Hvordan fortalte I det til jeres familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2012

M (:

Snehund skriver:

Tak

Ja, det var meget effektfuldtog en skøn oplvevelse at dele - det blir meget konkret og realistisk, når man sådan "får syn for sagen"

Ja, det vil jeg gerne tro - vi have også meget svært ved at tro på, at der virkelig var en rigtig baby derinde, indtil vi var til første skanning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2012

Snehund

M (: skriver:

Ja, det vil jeg gerne tro - vi have også meget svært ved at tro på, at der virkelig var en rigtig baby derinde, indtil vi var til første skanning.

Det har jeg stadigvæk ind i mellem er 15 + 2 i dag.

Men er begyndt at mærke nogle boblende fornemmelser, tror det er bebs der mosler løs

Glæder mig allerede til at se "den" igen til MD sidst i november

Anmeld

29. oktober 2012

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Med min store pige faldt det lige sammen med påsken, så mine forældre fik et gækkebrev i postkassen med teksten "Jeres titler står med prikker, pas på de ikke stikker - ...... og ......"
Det tog dem lidt tid og et par opkald før de gættede det

Med lillesøster var vi på besøg hos mine forældre og spurgte min mor om hun ikke ville se lidt tøj jeg havde købt i H&M, da der var tilbud i børneafdelingen.
Hev så lidt tøj frem adgangen i storesøsters størrelse og sluttede af med et sæt i str. 50
Hvor hun så spurgte om det ikke var lidt små til Isabell, kunne så sige at det heller ikke var til hende.

Farmor, Farfar og Papfarfar fik besked via Aktør, hvor Isabell fortalte at mor havde en baby i maven

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

29. oktober 2012

M (:

Snehund skriver:

Det har jeg stadigvæk ind i mellem er 15 + 2 i dag.

Men er begyndt at mærke nogle boblende fornemmelser, tror det er bebs der mosler løs

Glæder mig allerede til at se "den" igen til MD sidst i november

Jeg har det ligesom dig. Er dog 18+0, og jeg har staidig ikke mærket den lille fisk! Håber snart den "giver tegn", for man går da og bliver helt bekymret - selvom det jo egentlig er helt normalt ikke at mærke noget endnu.. 

Kan godt forstå du glæder dig, jeg kan næsten ikke vente til MD d. 12/11..

Anmeld

29. oktober 2012

Thalia

Vores store drenge fik "Storebror" trøjer i gave 4. søndag i advent sidste år. Det var ved den lejlighed at vi fortalte dem at de skulle være storebrødre.

Da vi et par dage efter tog op for at fejre jul hos min svigerfamilie var de hver iført deres trøje, og så ventede vi bare til nogen endelig læste hvad der stod på dem.

Der gik ca en time før mandens lillebror kom med et stort grin og spurgte om Victors trøje var en han havde arvet, og så kunne vi jo fortælle at den skam var ganske ny

Anmeld

29. oktober 2012

Snehund

Jeg har det ligesom dig. Er dog 18+0, og jeg har staidig ikke mærket den lille fisk! Håber snart den "giver tegn", for man går da og bliver helt bekymret - selvom det jo egentlig er helt normalt ikke at mærke noget endnu.. 

Kan godt forstå du glæder dig, jeg kan næsten ikke vente til MD d. 12/11..

Tror det er meget usædvaneligt, at jeg kan mærke noget allerede nu, især som førstegangsfødende!

Tror man siger ca uge 18-20 stykker er normen første gang - og inden uge 28, skal man helst have mærket noget - så der er god tid endnu. Kan godt forstå du er utålmodig men prøv at droppe bekymringen, hvis du kan!

Vi skal først afsted til MD d. 29/11, så der går en hel måned. Heldigvis jeg jeg lige startet på job i dag, så forhåbentlig går tiden hurtigere, end da jeg bare gik og tænkte på baby HELE tiden, uden at blive distraheret

Anmeld

29. oktober 2012

M (:

Snehund skriver:

Tror det er meget usædvaneligt, at jeg kan mærke noget allerede nu, især som førstegangsfødende!

Tror man siger ca uge 18-20 stykker er normen første gang - og inden uge 28, skal man helst have mærket noget - så der er god tid endnu. Kan godt forstå du er utålmodig men prøv at droppe bekymringen, hvis du kan!

Vi skal først afsted til MD d. 29/11, så der går en hel måned. Heldigvis jeg jeg lige startet på job i dag, så forhåbentlig går tiden hurtigere, end da jeg bare gik og tænkte på baby HELE tiden, uden at blive distraheret

Ja, jeg mener også at "normalen" for førstegangsfødende er uge 18-22, så der er jo ingen grund til panik endnu.. Meeen, man håber jo altid at være en af de heldige, der mærker det tidligt.. Er heller ikke 100% sikker på, at jeg ikke har mærket noget, men har endnu ikke mærket noget jeg helt sikkert kunne sige var baby.. 

Ej, hvor lækkert! Er det nyt job?

Anmeld

29. oktober 2012

kriknu

lau85 skriver:

Hej

Jeg er nu ca. 4 uger henne, og skal have ringet til lægen i morgen..

Vi har snakket om, at allerede forældre de nemmeste det, når vi har fået helt klarhed for at det er "rigtig" at vi venter os en guldklump

Hvordan fortalte I jeres forældre, svigerforældre, søskende og bedsteforældre den glædelig nyhed???

Jeg har haft lidt forskellig ting i tankerne:
- Køb mormor, morfar, farfar og farfar krus
- Pakke en sut ind og skrive et brev, hvor der står om de vil passe godt på den indtil den lille ny kommer til verden

Andre gode ideér?

Den med sutten var faktisk ret sød 

Vi overvejer at prøve at holde det skjult indtil juleaften hvor de så hver får et scanningsbillede eller evt. en body med "Farfars bisse", "Farmors trold", Morfars "guldklump" og "mormors charmetrold"

Men efter at have læst din idé så tænker jeg faktisk lidt på at lige så snart vi har været til NF så sender jeg dem alle en pakke med et brev og et billede.. og så en pakke med bodyen og en sut 

Også en til Moster, Faster og Onkler 

Anmeld

30. oktober 2012

Snehund

Ja, jeg mener også at "normalen" for førstegangsfødende er uge 18-22, så der er jo ingen grund til panik endnu.. Meeen, man håber jo altid at være en af de heldige, der mærker det tidligt.. Er heller ikke 100% sikker på, at jeg ikke har mærket noget, men har endnu ikke mærket noget jeg helt sikkert kunne sige var baby.. 

Ej, hvor lækkert! Er det nyt job?

Undskyld jeg lige ændrer indhold i tråden fuldstændigt, håber det er ok!

Ja, det er lækkert med job

Det er et 3 måneders (syge) vikariat på en arbejdsplads, hvor jeg har været ansat i vikariater og en løntilskudsstilling før (on-off siden efterår 2010). Så det er både nyt og gammelt Jeg får ansvar for nogle nye institutioner, som jeg skal besøge jævnligt, men har en fast stab af kollegaer, som jeg mødes med jævnligt - og dem kender jeg rigtig godt.

Det er rart at jeg er rutineret og føler mig hjemme i opgaverne, men gad ski godt blive fastansat. Dog ikke så realistisk, da de gerne vil beholde mig, hvis de havde råd og jeg jo skal på barsel til foråret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.