Lone Jakobsen skriver:
ligefrem skulle skamme sig, synes jeg er meget groft formuleret. jeg har selv en søn der kæmper med overvægt, og tro mig, jeg skammer mig ikke.
vi spiser en sund, varieret kost, han får masser af motion, hans søskende er ikke overvægtige..... så nej, jeg skammer mig ikke, men jeg støtter min søn i fortsat at leve sundt, og at komme ud og røre sig hver eneste dag.
Nej, det er rigtigt, det er et groft ord.
Men hvis din søn lever så sundt og stadig er overvægtig, er der jo en grund til det. Vi kan også blive overvægtige af medicinforbrug, der er noget med en arvelig tendens til at producere for meget (et eller andet dårligt) kulhydrater er det vidst. Vi er da kun lige begyndt på at finde ud af hvorfor der er nogen der kan leve fornuftigt og stadig slåsse med vægten.
Det er ikke dem jeg taler om.
Det er samme slags forældre som ryger deres børn ind i hovedet, tager narko i deres nærhed, kører som en vanvittig, snakker grimt til andre foran dem, snakker grimt til dem, slår dem.. Det er alle de forældre der ikke tager noget ansvar for deres børns videre færd i livet.
Jeg håber da du kan se forskellen?
Anmeld