Dårlig kemi med svigermor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.906 visninger
15 svar
0 synes godt om
30. oktober 2012

Carolinemama

Min kærestes mor og jeg kan ikke så godt sammen. 

Der har været lidt problemer med min kæreste og jeg før jeg blev gravid og det dømmer hun mig ud efter. 

Efter min mening er det min kæreste og jegs business. 

vi har i det hele taget ikke så god kemi og sys hun kommer med nogle udtalelser der viser klart hun ikke kan lide mig. Det er ikke rart. Har snakket med min kæreste omkring det men han forsvare hende bare.

det går mig på at det er sådan. 

vi skal have en pige til marts og jeg er ikke interesseret i at det skal fortsætte sådan her.. 

Nogle som har prøvet det samme? Eller lignede? Nogle gode råd:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2012

LMX

Carolinemama skriver:

Der har været lidt problemer med min kæreste og jeg før jeg blev gravid og det dømmer hun mig ud efter. 

vi har i det hele taget ikke så god kemi og sys hun kommer med nogle udtalelser der viser klart hun ikke kan lide mig. Det er ikke rart. Har snakket med min kæreste omkring det men han forsvare hende bare.

vi skal have en pige til marts og jeg er ikke interesseret i at det skal fortsætte sådan her.. 

Synes du skal tage en stille og rolig snak med din svigermor. Fortæl hende at det gør dig ked af det at I ikke kan sammen.

Jeg synes ikke du skal blande din kæreste ind i samtalen. Ta den med hende, på 2mandshånd.

Jeg tror hun vil respektere dig for at du kommer og vil rede trådene ud.

Anmeld

30. oktober 2012

Carolinemama

Men jeg sys da ikke at jeg har noget at rede ud med hende når hun faktisk dømmer mig ud efter min kæreste og jegs forhold.
Vi er kommet videre, langt videre... 

At vi så ikke klinger så godt svigermor og jeg er jo noget alle mennesker oplever med folk.. ''Lige børn leger bedst''

Jeg er sød mod hende alligevel.
Men hun kommer med udtalelser jeg undrer mig over.

Anmeld

30. oktober 2012

LilleLene

Carolinemama skriver:

Var hun også sådan inden du blev gravid

For før jeg blev gravid kunne jeg godt lide min svigermor, men mens jeg vargravid var hn bare en kæmpe pain in the ass, og nu har jeg det godt med hende igen, efter jeg fødte

Anmeld

30. oktober 2012

LilleLene

Carolinemama skriver:

Var hun også sådan inden du blev gravid

For før jeg blev gravid kunne jeg godt lide min svigermor, men mens jeg vargravid var hn bare en kæmpe pain in the ass, og nu har jeg det godt med hende igen, efter jeg fødte

Anmeld

30. oktober 2012

Carolinemama

Jeg sys hun er lidt for meget når nu jeg er gravid (: 
Kunne godt bære lidt over med det eller sådan før jeg blev gravid.
Men vi er bare to vidt forskellige mennesker.. 

Anmeld

30. oktober 2012

Carl-Emil's mor

Carolinemama skriver:

Men jeg sys da ikke at jeg har noget at rede ud med hende når hun faktisk dømmer mig ud efter min kæreste og jegs forhold.
Vi er kommet videre, langt videre... 

At vi så ikke klinger så godt svigermor og jeg er jo noget alle mennesker oplever med folk.. ''Lige børn leger bedst''

Jeg er sød mod hende alligevel.
Men hun kommer med udtalelser jeg undrer mig over.

vend den lige om ..

hvis din datter fortalte dig ( det der er sket i jeres forhold men at det var i hendes forhold det var sket ) syntes du så det var super fedt?

Anmeld

30. oktober 2012

Carolinemama

Carl-Emil's mor skriver:

vend den lige om ..

hvis din datter fortalte dig ( det der er sket i jeres forhold men at det var i hendes forhold det var sket ) syntes du så det var super fedt?

Jeg kan godt se hvad du mener men jeg sys da bare hun burde forholde sig lidt neutralt hvis bare kæresten og jeg finder ud af det sammen..
Alle kan lave fejl og livet er ikke problemfrit, jeg skal da heller ikke bøde for det overfor hende når jeg har erkendt mine fejl ligeså vel som kæresten har erkendt sine fejl og kommet videre derfra og har det godt.

Anmeld

30. oktober 2012

Carl-Emil's mor

Carolinemama skriver:

Jeg kan godt se hvad du mener men jeg sys da bare hun burde forholde sig lidt neutralt hvis bare kæresten og jeg finder ud af det sammen..
Alle kan lave fejl og livet er ikke problemfrit, jeg skal da heller ikke bøde for det overfor hende når jeg har erkendt mine fejl ligeså vel som kæresten har erkendt sine fejl og kommet videre derfra og har det godt.

så hvis din datter blev udsat for det du ( lyder det til ) har udsat din kæreste for så ville du stå med åbne arme og synes det var verdens bedste ide at hun tog ham med hjem igen? umiddelbart tror jeg de fleste af os før vi har børn har svært ved at sætte os ind i det..

mange svigermødre er svigermonstre - men så må man bare selv huske på hvordan man vil være når den tid kommer

Smil ignorer det hun er sur med og bare vær sød og glad og omsorgsfuld så bliver det måske lidt hyggeligere

Anmeld

30. oktober 2012

Fenja09

Carolinemama skriver:

Jeg ville vise mig som det "store" menneske og så f.eks invitere hende ud at spise, shoppe eller bare til kaffe. Ikke for at diskutere, men for at "hygge". Lade hende vide at du faktisk ønsker at i er på talefod, kan snakke sammen, fordi hun er farmor til dit barn. Du kunne evt. inddrage hende i noget med barnet - vise hende noget tøj du har købt, spørge ind til forskellige ting ang. farver, børneværelse you name it - bare så hun har en følelse af, at hun betyder noget.

Måske bryder du dig ikke om det, men giv hende en chance når det er din kærestes mor og jeres kommende barns farmor - om ikke andet, så for barnet.

Jeg har et ret godt forhold til min svigermor, og kan tale med hende om det meste, men det har taget mange år at nå dertil. Vi tager i dag ud og spiser brunch, hun kommer på besøg en uge ad gangen - også når kæresten ikke er hjemme. Selvfølgelig kan jeg lide hende, men jeg prøver også at gøre det for at involvere hende i hendes barnebarns liv.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.