Nogen med erfaringer om stress?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.595 visninger
13 svar
0 synes godt om
28. oktober 2012

Anonym trådstarter

Jeg skriver som anonym da det stadig er svært for mig at anerkende.

jeg har døjet med en mild form for stress siden jeg afsluttede min HF for lidt over to år siden, tror jeg. men inden for det sidste halve år er det blevet værre og værre. jeg er ung - bare 22 år - og derfor sidder jeg halvt og griner af mig selv,  halvt græder, for det kan da ikke passe, at man kan få stress som 22 årig ?! 

Siden efterårsferien, hvor vi har stresset rundt for at nå at se hele familien, har det været helt galt. jeg ligger vågen flere timer cør jeg falder i søvn, går med konstant mavepine, kan ikke komme af med ret meget på toilettet, kan slet ikke huske hvad vi har af planer, glemmer alting.

jeg frygter bare mine nærmeste familie / venners reaktion - frygter de vil grine af mig - og har det på samme måde med at gå til lægen. Jeg tør simpelthen ikke ringe til min læge og bede om en snak om evt stress, for hvad nu hvis de griner af mig, eller fortæller mig det er noget andet ?

siden vi kom hjem fra efterårsferien har jeg ikke været i skole, kan slet ikke overskue det, og alle presser på for at få en afklaring om hvad jeg har tænkt mig at gøre. Fortsætte og faktisk begynde at møde op (har før efterårsferien også haft en del fravær pga. Morsyg datter), eller stoppe fra den uddannelse, som jeg egentlig ikke ønsker, men som jeg føler folk forventer jeg tager, og så muligvis blive rodet ind i kontanthjælpens sygesystem. Jeg ved jeg er nødt til at få den snak med lægen hurtigst muligt, men frygter som sagt afvisning - eller at få at vide der går to uger før jeg kan få fn tid :/

min kæreste døjer med migræne, og har svært ved at tage over - han er ellers pt på barsel - hvilket bare gør det endnu mere uoverskueligt for mig. Og har det vildt dårligt med at overlade vores datter til ham, når han har det så skidt. har vildt meget lyst til at være alene, bare lukke af for at, men jeg kan ikke.

er der nogen herinde der har haft stres , eller har stress, er der nogen med et godt råd ? ville I grine hvis en 22 årig sagde hun havde stress ?

det er forresten læreruddannelsen jeg er igang med, så hvis jeg allerede har stress før jeg kommer ud i arbejdet som lærer, så tegner det sgu ikke godt :b

jeg kan desværre ikke gør så I kan være anonyme, men vil I fortælle jeres historie til mig privat, så skriv det, og så sender jeg jer en pm.

det var rart at få det skrevet ned. Om ikke andet, så tak for du læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2012

LilleSmølf

Hvis du har lyst til at høre lidt fra en anden ung, der også har haft stress (for jo, det kan man godt!) er du velkommen til at skrive (:

Anmeld

28. oktober 2012

Monski

Prøv at gå til lægen og hør om de kan gøre noget
Jeg har også stress, og i sidste uge fandt jeg ud af jeg også har fået mavesår (lægen mener delvist pga stres) .. Og jeg er også kun 20

Håber i hvert fald du finder ud af det

Anmeld

28. oktober 2012

Mutti2

Hejsa

Først et stort  til dig.

Jeg fik selv konstateret Stress for to år siden (i en alder af 26), hvilket kom som et stort chock for mig. 

Det gav sig udtryk i at jeg var syg konstant, og kastede voldsomt op flere gange om dagen. 

Da jeg kontaktede lægen, som har kendt mig siden jeg var barn, kunne han i telefonen allerede diagnostisere det som værende stress. Jeg tog ned til ham, og vi fik en snak, og der var absolut ingen tvivl. 

Jeg gav beskeden videre til min familie, som ikke virkede som om de tog det særligt alvorligt  Hvilket var ekstremt hårdt. 

Men jeg tror ikke at de var klar over hvor slemt det stod for sig. 

Men der er absolut INTET at grine af, når det kommer til stress. 

Jeg tog orlov et par mdr. og startede så op igen i en ny by, og på en frisk start. Jeg brugte meget af min tid på at arbejde med mig selv, og med at styrke det selvværd jeg havde mistet under forløbet. 

