Skælder I ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. maj 2009

Balderson

Nu er min søn ikke så gammel.. Kun lige 10 mdr., men jeg har en helt klart holdning til det med at skælde ud.. Det gør man ikke i min verden..

Så, nej jeg ville aldrig skælde min søn ud.. Jeg ved at der findes andre måder at forklarer et barn at man ikke må, end at begynde at skælde ud...

Jeg er opvokset med hjemmefra at man kommunikerer med hinanden og har aldrig fået skæld ud af mine forældre...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2009

wamse

hmm skælder jeg ud? Ja det gør jeg nogengange og jeg fortryder det også når jeg har hævet stemmen, for det er slet ikke i orden og det er helt klart frustration og afmagt fra min side, men jeg prøver at tage ved lære fra gang til gang.

Anmeld

1. juni 2009

mor83'

Hvad vil I så sige til dem, hvis de når til den alder, hvor de svare igen og er rigtigt respektløs over for jer. og siger *F... dig mor* eller ligne. Hvad gøre man så......... 

Anmeld

1. juni 2009

wamse

mor83' skriver:

Hvad vil I så sige til dem, hvis de når til den alder, hvor de svare igen og er rigtigt respektløs over for jer. og siger *F... dig mor* eller ligne. Hvad gøre man så......... 

Man gør det bedste man kan, og nogengange laver man fejl Men det er svært når de først når den alder, hvor de svarer igen ikke?

Anmeld

1. juni 2009

Rasmine

mor83' skriver:

Ja, jeg skælder ud.
Og ja, jeg siger bare fuck dig tilbage, Mille.
(Nu siger hun så ikke lige fuck dig, endnu.)
Men siger hun dumme mor, siger jeg dumme Mille.
Eller også laver jeg blive lidt-ked-tricket.
Eller også prøver jeg at forklare at sådan noget siger man ikke.
Det lyder lidt forvirrende, men alt efter hvordan situationen er opstået, veksler jeg/vi lidt imellem dem.
De fleste gange munder det ud i en gang grin, og DEREFTER prøver jeg seriøst at forklare hvorfor man ikke siger dumme til nogen.
SÅ fatter hun det bedre selv, hvis hun ikke er sur mere, og ikke synes jeg er dum.

Mette - aka bandemoren

Anmeld

1. juni 2009

Mum33

Tror vandet kan flyde over kanten af bægeret for de fleste  Men ja man skal de bestræbe sig på at holde en god tone til sine børn.

Anmeld

1. juni 2009

Pia

Ja det sker da..
Kan slet ikke se hvordan det lige kan undgåes..
Men samtidig får hun en forklaring på hvorfor jeg skælder ud og så har jeg det ikke spor dårligt med og have skældt ud..

Pia..

Anmeld

1. juni 2009

Pige2009

Som det fremgår af den hidtidige debat bestræber de fleste sig på ikke at skælde sit barn ud, men der er grænser for, hvor mange gange man kan forklare tingene uden at de virker. Børn tager ikke skade af lidt skæld ud en gang imellem, for det skal også lære, hvor grænserne går.

Ja, det bedste er at forklare dem, at det må du ikke fordi... sådan og sådan, og det vil være det mest naturlige. Når det så ikke virker, siger jeg også nej i et bestemt, men ikke råbende toneleje, og til syvende og sidst hæver jeg stemmen, hvis det ikke lykkes at få barnet til at forstå - hvilket sjældent sker.

Anmeld

2. juni 2009

Stine85

Nu er min søn kun 6 måneder, men jeg har bestemt ikke tænkt mig at skælde ud.

Kan klart anbefale en bog af familievejleder Lola Jensen. Bogen hedder:

"En håndsrækning til >>familien Danmark<< fra andre folks familier"

Havde ellers altid sagt at bøger om opdragelse ihvertfald ikke var noget jeg ville læse. Men denne er mere et lille vejledene skub. Lola beskriver flere forskellige måder at gøre tingene på, men hun lader dog sin egen mening skinne igennem.
Den er meget enkelt skrevet og så med en god portion humor. 
Den kan klart anbefales - uanset hvilken alder ens børn har. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.