Første gang mærkede jeg et slags spark og havde ikke bemærket alt det med bobler mv. Det var så i uge 20. Anden gang begyndte jeg at fornemme noget jeg var i tvivl om i uge 15. Sådan følelsen af noget der spjættede lidt ligesom en nerve og en slags blop i vand, hvis man kan beskrive det sådan. Men det krævede koncentration og jeg var slet ikke sikker på det var den lille. I uge 16 blev det så mere og tydligere og jeg begyndte ar indse, at det var babyen jeg mærkede. Her tredie gang var det også først i uge 15 jeg begyndte at fornemme en fjern spjætten, som jeg dog ikke følte mig sikker på indtil 2 dage før uge 16, hvor jeg mærkede et decideret spark og vidste den var god nok. Så synes ikke jeg er blevet bedre til at definere det med sikkerhed.
Nu hvor jeg er i uge 31 varierer det meget hvordan det føles. Det er jo gået fra spjæt, følesen af en fisk der slår med halen i vandet til kraftige spark, som tydeligt mærkes som fødder. Den lille træder på blæren, sparker rundt omkring og glider rundt inde bag maveskindet hvor jeg kan fornemme dens krop og hvilken retning den ligger i. Når den hikker, som den ofte gør føles det som små bump med korte mellemrum.
Hver gang har jeg været i tvivl om hvordan det nu var det var, men på et eller andet tidspunkt er man ikke længere i tvivl og ja mest af alt er det jo en helt fantastisk følelse og man bliver bare så glad, når man mærker liv inde i sin mave.
Håber snart du mærker den lille og ved godt man bliver enormt utålmodig efter at mærke liv. Det har jeg selv været alle gange. Det er jo noget af det bedste ved at være gravid. 
Anmeld