Hele min verden var brudt sammen, og jeg var både fysisk og psykisk nedbrudt. Jeg er dog en stærk kvinde. Har været meget igennem, somhar styrket mig som person. Det tog mig alligevel over et år at få styr på symptomerne, og endeligt kunne fungerer normalt. 

Jeg ved ikke om du kender "stresstesten" (der er nu lavet en app ved samme navn). Men jeg tog den ugentligt, hvilket gav mig et klart billede af hvor jeg stod, og hvor slemt det var. Det hjalp i hvertfald mig rigtigt meget. 

Men det var ikke mange der tog diagnosen alvorlig. Men i sådan en situation er man bare nødt til at tænke på sig selv, og LYTTE til sin krop, og dens signaler. Ellers bliver alt meget værre. 

Tag den med ro. 

Nu skriver du jo at du er studerende. Kan ikke huske hvad de hedder, men der er en form for studenterforening der hører til alle skoler, hvor de har professionelle der har forstand på ting som dette. Du kunne evt. tage en gratis snak med dem  

Håber du får det bedre inden længe. 

STORT KRAM 

Anmeld

28. oktober 2012

Anonym trådstarter

Odense92 skriver:

Hvis du har lyst til at høre lidt fra en anden ung, der også har haft stress (for jo, det kan man godt!) er du velkommen til at skrive (:

Tak for dit svar

har sendt dig en pm

Anmeld

28. oktober 2012

Anonym trådstarter

Monski skriver:

Prøv at gå til lægen og hør om de kan gøre noget
Jeg har også stress, og i sidste uge fandt jeg ud af jeg også har fået mavesår (lægen mener delvist pga stres) .. Og jeg er også kun 20

Håber i hvert fald du finder ud af det

Puuh, mavesår er en anden ting jeg frygter :/

det er beroligende at vide, jeg ikke står alene, om det så er stress eller ej..

Anmeld

28. oktober 2012

Anonym trådstarter

Milla-Victoria's mor skriver:

Hejsa

Først et stort  til dig.

Jeg fik selv konstateret Stress for to år siden (i en alder af 26), hvilket kom som et stort chock for mig. 

Det gav sig udtryk i at jeg var syg konstant, og kastede voldsomt op flere gange om dagen. 

Da jeg kontaktede lægen, som har kendt mig siden jeg var barn, kunne han i telefonen allerede diagnostisere det som værende stress. Jeg tog ned til ham, og vi fik en snak, og der var absolut ingen tvivl. 

Jeg gav beskeden videre til min familie, som ikke virkede som om de tog det særligt alvorligt  Hvilket var ekstremt hårdt. 

Men jeg tror ikke at de var klar over hvor slemt det stod for sig. 

Men der er absolut INTET at grine af, når det kommer til stress. 

Jeg tog orlov et par mdr. og startede så op igen i en ny by, og på en frisk start. Jeg brugte meget af min tid på at arbejde med mig selv, og med at styrke det selvværd jeg havde mistet under forløbet. 

Hele min verden var brudt sammen, og jeg var både fysisk og psykisk nedbrudt. Jeg er dog en stærk kvinde. Har været meget igennem, somhar styrket mig som person. Det tog mig alligevel over et år at få styr på symptomerne, og endeligt kunne fungerer normalt. 

Jeg ved ikke om du kender "stresstesten" (der er nu lavet en app ved samme navn). Men jeg tog den ugentligt, hvilket gav mig et klart billede af hvor jeg stod, og hvor slemt det var. Det hjalp i hvertfald mig rigtigt meget. 

Men det var ikke mange der tog diagnosen alvorlig. Men i sådan en situation er man bare nødt til at tænke på sig selv, og LYTTE til sin krop, og dens signaler. Ellers bliver alt meget værre. 

Tag den med ro. 

Nu skriver du jo at du er studerende. Kan ikke huske hvad de hedder, men der er en form for studenterforening der hører til alle skoler, hvor de har professionelle der har forstand på ting som dette. Du kunne evt. tage en gratis snak med dem  

Håber du får det bedre inden længe. 

