Hvornår og hvordan mærker man liv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2012

Hullabullabulla

Jupiter skriver:

Ja, jeg hører jo (og læser) en masse som gravid om alt det her, og jeg vil bare høre om jeres erfaringer med at mærke liv

Hvor tidligt gjorde i det?

Hvordan føltes det?

Hvordan skelner man det fra alt det andet rumsteren og murren som sker i kroppen under graviditeten?

Ja det er lidt svært at definere - jeg er i 18. uge og har i et par uger mærket små prik i maven , især i den ene side når jeg ligger på siden.. Der gik lige lidt tid før jeg fandt ud af at det må være babyen jeg kan mærke  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

Jupiter

SussieThyssen skriver:

Nej..og så må jeg jo indrømme, at selvom de to ældste er "de første" så er de det jo ikke rigtigt, da jeg var igennem 3 graviditeter inden den første, hvor jeg mistede dem, men der er så meget jeg har fortrængt fra den tid, så jeg kan slet ikke huske, hvornår jeg mærkede liv med dem, men det har jo nok været en hel del senere, som de fleste andre.

Anmeld

23. oktober 2012

Jupiter

Britt88 skriver:

Ja det er lidt svært at definere - jeg er i 18. uge og har i et par uger mærket små prik i maven , især i den ene side når jeg ligger på siden.. Der gik lige lidt tid før jeg fandt ud af at det må være babyen jeg kan mærke  

Hehe, så må den jo ligge så den rammer bedst mens du ligger dér

Anmeld

23. oktober 2012

DitteFisk

Jupiter skriver:

Ja, jeg hører jo (og læser) en masse som gravid om alt det her, og jeg vil bare høre om jeres erfaringer med at mærke liv

Hvordan føltes det?

Hvordan skelner man det fra alt det andet rumsteren og murren som sker i kroppen under graviditeten?

Ved 1. graviditet mærkede jeg liv fra uge 18. Denne gang mærkede jeg liv fra sidtse uge (uge 17) Og jeg var ikke i tvivl. Måske en lille smule første gang. Men efter det gentager sig nogle få gange blev jeg ikke i tvivl. 
Det føles bare lidt anderledes end luft i maven, og hvis det er luft, så kommer der som regel en bette vind efterfølgende haha.. 

Anmeld

23. oktober 2012

MomInTheMaking

Jupiter skriver:

Ja det lyder jo som om man "bare" ved det, når det sker.

Det er svært at forestille sig - lige nu har jeg bare luft i maven, som buldrer lidt ind i mellem

Jeg var i hvert fald ikke i tvivl. - men jeg har veninder der ikke mærkede noget før i uge 20+ det er jo så forskelligt. D

Anmeld

23. oktober 2012

tinasmor

Jupiter skriver:

Hvordan føltes det?

ca uge 22 som første gangs gravid og uge 19 anden gang.

Anmeld

23. oktober 2012

Lihan88

Jupiter skriver:

Hvordan føltes det?

Jeg mærkede liv fra omkring uge 20+ (her vidste jeg med sikkerhed, at det var barnet jeg mærket). - Små lette puf indvendigt

Da jeg var til jm kontrol i uge 18+ sagde hun, at den lille var utrolig livlig og spurgte om jeg mærkede hende, hvilket jeg ikke var helt sikker på, før omkring uge 20+.

Anmeld

23. oktober 2012

Svenne

Jeg er i uge 18 med mit andet barn.

Jordemoren sagde til mig i dag: "du har nok ikke mærket liv endnu."

Så det er altså, at tyde ud fra den konstatering, mest normalt ikke at have mærket noget, selvom man er så langt henne - også selvom det er andet barn.

Jeg tror da nok jeg har mærket lidt "bobler", men ikke noget jeg kan sige med sikkerhed er barnet.

Men jeg er nu heller ikke en af dem der går rundt og prøver at bilde mig selv ind, at jeg mærker det.
Så længe jeg ved, at hjernet slår og barnet har det godt, så kan jeg som godt vente...

Anmeld

23. oktober 2012

Annette A

Første gang mærkede jeg et slags spark og havde ikke bemærket alt det med bobler mv. Det var så i uge 20. Anden gang begyndte jeg at fornemme noget jeg var i tvivl om i uge 15. Sådan følelsen af noget der spjættede lidt ligesom en nerve og en slags blop i vand, hvis man kan beskrive det sådan. Men det krævede koncentration og jeg var slet ikke sikker på det var den lille. I uge 16 blev det så mere og tydligere og jeg begyndte ar indse, at det var babyen jeg mærkede. Her tredie gang var det også først i uge 15 jeg begyndte at fornemme en fjern spjætten, som jeg dog ikke følte mig sikker på indtil 2 dage før uge 16, hvor jeg mærkede et decideret spark og vidste den var god nok. Så synes ikke jeg er blevet bedre til at definere det med sikkerhed.

Nu hvor jeg er i uge 31 varierer det meget hvordan det føles. Det er jo gået fra spjæt, følesen af en fisk der slår med halen i vandet til kraftige spark, som tydeligt mærkes som fødder. Den lille træder på blæren, sparker rundt omkring og glider rundt inde bag maveskindet hvor jeg kan fornemme dens krop og hvilken retning den ligger i. Når den hikker, som den ofte gør føles det som små bump med korte mellemrum.

Hver gang har jeg været i tvivl om hvordan det nu var det var, men på et eller andet tidspunkt er man ikke længere i tvivl og ja mest af alt er det jo en helt fantastisk følelse og man bliver bare så glad, når man mærker liv inde i sin mave.

Håber snart du mærker den lille og ved godt man bliver enormt utålmodig efter at mærke liv. Det har jeg selv været alle gange. Det er jo noget af det bedste ved at være gravid.

Anmeld

23. oktober 2012

Mother-love

Jeg var i uge 15+5 da jeg mærkede et puff jeg var 100 procent sikker på var isabella. Før det havde jeg da mærket nogle underlige ting men var ret usikker på om det nu var baby eller bare mine tarme.

Kæresten og jeg havde lagt og grint i lang tid hvorefter jeg pludselig fik en ordentligt puff som også kunne ses udenpå maven. Tog kærestens hånd og han mærkede et spark også. Vi var meget paff over denne oplevelse da det er ret ualmindelig så tidligt første gang og specielt fordi far kunne mærke isabella også udenpå maven.

I starten mærkes det lidt ligesom små puff indvendig som bliver kræftigere og kræftere.
De bobler folk snakke om de mærkede i starten mærkede jeg først langt inde i min graviditet.

Men hvornår du mærker noget ermeget forskelligt. For det kommer også an på hvordan moderkagen ligger.

Men jeg mærkede liv hver dag fra 15+5

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.