Zumba og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.014 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. oktober 2012

BabyMarschall

Hej!

Jeg er så heldig at jeg er gravid og vil jo gerne gøre hvad jeg kan få et passe på vores lille bebs, så jeg vil gerne til at dyrke motion og tror zumba kunne være sjovt 

Har ikke prøvet det før og har faktisk ikke motioneret i flere år 

Er kommet frem til at zumba er ok hvis man passer på og man er i rimelig god form. Men når jeg så er i rigtig dårlig form, kan jeg ikke gøre det også? Uanset om man er gravid eller ej, skal man jo passe på når man begynder træning.

Hilsen Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2012

come2

BabyMarschall skriver:

Hej!

Jeg er så heldig at jeg er gravid og vil jo gerne gøre hvad jeg kan få et passe på vores lille bebs, så jeg vil gerne til at dyrke motion og tror zumba kunne være sjovt 

Er kommet frem til at zumba er ok hvis man passer på og man er i rimelig god form. Men når jeg så er i rigtig dårlig form, kan jeg ikke gøre det også? Uanset om man er gravid eller ej, skal man jo passe på når man begynder træning.

Hilsen Malene

Det trorjeg sagtens du kan, du kan jo bare danse i dit eget tempo og ikke lave for mange hop og sådan

Anmeld

27. oktober 2012

Tulle28

Jeg prøvede det første gang da jeg ikke var så langt henne, måske 16-17 uger, og synes det var vildt sjovt, men det blev hurtigt ubehageligt i takt med at maven voksede. Men prøv det og se hvad du synes, måske er det anderledes for dig Og det er jo supersundt at træne både for dig og baby, når du er gravid

Anmeld

27. oktober 2012

BabyMarschall

Det var også det jeg selv var kommet frem til, men det er jo altid rart at høre andres mening  Tusind tak for svar begge to 

Anmeld

27. oktober 2012

Barbamama

Jeg læste en artikel i en avis da jeg var gravid om motionsformer for gravide og zumba var en af dem. Det undrede jeg mig meget over da jeg overhovedet ikke følte jeg kunne være med til det da jeg var gravid. Hi hi.. Så det må du gerne

Anmeld

29. oktober 2012

BabyMarschall

Det lyder rigtig godt, der er ikke andet for end at prøve det så  Tak for svar!

Anmeld

29. oktober 2012

Giraffen

BabyMarschall skriver:

Hej!

Hilsen Malene

nu var jeg i rigtig god form op til under og efter graviditeten, så måske er jeg ikke den bedste til at svare, og så alligevel

Før graviditeten løb jeg, dyrkede thai-bo, step (så svært som muligt ), styrketræning osv - men ingen zumba

Under graviditeten, blev jeg hurtigt nødt til at stoppe med thai-bo, da det gik lige om i ballerne og lænden pga spark. Jeg kunne løbe til ca midt i graviditeten, så blev trykket på blæren uudholdeligt og jeg sku tisse hele tiden - step ku jeg til ca uge 30, så blev det for hårdt for ballerne og gav mange plukveer

Der startede jeg så til zumba og var afsted til zumba 13. marts kl 16:00 - min datter blev født natten til 15. marts kl 2:42

Så jeg synes det var klart det mildeste for kroppen og man justerer meget nemt selv niveauet (det er sværere ved step og thai-bo, da et spark/hop er et spark/hop)

så jeg ville bare springe ud i det - og husk du også nu har ca 6 måneder til at få en stærk krop, så der er noget at tære af til og efter fødslen og det kan kun være en fordel

Og du kan nå at blive rigtig stærk i den periode

OG så vil jeg anbefale dig straks at starte til noget graviditets, styrketræning, det er guld værd når maven bliver tung

Anmeld

29. oktober 2012

Tulle83

BabyMarschall skriver:

Hej!

Hilsen Malene

Zumba er smadder sjovt! jeg gik til det inden jeg blev gravid, men stoppede så, da det var en del af mit davæende arbejde.

Efter at have holdt pause fra det sagde min jordemoder, at jeg ikke skulle begynde igen, men heller svømme, gå, cykle m.m.(ikke dermed sagt at du ikke skal prøve det!)

Vi er jo alle forskellige kropsmæssigt, så derfor synes jeg det bare er vigtigt at du lytter til din krop og gør det i dit tempo. Der er jo ingen tvivl om, at motion er sundt, også under graviditeten

God fornøjelse

Anmeld

29. oktober 2012

mpr

BabyMarschall skriver:

Hej!

Hilsen Malene

Det kan du sagtens

Gik til zumba på et tidspunkt og der havde vi en højgravid kvinde på holdet Du får bare afvide du skal tage det i dit tempo og har du brug for en pause så tag den, plus lad være med at presse dig selv mere end din krop vil tillade

Og så er det super sjovt

God fornøjelse!

Anmeld

29. oktober 2012

BabyMarschall

Tusind tak for svar alle sammen, hvor er det fedt med de svar  

Melder mig på et hold hurtigst muligt så jeg kan komme i form, får nok også brug for energien som motion kan give når bebs kommer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.