STORT KRAM 

Tusinde tak for dit svar, jeg er taknemmelig for du har taget dig tiden til at skrive dit lange svar 

Den reaktion du skriver din omverden havde, er den jeg frygter, og som jeg også tror jeg får. Nej, det er ikke noget at grine af, overhovet. Jeg frygter bare andre kunne finde på det. Selvom jeg med alt sandsynlighed tager fejl - håber jeg

Jeg hentede lige den app du snakker om, og tog testen. Helt sikkert jeg skal have kontaktet min læge i morgen. Mit resultat vat 200 :/

Tak for rådet med studiet, jeg vil prøve at finde ud af hvem det er jeg skal have fat i der

og tusinde tak for cyperkrammet

Anmeld

1. november 2012

Anonym trådstarter

Lige en update:

Jeg var ved lægen mandag, som konstaterede, at den er god nok, jeg har stress. HAr stadig svært ved at acceptere det..

Til at starte med lyder det på en sygemelding på tre uger, hvorefter jeg igen skal ind og snakke med min læge.. Håber jeg kan få en længere sygemelding, lige nu virker det hvert fald uoverskueligt.. Håber det bliver bedre i løbet af de næste par uger..

Og så har jeg en henvisning til en fysioterapeut, som jeg tænker at "bruge" i morgen - altså ringe og få en tid.. Det skulle være gjort for længe siden, men nu har jeg da i hvert fald tiden til det..

Skal tage nogle syreneutraliserende tyggetabeletter - andre der har skulle det ?

Anmeld

1. november 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det var godt du kom til lægen, så du nu med god samvitighed ka tá den med " ro" og skære ned for aktivitets niveuet!

Jeg var ved at få stress i 2005, hvor min mormor og far døde med 1 1/2 mdr mellemrum. Jeg stod midt i afgangs examener fra sem, stod i min fars butik + jeg satte hele førstesalen i stand for min mor, så hun ku leje den ud og blive i huset. jeg husker nærmest ik de første 3-4 mdr der omkring, som andet end stress!

Jeg sove måske højest 2-3 hver nat, fordi der var så mange ting der sku nåes og hovedet ku ik finde ro. Endte med at jeg tog til lægen og fik en rigtig god snak, også fik jeg nogle sovepiller, så jeg ku få noget ordenlig søvn. Bare det at få nogle timers sammenhængende søvn, hjalp så meget!! derefter bestemte jeg mig for aldrig mere at få stress, det var simpelhen en beslutning jeg tog! Jeg lærte at lytte til min krop, at sige nej nu er det nok og lade den dårlige samvitighed fare!!

Tænker om i evt ku få datteren passet en weekend, så energirene ka blive ladet op, sove længe, sumpe i sofaen og gået et par ture?? Rigtig god bedring! Vh stine

Anmeld

1. november 2012

aarhusmor

Det er godt du har været ved læge og fået fri for en stund. Jeg tænker at det lyder som om du har brug for at finde ud af hvad du gerne vil i din fremtid - så jeg tænker det var bedre om du søgte orlov fra din uddannelse, sådan at du kan søge ind på noget andet eller tænke på hvad du vil i stedet.

Har din læge målt dit syreniveau i maven, siden du ønsker at tygge den slags piller? Det er ikke nødvendigvis syre der gør du har ondt i maven. Det kan også være mangel på syre.

Søgning på "Lack of stomach acid"

fficial&client=firefox-a#hl=da&gs_nf=3&tok=loKob9-EgzCGKsQnEoddWg&pq=no%20acid%20in%20stomach&cp=20&gs_id=ws&xhr=t&q=Lack%20of%20Stomach%20Acid&pf=p&client=firefox-a&hs=DWr&rls=org.mozilla:da%3Aofficial&sclient=psy-ab&oq=Lack+of+Stomach+Acid&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&fp=80ad2c9fb81bcda0&bpcl=37189454&biw=1280&bih=875">https://www.google.dk/search?q=no+acid+in+stomach&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:dafficial&client=firefox-a#hl=da&gs_nf=3&tok=loKob9-EgzCGKsQnEoddWg&pq=no%20acid%20in%20stomach&cp=20&gs_id=ws&xhr=t&q=Lack%20of%20Stomach%20Acid&pf=p&client=firefox-a&hs=DWr&rls=org.mozilla:da%3Aofficial&sclient=psy-ab&oq=Lack+of+Stomach+Acid&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_cp.r_qf.&fp=80ad2c9fb81bcda0&bpcl=37189454&biw=1280&bih=875

Og har man det, så kunne du evt. prøve med Lactocare + som fåes i håndkøb på apotekerne. Det er mælkesyrebakterier.

God bedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.