MamaJakob skriver:
I forhold til barsel, job og økonomi: jeg er af den overbevisning, at rent økonomisk kan man næsten altid få det til at fungere, hvis bare man har viljen til det - og når du engang skal til at søge arbejde kan du jo altid forsøge at "sælge" dig selv med bl.a. det argument, at du allerede har to børn, og at der derfor vil gå læææænge, inden du planlægger barsel igen 
Mht. aldersforskellen på børnene: det ville helt sikkert blive en udfordring, men på længere sigt vil de to små med sikkerhed få glæde af hinanden - og glem ALT om, hvad andre tænker! Det burde på ingen måde spille en afgørende rolle, hvis du spørger mig
Afslutningsvis vil jeg bare fortælle, at jeg selv har termin om 2 uger og er i forvejen mor til en dreng på knap 22 måneder - dvs. han er aldersforskellen bliver lidt større, men stadig under 2 år; og vores nr. 2 er endda (mere eller mindre) planlagt
Jeg er studerende og får altså kun SU, så vi kommer bestemt også til at sidde lidt stramt i det - også mht. plads, men vi er sikre på (med fare for at lyder MEGA pladderromantisk), at masser af kærlighed kan opveje for de materielle mangler
Så HVIS du er gravid, så håber jeg i hvert fald i overvejer div. fordele og ulemper grundigt - for det lyder lidt som om, du/I egentlig ville være ret glade for en nr. 2, når altså lige chokket fortager sig
Held og lykke uanset hvad
Åh, tusind tak for dit svar 
Jeg har tænkt på den der man fortæller til arbejdsgiveren med at have to børn 
En udfordring med to børn - selvfølgelig.. men forhåbentlig bliver den lille lige så nem som vores første fødte.. man kan vel håbe 
Hvad gjorde at i har bestemt jer for at få dem med så kort mellemrum? Vi har egentlig snakket om nr 2 længe, men er egentlig blevet enige om at vente.. men hvis den nu er der.. så tror jeg også som du siger at chokket bare lige skal lægge sig.
Men jeg har et stort behov for at give mine børn ALTING, og det er mere om vores økonomi kan holde til det og om jeg kan tage mig sammen til ikke at købe alt