Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Carolinemama skriver: Når man så har været til Nf scanning og fået sin endelige termins dato så regner man 38 uger tilbage og har den præcise befrugtnings dato ? altså den dag man bliver gravid og sædsællen forbindes med ægget og dermed bliver et lille foster
Når man så har været til Nf scanning og fået sin endelige termins dato så regner man 38 uger tilbage og har den præcise befrugtnings dato ? altså den dag man bliver gravid og sædsællen forbindes med ægget og dermed bliver et lille foster
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Jamen man burde da bare kunne se hvornår man blev gravid på en eller anden måde (: Men ja okay, børn er jo heller ikke lige store.
Hehe er lidt noget forvirrende noget (:
Kellie skriver: Kan godt forstå din undren. Selv har jeg haft min undren med at man siger man er gravid i 9 mdr, når det jo teknisk ses ud fra de 40 uger og man dermed er gravid i 10 mdr. Ved godt at man har 9 mdr fra man opdager det ca. men alligevel. For hvornår er man så i 9 måned og hvis man siger man er i 9 måned og der stadig er 4 uger til ens termin, så tror folk jo man føder lige om lidt. Synes faktisk det er lidt forvirrende, men kan da godt forstå at det er mest hensigtsmæssigt at regne fra sidste mens, så det giver den mest præcise beregning.
Kan godt forstå din undren. Selv har jeg haft min undren med at man siger man er gravid i 9 mdr, når det jo teknisk ses ud fra de 40 uger og man dermed er gravid i 10 mdr. Ved godt at man har 9 mdr fra man opdager det ca. men alligevel. For hvornår er man så i 9 måned og hvis man siger man er i 9 måned og der stadig er 4 uger til ens termin, så tror folk jo man føder lige om lidt. Synes faktisk det er lidt forvirrende, men kan da godt forstå at det er mest hensigtsmæssigt at regne fra sidste mens, så det giver den mest præcise beregning.
Nu er der jo nogen måneder hvor man har 5 uger.. Så derfor kan man ikke sige at man er gravid i 10 måneder..
annecatrine88 skriver: Nu er der jo nogen måneder hvor man har 5 uger.. Så derfor kan man ikke sige at man er gravid i 10 måneder..
Det har du da ret i. Det er også bare fordi man siger 40 uger ialt..
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128