Når børn skal tabe sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.991 visninger
17 svar
0 synes godt om
1. november 2012

tinasmor

Jeg sidder og læser omkring det afsnit der kommer i aften omkring generation XL, et program hvor børn skal tabe sig. Der står blandt andet at en 10 årig pige skal tabe sig. Men at det er svært når storebror stadigvæk må spise remulade og ketchup. Jeg har kun set et enkelt afsnit tidligere, og der var det samme problematik. Storesøster gad i hvertfald ikke støtte op om at lillesøster skulle tabe sig, og derfor fik hun stadigvæk alt det "forbudte" til aftensmad.

Hvis det var mit barn der skulle tabe sig, så ville det være sådan at ALLE støttede op omkring dette. Mor, far og evt. søskende. Også selv om den anden søskende ikke ville have brug for det. Ingen har taget skade af at spise sundere heller ikke selv om man ikke er overvægtig.

Selvfølgelig er det da "surt" for det andet barn at det pludselig ikke må få kechup eller dessert eller lign. Men det er der jo så meget der er. At gå i seng til et normalt tidspunkt, at rude op på værelset osv. sådan er det jo at være barn Jeg synes det er vildt tarveligt, at man ikke støtter op om det barn som har brug for at tabe sig.

Hvad synes I?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2012

Fines mor

tinasmor skriver:

Jeg sidder og læser omkring det afsnit der kommer i aften omkring generation XL, et program hvor børn skal tabe sig. Der står blandt andet at en 10 årig pige skal tabe sig. Men at det er svært når storebror stadigvæk må spise remulade og ketchup. Jeg har kun set et enkelt afsnit tidligere, og der var det samme problematik. Storesøster gad i hvertfald ikke støtte op om at lillesøster skulle tabe sig, og derfor fik hun stadigvæk alt det "forbudte" til aftensmad.

Hvis det var mit barn der skulle tabe sig, så ville det være sådan at ALLE støttede op omkring dette. Mor, far og evt. søskende. Også selv om den anden søskende ikke ville have brug for det. Ingen har taget skade af at spise sundere heller ikke selv om man ikke er overvægtig.

Selvfølgelig er det da "surt" for det andet barn at det pludselig ikke må få kechup eller dessert eller lign. Men det er der jo så meget der er. At gå i seng til et normalt tidspunkt, at rude op på værelset osv. sådan er det jo at være barn Jeg synes det er vildt tarveligt, at man ikke støtter op om det barn som har brug for at tabe sig.

Hvad synes I?

Jeg følger også med i XL, og det er fordi jeg selv har en overvægtig datter, som jeg gerne vil have skal tabe sig.

Men min holdning er som din, enten er det et familieprojekt ellers går man ikke igang!

Vi har haft samme problematik i skolen, hvor der var lidt formeget fredagskage i SFOen, og det var dælme svært for hende !

Men fuuuck...det er svært at have et overvægtigt barn, og jeg har selv været overvægtig siden jeg var barn.

Anmeld

1. november 2012

Benjamins'mor

Jeg synes også alle bør støtte op om det.

Min søster skulle tabe sig og var på julemærke hjem.

Men når hun kom hjem i nogle weekender spiste mine andre søskende stadig slik, og drak sodavand og sådan. Og ja, det er weekend. Men det er da stadig lidt unfair. Selv min mor sad og spiste slik i hovedet på hende.

Anmeld

1. november 2012

ESV

tinasmor skriver:

Hvad synes I?

Min holdning er helt klart at det er et familie projekt, dvs alle støtter alle!
det andet hører slet ikke hjemme i min verden. Det er synd for det barn der skal tabe sig, det kan fører til nederlag, depressioner, højere vægt og flere nederlag.

Anmeld

1. november 2012

Muhmi

Selvfølgelig støtter man op omkring det!! Kunne slet ikke forestille mig at Silas fik lov til at sidde og guffe slik og kage eller remoulade hvis vores mindste ikke fik lov... Ej nej... Så kommer det slet ikke på bordet eller bliver købt...

Anmeld

1. november 2012

Pige2009

ESV skriver:

Min holdning er helt klart at det er et familie projekt, dvs alle støtter alle!
det andet hører slet ikke hjemme i min verden. Det er synd for det barn der skal tabe sig, det kan fører til nederlag, depressioner, højere vægt og flere nederlag.

Helt enig! Alt andet er da for dumt

Anmeld

8. november 2012

Legehuset-Hertug-Abel.dk

Det er meget vigtig at børnene lærer gode spisevander, der hvor de bliver passet. Det prioriterer jeg meget højt som dagplejer.

Jeg spiser sammen med børnene og det samme som børnene for at give dem en god eksempel. Vi spiser sund, varieret og hjemmelavet mad.

Ella

Dagpleje i Kolding

Legehuset Hertug Abel

Anmeld

8. november 2012

SussieThyssen

tinasmor skriver:

Hvad synes I?

Er helt enig med dig, men det gælder jo også at det barn, der skal tabe sig må lære, at der bare er ting, som man ikke må få.
Sådan er det jo også i diabetikerfamilier. Der kan nogle godt spise sukker og andre ikke, og så må de ramte leve med forskellighederne, fordi de også vil møde det ude i samfundet.

Børn med anlæg for overvægt, skal vokse op med mangfoldigheden af tilbud, hvor de skal lære at sige nejtak, selvom tingene frister.
I dagligdagen er det logisk at familien generelt skal holde den sunde linje, men det skal ikke gå ud over de andre i familien, at der er en, der må sige nej.
Sådan er det jo også for os voksne, vi kan godt byde uden at nyde.

Så begge dele må jo være tilladt.
Man kan jo evt. kompensere ved at indføre en dag om ugen, hvor alle må synde

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. november 2012

TaAsJu

tinasmor skriver:

Hvad synes I?

Jeg har også set nogle afsnit af det og man kaN jo se på pigen at det virkelig er snyd at broen før hvad han vil have og hun må "nøjes"..

Her hjemme har vi lagt kosten om.. Min mand er sygt god til og lave mad og det har sat sig meget på mig og med to graviditer oven i.. Så det hele er lagt om.. Også børnens.. De får det samme som os.. Men får vi nu porre tæret som jeg ved de ikke kan lide laver vi sunde alternativer til dem.. og de mangler ikke det usunde.. Så laver man sådan et projekt så bakker alle op.. 

Anmeld

8. november 2012

Studerendemor

Det er en projekt man går sammen om som familie, og ikke kun det overvægtige barn. Jeg synes det er svært at tabe mig, når min kæreste hyggespiser chokolade og jeg er altså voksen. Men samtidig synes jeg det er forældrenes ansvar, at de søskene som ikke skal tabe sig, er med i projektet. De tager sikkert ikke skade af, at spise sundt og komme ud at røre sig, selvom de ikke er overvægtige. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.