Anonym skriver:
Hej piger..
Jeg har brug for lidt hjælp - for jeg kan bare ikke blive enig med mig selv og denne (måske) graviditet er ønsket.
Min mand og jeg har faktisk været uansvarlige på det dummeste tidspunkt.. og jeg er med MEGET stor sandsynlighed gravid. Jeg har flere symptomer. Blandt andet mens agtige smerter og ondt i lænden, jag ind imellem og underlig lugtesans og smagsløg.
Men det kan vel være "indbilsk"..
Vi har en tumling på ti måneder og vi har det ellers rigtig dejligt sammen.
Men der er så mange - både fordele og ulemper...
- Jeg er stadig på barsel og har intet job at komme tilbage til, så skal måske gå hjemme til jeg kommer på barsel igen.
- Kommer det til at gå økonomisk?
- Vores tumling er "kun" ti måneder, hvordan vil h*n reagerer hvis der kommer en lille ny?
- Ærligt, så er jeg bange for hvad omgangskredsen siger til at jeg "allerede" er gravid igen.
- Vi har lige bestilt sommerferie, hjemkomst vil være ca 14 dage inden termin (det er dog ikke det afgørende punkt, men alligevel et minus)
+ Vi vil rigtig gerne have nr. 2, dog lidt senere.
+ Vores tumling ELSKER selskab fra andre børn i alle aldre.
+ Vi ville nok godt kunne få det til at køre rundt økonomisk, dog lidt stramt til tider.
+ Jeg ville muligvis kunne få et vikariat selvom jeg er gravid.
+ Vi har pladsen til en lille ny.
+ Vi har ALT babyudstyr. Men vi ville nok skulle investere i en søskendevogn.
Åh.. jeg synes også.. at hvis jeg er gravid, så må vi også være ansvarlige nok til at tage konsekvensen.. Vi ville have det svært ved abort tror jeg.. Vi ved jo hvor dejlige unger vi kan få 
Jeg tror bare at jeg har brug for noget opmuntring og høre historier fra andre, hvor det er gået godt. Jeg vil ikke have det skal gå ud over vores tumling..
I forhold til barsel, job og økonomi: jeg er af den overbevisning, at rent økonomisk kan man næsten altid få det til at fungere, hvis bare man har viljen til det - og når du engang skal til at søge arbejde kan du jo altid forsøge at "sælge" dig selv med bl.a. det argument, at du allerede har to børn, og at der derfor vil gå læææænge, inden du planlægger barsel igen 
Mht. aldersforskellen på børnene: det ville helt sikkert blive en udfordring, men på længere sigt vil de to små med sikkerhed få glæde af hinanden - og glem ALT om, hvad andre tænker! Det burde på ingen måde spille en afgørende rolle, hvis du spørger mig
Afslutningsvis vil jeg bare fortælle, at jeg selv har termin om 2 uger og er i forvejen mor til en dreng på knap 22 måneder - dvs. han er aldersforskellen bliver lidt større, men stadig under 2 år; og vores nr. 2 er endda (mere eller mindre) planlagt
Jeg er studerende og får altså kun SU, så vi kommer bestemt også til at sidde lidt stramt i det - også mht. plads, men vi er sikre på (med fare for at lyder MEGA pladderromantisk), at masser af kærlighed kan opveje for de materielle mangler
Så HVIS du er gravid, så håber jeg i hvert fald i overvejer div. fordele og ulemper grundigt - for det lyder lidt som om, du/I egentlig ville være ret glade for en nr. 2, når altså lige chokket fortager sig
Held og lykke uanset hvad