Macrolf skriver:
Hej.
Jeg er som udgangspunkt modstander af skæld ud. Dermed mener jeg at råbe af sit barn, tage det i armen eller på anden vis nedgøre barnet. Selvfølgelig skal hun korrigeres når hun gør noget forkert og hun ved godt hvad hun må og ikke må. Ligeså vel som jeg ikke slår eller taler ned til andre mennesker så gør jeg det heller ikke til min datter. Giver det mening?
Skælder I ud?
Knus Rikke
Syntes da det er super flot, at nogle kan sige at de aldrig skælder ud. Det må da være super dejligt.
Jeg hæver da stemmen. Og fortryder bagefter, ja kan næsten sætte mig til at græde, fordi jeg for så ondt at det lille pus på halv andet år. Men hvor er det dog træls, at 10 gang man skal sige NEEEJ, blokerer den stadig.
Men ja, det er en form for afmagt, man giver op, og nogle gange er man vel også for doven til at rejse sig, for at flytte barnet fra det hun/han ikke må.
Men vil da ønske jeg nogle gange kunne tackle tingene på en anden og lidt anhderledes måde.
Vi skal fx på ferie med svigerforældrene på lørdag til lørdag, på Rhodos.
De kører på den her form for 'opdragelse' - jamen falder hun, så sker det ikke igen (ned af en terrasse på 1 m. høj). Jeg har så meget respekt for de mennesker, at jeg følger hvad de siger, råber af hende, fordi de syntes jeg skal gøre det og lign.
Ja man kan godt forstå man er lidt små deprimeret

Så sidder man der med dårlig smag og føler sig som sådan en dårlig mor, samt stort svigt til hende. ????
Anmeld