Svangerskabsforgiftning :o

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.771 visninger
25 svar
0 synes godt om
25. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Ja måske er det mig der pylre, men jeg har hele vejen igennem (bortset fra de første 10 uger) haft en træls graviditet. Samtidig er det min første graviditet så det er super svært at finde ud af det hele 

Jeg har tidligere lavet indlæg med alle mine åndssvage smerter og gener.

-Ondt i ryggen

-Hovedpine (Ved pande og øjne - altid der)

-For højt blodtryk. Både jordmoder og læge er bekymret, men det lader til at når jeg er hjemme så er mit blodtryk fint nok - men det betyder også at det nok altid er højt når jeg er uden for hjemmet.

-Vand i kroppen

-Bækkenløsning, endda en meget smertefuld bækkenløsning

- Og nu har jeg i lidt tid døjet med ondt i siderne og trykken omkring siderne, brystet og ribbene - det gør endda rigtig rigtig ondt, og bliver så mast bare jeg skal sidde med ret ryg og tit bliver jeg nødt til at stå og presse på mig selv fordi jeg har så ondt.

Så dum som jeg er så googler jeg selvfølgelig min seneste skavank og google finder så frem til svangerskabsforgiftning og derinde står der jo så en masse symptomer  Jeg har de fleste og jeg er så samtidig overvægtig, men har aldrig haft skavanker grundet overvægten - kan dog se at overvægt er med til at jeg er i risikogruppen

Pyller jeg?   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2012

Elling <3<3

LilleNyPåVej skriver:

Ja måske er det mig der pylre, men jeg har hele vejen igennem (bortset fra de første 10 uger) haft en træls graviditet. Samtidig er det min første graviditet så det er super svært at finde ud af det hele 

-Ondt i ryggen

-For højt blodtryk. Både jordmoder og læge er bekymret, men det lader til at når jeg er hjemme så er mit blodtryk fint nok - men det betyder også at det nok altid er højt når jeg er uden for hjemmet.

-Vand i kroppen

- Og nu har jeg i lidt tid døjet med ondt i siderne og trykken omkring siderne, brystet og ribbene - det gør endda rigtig rigtig ondt, og bliver så mast bare jeg skal sidde med ret ryg og tit bliver jeg nødt til at stå og presse på mig selv fordi jeg har så ondt.

Så dum som jeg er så googler jeg selvfølgelig min seneste skavank og google finder så frem til svangerskabsforgiftning og derinde står der jo så en masse symptomer  Jeg har de fleste og jeg er så samtidig overvægtig, men har aldrig haft skavanker grundet overvægten - kan dog se at overvægt er med til at jeg er i risikogruppen

Pyller jeg?   

Nu vil jeg ikke gøre dig mere bekymret, men jeg fik svangreskabsforgiftning i min sidste graviditet, og det blev opdaget ved at jeg havde EKSTREMT ondt omkring ribene lige under brystet. Havde så ondt at jeg tid tider intet kunne. det gjorde ondt når jeg trak vejret, og kunne slet ikke have bh på.

Jeg ville enten ringe til fødegangen eller ejen læge hvis jeg var dig. Om ikke andet så for at få det tjekket.

Anmeld

25. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

SecretMe skriver:

Nu vil jeg ikke gøre dig mere bekymret, men jeg fik svangreskabsforgiftning i min sidste graviditet, og det blev opdaget ved at jeg havde EKSTREMT ondt omkring ribene lige under brystet. Havde så ondt at jeg tid tider intet kunne. det gjorde ondt når jeg trak vejret, og kunne slet ikke have bh på.

Jeg ville enten ringe til fødegangen eller ejen læge hvis jeg var dig. Om ikke andet så for at få det tjekket.

Kan vist ikke blive mere bekymret. Men tror også det er fordi jeg føler mig åndssvag når jeg i forvejen har det træls og så kommer der mere til osv 

Jeg har også EKSTREMT ondt i og under ribbene hele tiden, og jeg har EKSTREMT ondt i mit underliv hele tiden og op ad siderne og ja så med alt det andet.

Har bare haft sagt til mig selv at jeg skal slappe af og lade tingene herhjemme være, men smerterne fortager sig ikke  Og ja, så googlede jeg det jo så (hvor dum har man lov at være)

Anmeld

25. oktober 2012

Team Putte

LilleNyPåVej skriver:

-Ondt i ryggen

-Vand i kroppen

Pyller jeg?   

Det er altid godt at være obs. men hold dig fra at google dine symptomer, det gør dig altid mere syg end du faktisk er!

Jeg led af samme problemer under graviditeten som dig og jeg havde ik svangerskabsforgiftning Den nye trykken kan jo være bebs eller livmoder der fylder godt og presser på dine ribben

Anmeld

25. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Team Putte skriver:

Det er altid godt at være obs. men hold dig fra at google dine symptomer, det gør dig altid mere syg end du faktisk er!

Jeg led af samme problemer under graviditeten som dig og jeg havde ik svangerskabsforgiftning Den nye trykken kan jo være bebs eller livmoder der fylder godt og presser på dine ribben

Fylder godt?  Kan næsten ikke trække vejret, det gør VIRKELIG ondt og det er hele tiden og konstant..

Men det er jo også derfor jeg spørger herinde 

Anmeld

25. oktober 2012

Kofoed.

Lider du af plukkeveer? For de kan godt være skyld i smerten. Synes helt bestemt du skal kontakte nogen professionelle, det kan være mønster farligt eller ingenting, så ring.

Anmeld

25. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Kofoed. skriver:

Lider du af plukkeveer? For de kan godt være skyld i smerten. Synes helt bestemt du skal kontakte nogen professionelle, det kan være mønster farligt eller ingenting, så ring.

Ja jeg har da plukveer, men dem kan jeg jo godt mærke når det er og dem syntes jeg ikke gør ondt 

Anmeld

25. oktober 2012

Kofoed.

LilleNyPåVej skriver:

Ja jeg har da plukveer, men dem kan jeg jo godt mærke når det er og dem syntes jeg ikke gør ondt 

Men de påvirker mellemgulvet så den muskel er konstant øm, hvis hendes hoved så trykker ganske lidt, så gør det hammer ondt, både en konstant smerte, men også en stikkene smerte.

Anmeld

25. oktober 2012

Elling <3<3

LilleNyPåVej skriver:

Fylder godt?  Kan næsten ikke trække vejret, det gør VIRKELIG ondt og det er hele tiden og konstant..

Synes i hvert fald du skal snakke med lægen eller en jordmoder. om ikke andet, så for at få sikkerhed om der er noget galt eller ej.

Hellere spørge dem en gang for meget, end en gang for lidt

Håber at alt er som det skal være..

Anmeld

25. oktober 2012

Team Putte

LilleNyPåVej skriver:

Hehe ja Nu ved jeg ik hvor høj du er, men de lave i min terminsgruppe havde de problemer hurtigere end andre.. Jeg nåede aldrig selv at opleve det

Synes oz det er klogere at spørge herinde, eller snakke med jm om det, fremfor at google.. Ifølge google er vi alle dødsdømte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.