Hvornår og hvordan mærker man liv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.101 visninger
21 svar
0 synes godt om
23. oktober 2012

Jupiter

Ja, jeg hører jo (og læser) en masse som gravid om alt det her, og jeg vil bare høre om jeres erfaringer med at mærke liv

Hvor tidligt gjorde i det?

Hvordan føltes det?

Hvordan skelner man det fra alt det andet rumsteren og murren som sker i kroppen under graviditeten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

MomInTheMaking

Jupiter skriver:

Ja, jeg hører jo (og læser) en masse som gravid om alt det her, og jeg vil bare høre om jeres erfaringer med at mærke liv

Hvordan føltes det?

Hvordan skelner man det fra alt det andet rumsteren og murren som sker i kroppen under graviditeten?

Jeg mærkede liv utrolig tidligt var kun i uge 12+ og det føltes som et strejf af en fjer inde i maven. Senere mærkedes det som en lille reje der spjættede rundt, altså kunne mærke små prik. Så blev det til lidt hårdere puf, så kom Alien invasion perioden og derefter en lang ubehagelig periode hvor hun ikke kunne bevæge sig ret meget og derfor mærkedes det voldsomt når hun gjorde.

jeg vidste bare da det var hende.

Anmeld

23. oktober 2012

M (:

Hvordan føltes det?

Jeg er i 18. uge, og jeg venter stadig (u)tålmodigt.. 

Anmeld

23. oktober 2012

Jupiter

Mom In The Making skriver:

Jeg mærkede liv utrolig tidligt var kun i uge 12+ og det føltes som et strejf af en fjer inde i maven. Senere mærkedes det som en lille reje der spjættede rundt, altså kunne mærke små prik. Så blev det til lidt hårdere puf, så kom Alien invasion perioden og derefter en lang ubehagelig periode hvor hun ikke kunne bevæge sig ret meget og derfor mærkedes det voldsomt når hun gjorde.

Ja det lyder jo som om man "bare" ved det, når det sker.

Det er svært at forestille sig - lige nu har jeg bare luft i maven, som buldrer lidt ind i mellem

Anmeld

23. oktober 2012

Jupiter

M (: skriver:

Jeg er i 18. uge, og jeg venter stadig (u)tålmodigt.. 

Det kan jeg da godt forstå - jeg fik også indtryk af at det for de fleste sker lidt tidligere.

Anmeld

23. oktober 2012

M (:

Jupiter skriver:

Det kan jeg da godt forstå - jeg fik også indtryk af at det for de fleste sker lidt tidligere.

Njah, synes de siger, at normalen er omkrig uge 20.. Men vi håber vel alle at være blandt de heldige, som mærker det tidligere? 

Anmeld

23. oktober 2012

Jupiter

M (: skriver:

Njah, synes de siger, at normalen er omkrig uge 20.. Men vi håber vel alle at være blandt de heldige, som mærker det tidligere? 

Det har du nok lidt ret i

Anmeld

23. oktober 2012

SussieThyssen

Mom In The Making skriver:

Det er utroligt godt beskrevet

Til TS:
jeg mærkede mine to første præcis på 3 mdrsdagen hvor de var lavet, sjovt nok. Og begge ved at de sparkede på min blære, så jeg lettede en halv m i sofaen.

Nr 3 mærkede jeg som en reje der lå og vrikkede, da jeg var ca 9 uger henne.

Men det hænger jo også sammen med, hvordan fosteret er placeret og i hvor god kontakt man er med sin krop.
Men faktum er, at jo flere gange man har været gravid, jo lettere lærer man at kende forskel.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. oktober 2012

Jupiter

SussieThyssen skriver:

Det er utroligt godt beskrevet

Til TS:
jeg mærkede mine to første præcis på 3 mdrsdagen hvor de var lavet, sjovt nok. Og begge ved at de sparkede på min blære, så jeg lettede en halv m i sofaen.

Nr 3 mærkede jeg som en reje der lå og vrikkede, da jeg var ca 9 uger henne.

Men det hænger jo også sammen med, hvordan fosteret er placeret og i hvor god kontakt man er med sin krop.
Men faktum er, at jo flere gange man har været gravid, jo lettere lærer man at kende forskel.

Kærligst
Sussie

Ja der er jo selvfølgelig nok flere ting der spiller ind.

Jeg er 9+5 nu, og jeg tror ærligt talt der kommer til at gå noget tid endnu.

Det er vel "ulempen" ved at være førstegangs' - så er man slet ikke så garvet på de områder

Anmeld

23. oktober 2012

SussieThyssen

Jupiter skriver:

Ja der er jo selvfølgelig nok flere ting der spiller ind.

Jeg er 9+5 nu, og jeg tror ærligt talt der kommer til at gå noget tid endnu.

Det er vel "ulempen" ved at være førstegangs' - så er man slet ikke så garvet på de områder

Nej..og så må jeg jo indrømme, at selvom de to ældste er "de første" så er de det jo ikke rigtigt, da jeg var igennem 3 graviditeter inden den første, hvor jeg mistede dem, men der er så meget jeg har fortrængt fra den tid, så jeg kan slet ikke huske, hvornår jeg mærkede liv med dem, men det har jo nok været en hel del senere, som de fleste andre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.