Nogen der arbejder i vuggestue herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.301 visninger
16 svar
0 synes godt om
29. oktober 2012

Anonym trådstarter

Vil bare lige høre hvordan klare i det at være gravid også arbejde samtidlig ?jeg er i uge 27 og synes bare det så hårdt at være i vuggestue 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2012

morlinen

Hejsa

Ja, det gør jeg. Det er helt sikket et rigtig hårdt job at have, når man er gravid. Især fordi det næsten er umuligt ikke at skulle løfte et barn hver dag, lige meget, hvor meget man prøver at undgå det. Og så skal man ned på gulvet og op igen mange gange. Her prøvede jeg også at sidde på en skammel i stedet fx.

Jeg blev deltidssygemeldt fra 25. uge, fordi jeg døjede med mange plukveer ret tidligt. Så 8 uger før jeg egentlig skulle gå fra, havde jeg kun 15 timer om ugen fordelt over 3 dage pr uge. Jeg nåede dog også at få noget begyndende bækkenløsning inden jeg gik helt fra.

Men husk at tænke på dig selv og din baby. Der er ingen andre der gør det, så du må tage ansvaret. Hvis du har nogle fysiske skavanker, så ville jeg overveje at tale med lægen og få en mulighedserklæring (skal man have for at få en deltidssygemelding) eller en fuldstidssygemelding. Men der er forhåbentlig kun 5 uger til du går fra?  Pas på dig selv i hvert fald!

Anmeld

29. oktober 2012

Anonym trådstarter

morlinen skriver:

Hejsa

Ja, det gør jeg. Det er helt sikket et rigtig hårdt job at have, når man er gravid. Især fordi det næsten er umuligt ikke at skulle løfte et barn hver dag, lige meget, hvor meget man prøver at undgå det. Og så skal man ned på gulvet og op igen mange gange. Her prøvede jeg også at sidde på en skammel i stedet fx.

Jeg blev deltidssygemeldt fra 25. uge, fordi jeg døjede med mange plukveer ret tidligt. Så 8 uger før jeg egentlig skulle gå fra, havde jeg kun 15 timer om ugen fordelt over 3 dage pr uge. Jeg nåede dog også at få noget begyndende bækkenløsning inden jeg gik helt fra.

Men husk at tænke på dig selv og din baby. Der er ingen andre der gør det, så du må tage ansvaret. Hvis du har nogle fysiske skavanker, så ville jeg overveje at tale med lægen og få en mulighedserklæring (skal man have for at få en deltidssygemelding) eller en fuldstidssygemelding. Men der er forhåbentlig kun 5 uger til du går fra?  Pas på dig selv i hvert fald!

Går på barsel d. 21/12 så der er en stykke tid endnu. Jeg er i praktik der, og arbejder kun knap 18 timer ugentlig men gud det er så hårdt.. Jeg sidder meget på en skammel, men alt det bukken/bære osv tager hårdt på mig. Var ved lægen idag og har åbentbart begyndende bækkenløsning, så nu må jeg håbe noget fysse hjælper..

Anmeld

29. oktober 2012

morlinen

Åh puha, kan virkelig godt huske det. Det er ikke nemt. Du må bare tage alle de nemme løsninger, når du er på arbejde, og snakke med kollegaerne om, at det er rigtig hårdt for dig, og at du har brug for aflasting, og at de kun løfter børnene.

Krydser fingre for at en fys kan hjælpe dig . Synes ikke min fys hjalp mig, men vi er jo forskellige alle sammen Ellers har jeg hørt at akupunktur kan gøre underværker. Nåede desværre ikke selv at prøve det af...

Anmeld

29. oktober 2012

Kay

arbejder i vuggestue... og blev sigemeldt i uge 17 med bækkenløsning... det er mega hårdt og ikke en eneste af mine kollegaer har gået tiden ud til barsel uden sygemelding eller deltids sygemelding... 

Anmeld

29. oktober 2012

Anonym trådstarter

morlinen skriver:

Åh puha, kan virkelig godt huske det. Det er ikke nemt. Du må bare tage alle de nemme løsninger, når du er på arbejde, og snakke med kollegaerne om, at det er rigtig hårdt for dig, og at du har brug for aflasting, og at de kun løfter børnene.

Krydser fingre for at en fys kan hjælpe dig . Synes ikke min fys hjalp mig, men vi er jo forskellige alle sammen Ellers har jeg hørt at akupunktur kan gøre underværker. Nåede desværre ikke selv at prøve det af...

Tror heller ikke fysse kommer til  at hjælpe, men  for det

Anmeld

29. oktober 2012

Glad Giraf

Nu ved jeg ikke lige hvornår du har termin, men synes det lyder sent, du går på barsel... Som pædagog(medhjælper) går man fra otte uger før termin istedet for de "normale" fore uger

Det var ihvertfald hvad jeg fik af vide da jeg skulle til at gå på barsel

Anmeld

29. oktober 2012

pernille.23

jeg tror at jeg havde en nem gravidlitet, var træt når jeg kom hjem, men havde nogle søde kollegaer, som tog mange af løftene for mig, selvfølgelig kunne jeg ikke undgå dem alle..

jeg arbejdede 35 t, og blev sygemeldt 14 dage før jeg skulle være gået fra, da lægen mente at det ville være det bedste, da jeg var begyndt at få ondt i lænden, og jeg jo ikke bare kunne slappe af når jeg var på arbejde..

Når man var der, ja så var man på, så mange voksne var vi jo heller ikke.

Anmeld

30. oktober 2012

Anonym trådstarter

Nina1988 skriver:

Nu ved jeg ikke lige hvornår du har termin, men synes det lyder sent, du går på barsel... Som pædagog(medhjælper) går man fra otte uger før termin istedet for de "normale" fore uger

Det var ihvertfald hvad jeg fik af vide da jeg skulle til at gå på barsel

Okay. jeg har af 4 uger før min planlagt kejsersnit.. Har termin d. 31/1 og de ville ellers ha haft jeg skulle ha sidste arbejds dag d. 4/1  

Jeg er ikke uddannet eller noget, er der "bare" for at være lidt på arbejdsmarked inden den lange barsel. Men det kan vel gå ud på det samme? 

Anmeld

30. oktober 2012

henh01

Altså du skal holde på at gå fra 8 uger før forventet fødsel/termin!

Sådan er det for alle indenfor pædagog, sygeplejerske og lærerfaget!

Jeg arbejdede i en vuggestue da jeg ventede min nr 2 og der blev jeg sygemeldt i uge 17 fordi jeg ikke kunne blive aflastet og havde begyndende bækkenløsning. Mine kollegaer havde ingen forståelse for at der var en gravid og ledelsen var i den grad ikke tilfreds med min kommende barsel så derfor følte jeg de kørte lidt ekstra på mig og det ville/kunne jeg ikke accepterer og klarer rent fysisk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.