Carolinemama skriver:
Min kærestes mor og jeg kan ikke så godt sammen.
Der har været lidt problemer med min kæreste og jeg før jeg blev gravid og det dømmer hun mig ud efter.
Efter min mening er det min kæreste og jegs business.
vi har i det hele taget ikke så god kemi og sys hun kommer med nogle udtalelser der viser klart hun ikke kan lide mig. Det er ikke rart. Har snakket med min kæreste omkring det men han forsvare hende bare.
det går mig på at det er sådan.
vi skal have en pige til marts og jeg er ikke interesseret i at det skal fortsætte sådan her..
Nogle som har prøvet det samme? Eller lignede? Nogle gode råd:-)
Jeg ville vise mig som det "store" menneske og så f.eks invitere hende ud at spise, shoppe eller bare til kaffe. Ikke for at diskutere, men for at "hygge". Lade hende vide at du faktisk ønsker at i er på talefod, kan snakke sammen, fordi hun er farmor til dit barn. Du kunne evt. inddrage hende i noget med barnet - vise hende noget tøj du har købt, spørge ind til forskellige ting ang. farver, børneværelse you name it - bare så hun har en følelse af, at hun betyder noget.
Måske bryder du dig ikke om det, men giv hende en chance når det er din kærestes mor og jeres kommende barns farmor - om ikke andet, så for barnet.
Jeg har et ret godt forhold til min svigermor, og kan tale med hende om det meste, men det har taget mange år at nå dertil. Vi tager i dag ud og spiser brunch, hun kommer på besøg en uge ad gangen - også når kæresten ikke er hjemme. Selvfølgelig kan jeg lide hende, men jeg prøver også at gøre det for at involvere hende i hendes barnebarns liv.
/Fenja 
Anmeld