besøg efter fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2009

mor83'

Jeg bad min venner først at besøg mig efter en mdr. Så var jeg sikkert på, at jeg var frisk nok til besøg. Man skal lige ind i rutinen først, så kan man tænke på alt andet.
Vores familie kom og besøgt os tit, så jeg var glad for at min venner kom senere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2009

monstar99

Jeg fik Mikkel ved aks kl 02:09 og ved 11tiden kom min svigermor (har ingen fam selv så hun er mor for mig) og min nevø også lidt senere kom min mands søster og hendes 2 andre børn.
De kom så også dagen efter.
Hvilket var på hospitalet.

Da jeg kom hjem efter 2døgn kom vores bedste venne par på et hurtigt besøg og det var så det.

Jeg var helt færdig da jeg fik det første besøg, men det var rart at få lidt hjælp da jeg havde det dårligt.

Anmeld

31. maj 2009

louisepigen23

Min mor og svigermor var i venteværelset mens jeg fødte... så de var der allerede med det samme... fordi det var meningen at min mor skulle have været med inde til fødslen men jeg ombestemte mig... så kom der nogle et par timer efter og dagen efter... Derefter havde vi sagt til folk at nu ville vi gerne lige have nogle dage der ikke kom nogle så vi lige kunne slappe af og nyde ham...

Knus Louise

Anmeld

31. maj 2009

charlottekri

vi havde sagt til venner og familie, at vi ikke ville have besøg den første dag, da vi gerne ville være sikre på at vi selv var klar. men da jeg havde fået kejsersnit og dermed ikke var udmattet eller noget, ringede vi til vores forældre og sagde at de godt måtte komme samme dag. Alle vennerne kom i de efterfølgende dage. Da vi kom hjem fra sygehuset havde vi faktisk besøg hver dag i den første uge, og det var fint for os, da det hele bare kørte på skinner
det kørte dog lige op i en spids på et tidspunkt på fjerde dagen, pga. hormoner, men det var jo en del af det hele
Men det er vigtigt at du føler dig klar til at få besøg, og at du siger fra, hvis du ikke synes at du har oveskud til det!!!

Anmeld

31. maj 2009

Mum33

Tror det kommer meget an på hvordan fødslen forløber. Er det bare nemt og I har lyst og overskud, så send endelig bud efter dem. Vi fik besøg af hele den skævbenede 12 timer efter og det fortryder jeg meget. Jeg var så træt og skidt, at det ikke blev nogen fornøjelse at vise min søn frem.

Så ring når det er over. Før tror jeg ikke man kan sige noget.  Held og lykke.

Anmeld

31. maj 2009

wamse

Kan ikke huske det med de 2 store på 16 og 13 år, men ved Lærke blev mine ønsker bare slet ikke respekteret. Hun blev født midt om natten og jeg blev der så en nat ekstra, men hun sov bare slet ikke og jeg tog så hjem med hende, for så vi måske kunne få noget ro. Lige da jeg var kommet hjem kom mine svigerforældre så og blev der til dagen efter. Vi boede bare et meget lille sted, så der var bare ingen space til mig. Kl 7.30 næste morgen kom min svigermor bragende ind i soveværelset, for nu skulle hun være sammen med hendes barnebarn, som slet ikke havde sovet om natten. Min svigermor blev tøsefornærmet over at Lærke græd når hun tog hende. Det var bare så dårlig en oplevelse for mig, at jeg hellere ville have blevet på sygehuset

Anmeld

31. maj 2009

Lone Jakobsen

jeg vil også sige at det kommer an på hvad i selv har overskud til.
da jeg fik den første lå jeg på sygehuset i 5 dage (det ku man dengang) og der var det super skønt med besøg, så jeg ku vise den lille frem.
anden gang var jeg desværre ikke god nok til at sige fra, og jeg oplevede gæster der nærmest forventede servering, og slet ingen forståelse havde for min meget hårde fødsel (og den fact at jeg stod alene med 2 børn)
3. gang markerede jeg meget hårdt hvor meget besøg jeg ønskede, men han er så født den 22 december, så det var slet ikke noget problem.
denne gang bliver det lidt anderledes, da vi er 2 voksne og 4 børn herhjemme, og mine svigerforældre skal passe ungerne.
men jeg regner med at de selvfølgelig bliver de første til at se den lille, og resten tager vi derfra.
mine fødsler har været meget forskellige, og sku denne omgang blive rigtig hård, ja så får gæsterne afvide hvornår vi har mod på besøg, og hvis de forventer servering, ja så er de velkommen til at tage kage med.
Lone 35+6

Anmeld

1. juni 2009

heaven

mine forældre og svigerforældre kom dagen efter fødslen, og det var det...

vi havde, fra da fødslen nærmede sig, bestemt at vi ikke ville have besøg af nogen de første 3 dage efter hjemkomsten - vi ville hjem og være os selv. Og det var rigtig dejligt for os....

det eneste jeg synes du skal være obs på, det er den dag mælken løber til. Den er HÅRD for mange, man græder, det gør ondt og hormonerne drøner for vildt rundt - det kan godt være hårdt at skal sidde der og "være på" overfor gæster, når ens krop og følelser er ved at springes.....

Jannie

ps: Og husk at gøre det klart at der IKKE vil blive serveret boller, kage og lagkage osv...... sig folk sekv skal tage noget med, så du/i bare skal sætte en kande kaffe over, eller åbne en øl... det kan de sagtens forstå.

Anmeld

1. juni 2009

DK

Mine forældre kom efter ca 3 timer. De havde en madkurv med og det var skønt, da vi var gået glip af aftensmaden (som manden jo ikke må få noget af på barselsgangen)

Jeg tog hjem dagen efter jeg havde født, og havde hele familien (Altså mine 6 søskende med påhæng, plus mor og far) på besøg til den årlige traditionelle fam-julefrokost hele dagen, som det var min tur til at holde, og som der var købt ind og gjort klar til. Det var super skønt, og så dejligt med alle de nærmeste omkring mig, til at forkæle og beundre. Det var en super dejlig julefrokost, med en helt særlig stemning!!

Anmeld

1. juni 2009

Mira0911

Der gik et døgn før vi fik besøg... Nu blev vi os sendt videre til Viborg, så besøg lige med det samme, var jeg ikke meget for... Ville jo gerne vide hvad der var galt først..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.