BabyMarschall skriver:
Hej!
Jeg er så heldig at jeg er gravid og vil jo gerne gøre hvad jeg kan få et passe på vores lille bebs, så jeg vil gerne til at dyrke motion og tror zumba kunne være sjovt 
Har ikke prøvet det før og har faktisk ikke motioneret i flere år 
Er kommet frem til at zumba er ok hvis man passer på og man er i rimelig god form. Men når jeg så er i rigtig dårlig form, kan jeg ikke gøre det også? Uanset om man er gravid eller ej, skal man jo passe på når man begynder træning.
Hilsen Malene
nu var jeg i rigtig god form op til under og efter graviditeten, så måske er jeg ikke den bedste til at svare, og så alligevel 
Før graviditeten løb jeg, dyrkede thai-bo, step (så svært som muligt
), styrketræning osv - men ingen zumba
Under graviditeten, blev jeg hurtigt nødt til at stoppe med thai-bo, da det gik lige om i ballerne og lænden pga spark. Jeg kunne løbe til ca midt i graviditeten, så blev trykket på blæren uudholdeligt og jeg sku tisse hele tiden - step ku jeg til ca uge 30, så blev det for hårdt for ballerne og gav mange plukveer
Der startede jeg så til zumba og var afsted til zumba 13. marts kl 16:00 - min datter blev født natten til 15. marts kl 2:42
Så jeg synes det var klart det mildeste for kroppen og man justerer meget nemt selv niveauet (det er sværere ved step og thai-bo, da et spark/hop er et spark/hop)
så jeg ville bare springe ud i det - og husk du også nu har ca 6 måneder til at få en stærk krop, så der er noget at tære af til og efter fødslen og det kan kun være en fordel
Og du kan nå at blive rigtig stærk i den periode
OG så vil jeg anbefale dig straks at starte til noget graviditets, styrketræning, det er guld værd når maven bliver tung