snurren i fingrene ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.708 visninger
14 svar
0 synes godt om
1. november 2012

Mink

Hej alle sammen

Jeg har i de sidste to uger haft snurren i min lille finger og ring fingeren... til tider sover de helt...  ??? jeg har spurgt min læge hvad det kan skyldes, og hun svarede at når man er gravid dannes der mere væske i kroppen og at noget af det måske er havnet i mine fingre ??  er der andre der har prøvet noget lignende ?? og hvad gjorde i ved det ?? det er vildt irriterende ! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2012

Mink

slet ingen ?? 

Anmeld

1. november 2012

Steinbrenner

Akmese skriver:

Hej alle sammen

Jeg har i de sidste to uger haft snurren i min lille finger og ring fingeren... til tider sover de helt...  ??? jeg har spurgt min læge hvad det kan skyldes, og hun svarede at når man er gravid dannes der mere væske i kroppen og at noget af det måske er havnet i mine fingre ??  er der andre der har prøvet noget lignende ?? og hvad gjorde i ved det ?? det er vildt irriterende ! 

hejsa

I min sidste graviditet sov begge mine hænder, jeg fik også at vide at det var pga. vand i kroppen, jeg kunne ikke gøre andet end at vente på at føde og slippe af med vandet.

Jeg har lidt det samme problen denne gang, dog mest om natten hvor jeg vågner med smerter i min højre hånd.

Jeg har hørt det skulle være rigtig godt at tage i svømmehalen, det skulle hjælpe på vand i kroppen, jeg har ikke selv prøvet det endnu, da jeg har ligget syg de sidste 14 dage, men det var da værd at prøve

Anmeld

1. november 2012

Fenja09

Akmese skriver:

Hej alle sammen

Jeg havde det i min graviditet og det startede også med at mine fingre sov og til sidst gik det i begge håndled - fik karpal - tunnel syndrom. Det skyldes væske der presser ved nerverne. Det gjorde virkelig ondt og jeg kunne næsten ikke løfte en tallerken til sidst.

Der er intet at gøre ved det - nogle bliver opereret for det, men langt de fleste oplever at det stopper omkring 3 måneder efter fødslen. Mit er heldigvis væk igen.

/Fenja

Anmeld

1. november 2012

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

hej ! Deter rigtigt at det er væskeophobning som trykker på nerverne, derfor snurrer fingrene.Carpal tunnel syndrom hedder det.

Det kan hjælpe hvis du hæver din fodende når du sover, og tag evt en pude under dine underarme, så der ikke ophobes væske.

Du kan løfte hver arm på skift og lave venepumpe øvelser,.

Deter rigtig ubehageligt og forstyrrer søvnen.Er dit BT i orden?

Håber du får det bedre.

Anmeld

1. november 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg havde det også og i sær under min 2. graviditet. Det gik væk den dag jeg fødte. Jeg kender en som led rigtig meget af det og hun fik akunputur og det hjalp, det var igennem hendes JM.

Anmeld

1. november 2012

Mink

Steinbrenner skriver:

hejsa

I min sidste graviditet sov begge mine hænder, jeg fik også at vide at det var pga. vand i kroppen, jeg kunne ikke gøre andet end at vente på at føde og slippe af med vandet.

Jeg har lidt det samme problen denne gang, dog mest om natten hvor jeg vågner med smerter i min højre hånd.

Jeg har hørt det skulle være rigtig godt at tage i svømmehalen, det skulle hjælpe på vand i kroppen, jeg har ikke selv prøvet det endnu, da jeg har ligget syg de sidste 14 dage, men det var da værd at prøve

Tak for rådet ! synes bare det er super træls intet andet ! altså har også svært ved at bruge dem til nget, det er jo som om de ingen kræfter har men det er jo klart når jeg kke har følelse og fuld bevægelse ... men det kender du jo til :/ 

Anmeld

1. november 2012

Mink

Fenja09 skriver:

Jeg havde det i min graviditet og det startede også med at mine fingre sov og til sidst gik det i begge håndled - fik karpal - tunnel syndrom. Det skyldes væske der presser ved nerverne. Det gjorde virkelig ondt og jeg kunne næsten ikke løfte en tallerken til sidst.

Der er intet at gøre ved det - nogle bliver opereret for det, men langt de fleste oplever at det stopper omkring 3 måneder efter fødslen. Mit er heldigvis væk igen.

/Fenja

Tak for svar ! det er godt nok irriterende !! håber ikke mit bliver værre.. men altså nej har ikke så mange kræfter i de fingre men det er jo klart når følelsen ikke er der .. :/ ! øv! 

Anmeld

1. november 2012

Mink

lisbeth jess skriver:

hej ! Deter rigtigt at det er væskeophobning som trykker på nerverne, derfor snurrer fingrene.Carpal tunnel syndrom hedder det.

Det kan hjælpe hvis du hæver din fodende når du sover, og tag evt en pude under dine underarme, så der ikke ophobes væske.

Du kan løfte hver arm på skift og lave venepumpe øvelser,.

Deter rigtig ubehageligt og forstyrrer søvnen.Er dit BT i orden?

Håber du får det bedre.

Oky tak for rådet, må prøve mig frem.. altså min læge virkede ikke synderlig bekymret over det og gav heller ingen råd :/ ! det er bare vildt irriternde fordi jeg ikke har særlig meget følelse i dem og gør jo at jeg ikke kan bruge dem til så meget ! 

Har ikke været ved lægen endnu da jeg befinder mig i udlandet ... har først tid den 26. nov.. dvs i uge 12 ...  så aner ingenting... 

Anmeld

1. november 2012

Mink

MoarHvidovre skriver:

Jeg havde det også og i sær under min 2. graviditet. Det gik væk den dag jeg fødte. Jeg kender en som led rigtig meget af det og hun fik akunputur og det hjalp, det var igennem hendes JM.

Tak for svar ! håbede det gik væk i løbet af graviditeten men kan jeg næsten fornemme på svarene at det ikke gør :/ ! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.