besøg efter fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.104 visninger
26 svar
0 synes godt om
29. maj 2009

SaNiNa

Ja som overskriften lyder, så vil jeg gerne hører om hvornår I fik besøg efter fødslen?

Vi har sagt at jeg ikke vil have besøg med det sammen og vores forældre først skal "komme" når jeg lige er kommet oven på igen efter fødslen... alle andre må komme dagene efter.

Hvordan forgik det hos jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2009

Lise

Min mor kom på besøg ni timer efter fødslen (hun skulle lige køre tværs over landet), og det var jeg rigtig glad for. Det var meningen at svigerfamilien skulle komme samme aften (fødte tidlig morgen), men pga. der opstod komplikationer i løbet af eftermiddagen, blev de bedt vente til dagen efter. Og så kom de dagen efter. På 2. dagen kom der også nogle forskellige venner...

Jeg syntes det var rart at få besøg på hospitalet. Lå der i fire dage, og kedede mig jo lidt..

Min mor var der i øvrigt nærmest konstant, undtaget om natten, de første tre dage... det syntes jeg var rart og trygt

Anmeld

29. maj 2009

A.

par timer efter jeg har født..

Anmeld

29. maj 2009

Pige2009

Jeg vil da også foretrække at få besøg hurtigt efter fødslen, og da jeg er alene om det, er jeg ret sikker på, at jeg har brug for nogen til at støtte og være der. Man er da også vanvittig stolt over det lille nye liv, som man gerne vil vise frem

Anmeld

29. maj 2009

AstridM

Første gang ventede vi til dagen efter med besøg fordi jeg fødte lidt i midnat og hun var på neonatal natten over.

Anden gang gik der 4 timer og jeg fortryder stadig!

Lyt til din krop og sind. Det er ultra vigtigt du finder din grænse. VI meldte ud at ingen inden for de første 24 timer, og det endte med at gå 19 timer første gang.

Anden gang var meget nemmere og jeg gjordet efter 4 timer og det var et virkelig dårligt træk! I særklasse skidt træk.

Meld evt 24 timer ud og så se om du er helt på toppen eller ej. Det er ok at sige fra!

Anmeld

29. maj 2009

Lusi

Fik kejsersnit og min mand var med, så han var der jo..
Og var lige kommet på opvågningen, da min mor, stedfar, søster og svoger kom..jeg synes det var dejligt, så jeg stolt kunne vise vidunderet frem

Mine svigerforældre kom dagen efter, med deres to piger..
Og min far kom vidst desværre først på tredje dagen, men var fordi han havde sent fri og der var laaangt ind til riget, hvor jeg lå..

Men jeg synes det var dejligt når der var besøg, men havde også ligget der inde i 3 uger..

Anmeld

29. maj 2009

Pia

Alt efter hvornår jeg føder og er hjemme igen, så er folk velkommen når det passer dem..
Ved at både min familie og min svigerfamilie glæder sig lige så meget som os, så jeg har det fint med at de kommer..
Og vores venner ved jeg vil komme lidt på skift de efter følgende dage..

Hvorfor skal jers forældre vente som til nogle af de sidste ??
Vil de ikke rigtig gerne se deres barnebarn?
I min verden har de da første priotet frem for venner..

Kh Pia..

Anmeld

29. maj 2009

SaNiNa

Pia skriver:

Alt efter hvornår jeg føder og er hjemme igen, så er folk velkommen når det passer dem..
Ved at både min familie og min svigerfamilie glæder sig lige så meget som os, så jeg har det fint med at de kommer..
Og vores venner ved jeg vil komme lidt på skift de efter følgende dage..

Hvorfor skal jers forældre vente som til nogle af de sidste ??
Vil de ikke rigtig gerne se deres barnebarn?
I min verden har de da første priotet frem for venner..

Kh Pia..

De bliver skam osse nogle af de første min mor skal med til fødslen... men se gerne at de andre altså min far og svigerfamilie først kommer når jeg lige er kommet til mig selv igen...

jeg ved jo intet om hvordan en fødsel for løber og hvad det er... men er ret sikker på jeg er udmattede og bare har brug for at være hos min søn og min kæreste.

Anmeld

29. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Har været ellevild efter at vise vidunderet frem ret hurtigt efter alle tre fødsler. Så vi har praktiseret tidlige men korte besøg, og familie først. 

Men sig da som udgangspunkt, at I ikke ønsker besøg det første døgn - I kan jo altid ændre mening og ringe efter dem, I har lyst til at få besøg af.

Gør, som I har lyst til og glem andres meninger og præferencer!

Held og lykke med den forhåbentlig snarlige fødsel

Mvh
Karoline (som bliver helt euforisk ved tanken om, at du og en masse andre heldige kvinder snart skal føde - det er så skønt at blive mor)

Anmeld

29. maj 2009

Tut

min mor var med til fødslen (sammen med min mand) og vi ringede til min far og svigerforældre, da jordmoderen sagde at nu kom han ud inden for 30 minutter.

Jeg fødte kl. 22:53, og vi fik vel 20 gæster til den første besøgstid dagen efter om formiddagen.

Jeg glædede mig også til at vise min søn frem, så det gjorde ikke noget.

Både mine forældre og svigerforældre var rigtig glade for at "være der" da han kom ud.

Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.