Jeg er så bange for at miste:'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2012

naomi

Snehund skriver:

Først

Kender tankerne og følelserne (har selv en lang og kompliceret SA i bagagen og er nu gravid 15+4). Hver gang jeg bliver vred, stresset eller ked af det, bliver jeg så skyldbetynget. Hvis det gør ondt eler lign tror jeg det er slut og i lang tid forventede jeg blod i toilettet/trusserne, når jeg skulle tisse osv osv.

Heldigvis er det stilnet noget af med bekymringerne for mit vedkommende, der har hjulpet mig at bliver scannet og se at den lille sire vokser og trives, som den skal. Det har bla. hjulet med en fin NF scanning, hvor vi efterfølgende valgte at offentliggøre graviditeten - det hjalp for mig at tale med andre om det og dele glæden med andre, det gør det mere realistisk for mig. Når jeg fortæller andre om det og mærker deres glæde, så tror jeg selv mere på det og dermed tør jeg tro mere på det.

Men det ER svært at slippe angsten, og forbeholdende er jo også en beskyttelsesmekanisme, for hvis man nu mister igen, så har man da taget sine forbehold, så man måske undgår at blive SÅ ulykkelig og sorgramt, som hvis man tillod sig at give slip og bare lade følelserne få frit spil.

Når jeg bliver allermest bekymret og angst så tænker jeg tanker som: Den tid jeg bruger på at tænke positivt og føle glæde nu, den kommer ikke dårligt igen. Hvis det går galt, så har jeg i det mindste haft det godt indtil nu, så jeg vælger at vente med at bekymre mig indtil der er grund til det.

Samtidig respekterer jeg, at situationen ripper det op i en sorg, som man har over det/de tab man har haft tidligere og prøver at give plads til det.

Håber du kan bruge det til noget

TUSIND tak for dit svar!! Du kan tro jeg kan bruge det til noget 

Og hvor er jeg glad for at høre det går så godt med dig og din bebs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2012

Snehund

naomi skriver:

TUSIND tak for dit svar!! Du kan tro jeg kan bruge det til noget 

Og hvor er jeg glad for at høre det går så godt med dig og din bebs

Værsgo Dejligt, hvis du kan bruge mine tanker til noget!

Tak, ja, håber det går ligeså godt, som jeg håber  Glæder mig til at gense den lille basse til MD om en måneds tid, og for at det går godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.