Anonym skriver:
Jeg skriver som anonym fordi vi ikke har offentliggjort det endnu, men jeg kunne virkeligt godt bruge noget hjælp.
Jeg har altid været undervægtig udover de sidste par år hvor jeg LIGE OG LIGE har været i stand til at holde vægten ved at spise hele tiden. Og jeg mener hele tiden, 8-10-12 "måltider" om dagen, både de store og de helt små.
Det fungerede også fint indtil jeg begyndte at få kvalme som nu har varet fra før jeg vidste jeg var gravid (faktisk derfor jeg overhovedet testede) og er i dag 8+4 så er såååh træt, har hovedpine og kvalme hele tiden, og som bonus har jeg en meget lav blodprocent hvilket kun gør det "nemmere" for mig at få det dårligt.
Har allerede tabt mig en 4-5 kg og selvom de da de sidste to dage har lykkes mig at spise en gang imellem og holde det nede for det meste, er jeg alligevel nervøs for både mig selv og for babyen.
Selvfølgeligt tager jeg snakken med lægen med der er næsten to uger til næste gang jeg ser hende. Derfor vil jeg høre, om I har nogen ideer til hvad man kan småspise og tage på af, der ikke er fed take-away mad (undskyld, men ad, bare tanken om mad generelt, især sådan noget fedtet stads :/ ) og der er relativ nemt at lave/forberede?
Findes der evt. noget man kan tage for at tage lidt på og som ikke er farligt for baby, på apoteket eller i Matas?
Jeg har MEGET svært ved at tage på, selv hvis jeg kun levede af take-away, chips og chokolade så jeg kommer ingen vegne ved kun at spise frugt og suppe 
På forhånd mange tak for ethvert forslag.
Det lyder rigtig meget som min historie. Kvalme+opkast startede omkring uge 8, og da jeg var til nakkefoldsscanning havde jeg tabt omkring 4-5 kg. Hende der scannede mig sendte mig op på svangreambulatoriet, så jeg kunne få noget hjælp, og med deres hjælp blev det aldrig kritisk.
Det er rigtigt at barnet som hovedregel tager hvad det skal, men du skal også kunne fungere. Du siger du har ondt i hovedet. Får du væske nok? Tisser du og hvilken farve? Sygeplejersken gik meget op i væske, og da jeg sagde at det eneste jeg kunne få ned var sodavand, klappede hun i sine hænder, fordi der også var sukker i.
Og så skal du optimere dit kalorieindtag. Det gjorde du garanteret også inden du blev gravid, men nu hvor dit madindtag er faldet drastisk, skal der lidt mere til. Min kæreste fik besked på at gå hjem og hælde piskefløde i alt hvad jeg spiste ...
Måske kan du finde noget i denne
Kvalmenedsættende ting jeg lige kan komme på: Mandler, bolscher (bare det at sutte på noget), sodavandsis.
Til sidst, så synes jeg du skal overveje at ringe til din læge inden din konsultation om 2 uger.
God bedring, og du må endelig spørge hvis der er noget!