gået igang med at klarggøre alt til junior og har været ved at vaske tøj og dyner osv. MEN hvad med sengerand, puslepude, indmad til autostol osv. Har I vasket det inden brug eller bare første gang baby gylper ud over det hele?

Hvad med nye bamser og legetøj? Vasker I bamserne i vaskemaskinen og legetøjet i alm. sæbevand inden det tages i brug

Er det mig der er overbeskyttende overfor de kemikalier der findes i nye ting?

Jeg ville tjekke autostoen på netttet for der er desværre flere som har kemi i stoffet..

Jeg ville vaske alt tøj og det der kommer i munden..

Man kan ikke være FOR meget med det..

Anmeld

2. november 2012

Miss BananaHammock

maria_wlt skriver:

Jeg ville tjekke autostoen på netttet for der er desværre flere som har kemi i stoffet..

Jeg ville vaske alt tøj og det der kommer i munden..

Man kan ikke være FOR meget med det..

Glad for at man ikke kan være for meget - for man vil jo bare det bedste for de små!

Anmeld

2. november 2012

Nessie

Jeg er også lettere hysterisk hvad det angår, og alt blev vasket eller tørret af inden brug (dog ikke autostolen).

Tøj, sengerand osv. røg lige en tur i vaskemaskinen. Alt legetøj og bamser fik en god skrubbetur med en klud og sæbevand, og så stod det ellers på rad og række og tørrede foran radiatoren

Anmeld

2. november 2012

M&N

Nessie skriver:

Jeg er også lettere hysterisk hvad det angår, og alt blev vasket eller tørret af inden brug (dog ikke autostolen).

Tøj, sengerand osv. røg lige en tur i vaskemaskinen. Alt legetøj og bamser fik en god skrubbetur med en klud og sæbevand, og så stod det ellers på rad og række og tørrede foran radiatoren

Nu spørger jeg lige lidt dumt måske..

Hvordan ville du vaske sengeranden og puslepude betrækket? Vende det på vrangen eller bare putte det ind med farven ud? Og det samme med baby-tøjet? Når det kommer til vores eget tøj, så vender jeg det ikke på vrangen, vasker kun efter grader som er anvist samt hvad for noget tøj / farve det er.. 

Hvordan gør man lige med baby tøj, sengerand, puslepude, dynebetræk osv?

Anmeld

2. november 2012

Nessie

BabyWish2012 <3 skriver:

Nu spørger jeg lige lidt dumt måske..

Hvordan ville du vaske sengeranden og puslepude betrækket? Vende det på vrangen eller bare putte det ind med farven ud? Og det samme med baby-tøjet? Når det kommer til vores eget tøj, så vender jeg det ikke på vrangen, vasker kun efter grader som er anvist samt hvad for noget tøj / farve det er.. 

Hvordan gør man lige med baby tøj, sengerand, puslepude, dynebetræk osv?

Ingen dumme spørgsmål, vi vil jo bare det bedste for vores små

Sengeranden syede min mor, så hun vaskede bare stoffet inden, så krøb det i hvert fald ikke.
Puslepudebetrækket får bare jævnligt en ordentlig tur med vand og sæbe

Jeg vasker ikke tøj på vrangen, mest fordi jeg ikke gider vende det tilbage igen, når det skal lægges på plads
Jeg vasker alt efter vaskeanvisningen, og sorterer det selvfølgelig i farver først.
Alt det småt tøj ryger i tørretumbleren. Igen af ren dovenskab, jeg gider ikke stå og hænge så mange små styker tøj på tørresnoren
Selvfølgelig hænger jeg strik og ander følsomt pænt op, men alt andet blivet tørret i tumbleren.

Det der ikke kan gå i vaskemaskinen af legetøj og bamser osv., får en ordentlig tur med en gang sæbevand

Anmeld

2. november 2012

Dinna88

Lige mine tanker - med restfarve

Anmeld

2. november 2012

Miss BananaHammock

Nessie skriver:

Og din sengerand krympede ikke?

Anmeld

2. november 2012

Nessie

Og din sengerand krympede ikke?

Det var måske også lidt snyd at nævne dén, for det var en min mor syede, så hun vaskede jo bare stoffet inden.

Men du kan måske vaske den på et skåneprogram, så skulle den i hvert fald ikke så gerne krympe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.