Nogen der arbejder i vuggestue herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2012

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Altså du skal holde på at gå fra 8 uger før forventet fødsel/termin!

Sådan er det for alle indenfor pædagog, sygeplejerske og lærerfaget!

Jeg arbejdede i en vuggestue da jeg ventede min nr 2 og der blev jeg sygemeldt i uge 17 fordi jeg ikke kunne blive aflastet og havde begyndende bækkenløsning. Mine kollegaer havde ingen forståelse for at der var en gravid og ledelsen var i den grad ikke tilfreds med min kommende barsel så derfor følte jeg de kørte lidt ekstra på mig og det ville/kunne jeg ikke accepterer og klarer rent fysisk.

Puha stakkels dig!

Synes også selv det er begyndt at blive pænt hårdt.. tror bestemt heller ikke jeg holder til d, 21/12 må jeg ærlig indrømme 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2012

henh01

Anonym skriver:

Puha stakkels dig!

Synes også selv det er begyndt at blive pænt hårdt.. tror bestemt heller ikke jeg holder til d, 21/12 må jeg ærlig indrømme 

hvorfor har du ikke muligheden for at gå fra 8 uger før? Du følger vel husets overenskomst?

Anmeld

30. oktober 2012

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

hvorfor har du ikke muligheden for at gå fra 8 uger før? Du følger vel husets overenskomst?

Sygedagpenge, og jobcenteret har skrevet på kontrakten at jeg skal gå der først ved egentlig ikke hvorfor 

Anmeld

30. oktober 2012

henh01

Anonym skriver:

Sygedagpenge, og jobcenteret har skrevet på kontrakten at jeg skal gå der først ved egentlig ikke hvorfor 

Jeg ville lige kontakte dem og spørger hvorfor reglerne er anmderledes for dig. Der er jo en grund til at man har besluttet at bl.a pædagoger skal gå fra 8 uger før - netop for at skåne den gravide da det er et meget fysisk krævende arbejde.

Anmeld

30. oktober 2012

Studerendemor

Anonym skriver:

Vil bare lige høre hvordan klare i det at være gravid også arbejde samtidlig ?jeg er i uge 27 og synes bare det så hårdt at være i vuggestue 

Du skal passe rigtig godt på dig selv. Det er vigtigt, vigtigere end arbejde, praktik, osv. Hvis du har begyndene bækkenløsning, skal du overveje om det ikke er bedre, at blive sygemeldt den sidste del af graviditeten. Tal med din læge om det, og tænk på dig selv og baby.

Anmeld

30. oktober 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78

Altså du skal holde på at gå fra 8 uger før forventet fødsel/termin!

Sådan er det for alle indenfor pædagog, sygeplejerske og lærerfaget!

Jeg arbejdede i en vuggestue da jeg ventede min nr 2 og der blev jeg sygemeldt i uge 17 fordi jeg ikke kunne blive aflastet og havde begyndende bækkenløsning. Mine kollegaer havde ingen forståelse for at der var en gravid og ledelsen var i den grad ikke tilfreds med min kommende barsel så derfor følte jeg de kørte lidt ekstra på mig og det ville/kunne jeg ikke accepterer og klarer rent fysisk.

Jeg vil lige sige, at man altså ikke bare kan 'holde på' at gå fra 8 uger før termin.. Jeg er udannet pædagog, og kan derfor gå fra 8 uger før. Det er jeg berettiget til gennen min fagforening (BUPL) Men når man feks er nyuddannet/ny ansat pædagog kan man kun gå fra de 4 uger før. Man skal altså også have en vis anciennitet.

Så det er ikke alle, der har ret til at gå fra 8 uger før.

Men til ts, jeg synes også du skal gå til din læge og få en snak om en (deltids)sygemelding. Husk at passe på dig selv

/ Taco78 

Anmeld

30. oktober 2012

Taco78

Profilbillede for Taco78
henh01 skriver:

Der er ikke noget, der hedder 'husets overenskomst' For at få glæde at en given overenskomst, må man være medlem at den pågældende fagforening

/ Taco78 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.