Skrøner/overtro??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.072 visninger
15 svar
0 synes godt om
24. oktober 2012

Line8700

Ja som overskriften lyder, så handler mit indlæg om skrøner ang, hvad "må" man før man føder.

Må man fx samle puslebord, og seng, eller skal manden det, inden mor og baby kommer hjem?

Barnevognen? Må den være hjemme inden baby er født? Eller skal man vente med at hente den til efter man har født?

Og kan i kommer på flere må i gerne sige til.

Ved godt at indlægget måske ikke helt passer ind her, men kunne ikke finde "ordet er frit".

hav en god dag alle sammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2012

Timse

Hvad jeg har fået fortalt er at man ikke må få barnevognen hjem og man ikke må redde sengen, men alt er jo op til en selv

Anmeld

24. oktober 2012

Frk. Himmelblå

Det ved jeg sørme ikke, men I Kina, må du ikke spise vandmelon under graviditeten. - HVIS du altså vil undgå at få et troldebarn. 

Anmeld

24. oktober 2012

Troldemommi

Frk. Himmelblå skriver:

Det ved jeg sørme ikke, men I Kina, må du ikke spise vandmelon under graviditeten. - HVIS du altså vil undgå at få et troldebarn. 

hahahahaha

Anmeld

24. oktober 2012

Line8700

Timse skriver:

Hvad jeg har fået fortalt er at man ikke må få barnevognen hjem og man ikke må redde sengen, men alt er jo op til en selv

Havde jeg godt hørt. Men synes ikke at det er til og finde rundt i. Og det er lidt mere pga min mor og svigermor. Fordi sådan gjorde de, og det må man sørme ikke, osv.

Tror mere at det handler om, hvis nu 7-9-13 at man af en eller anden årsag ikke fik baby med hjem, ville det nok ikke være så rart at alt var klar.

Anmeld

24. oktober 2012

Line8700

Frk. Himmelblå skriver:

Hehe. Den havde jeg ikke hørt før. Men lidt sjov.

Anmeld

24. oktober 2012

FrkZier

Line8700 skriver:

Ja som overskriften lyder, så handler mit indlæg om skrøner ang, hvad "må" man før man føder.

Må man fx samle puslebord, og seng, eller skal manden det, inden mor og baby kommer hjem?

Barnevognen? Må den være hjemme inden baby er født? Eller skal man vente med at hente den til efter man har født?

Ved godt at indlægget måske ikke helt passer ind her, men kunne ikke finde "ordet er frit".

det eneste jeg har hørt er at man ikke må få barnevognen hjem

Anmeld

24. oktober 2012

Steinbrenner

Line8700 skriver:

Altså jeg har godt hørt den med barnevognen men jeg kan ikke helt finde ud af hvad man så gør hvis man skal have nr.2 barn, så har man jo i de fleste tilfælde barnevognen hjemme i forvejen, skal man så have den opbevaret et andet sted mens man er gravid

Jeg havde barnevognen hjemme ved de 2 første inden de blev født og jeg har så købt en ny denne gang, men den kommer altså også hjem inden jeg skal føde 

Anmeld

24. oktober 2012

simone_jacobsen

Line8700 skriver:

Jeg har hørt, at barnevognen ikke må komme ind i end eget hjem og man må ikke rede sengen, vuggen osv. Man må godt vaske og gøre tingene klar, men man må ikke ligge sengetøj på og rede sengen.

Anmeld

24. oktober 2012

Dustmuz

Line8700 skriver:

jeg har nu brudt SAMTLIGE "regler" og divs andre ting..

Vi havde barnevogn, samlet både seng, puslebord og andet godt inden min daværende kæreste havde født..
og vi fik da en ganske fin dreng dengang

men ja, der er nogen sjove skrøner, og forstår ikke hvorfor det er man ikke "må" de ting

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.