sagen er den... ja, jeg kan næsten ikke tro det. Jeg har haft en molagraviditet.
det rammer kun 80 dansker om året og det bliver aldrig til et levedygtigt barn. Faktisk dør de fleste fostre inden uge 12. Men.. til NF-scanning så alt fint ud.. 8 uger senere kunne de så til MD se at vores barn havde en masse misdannelser.
Jeg blev derfor indlagt på gyn. afd. hvor jeg aborterede hende.
senere har det vist sig at det var en graviditet med partiel mola. Overlægen på sygehuset sagde at hun ALDRIG havde set et tilfælde, hvor barnet lever så længe.
jeg føler mig forvirret, ikke ordenligt informeret omkring sygedommen. Faktisk har jeg fået flere ting afvide. Nogle mener at jeg har 6 mdr's 'karantæne' inden jeg må blive gravid igen. Andre siger at jeg bare skal have 3 negative test i træk.
Mit HCG tal lå på 5, 8 uger efter fødslen, det sidste 2 gange test har været negative - på 3 og 2.
så ifølge den ene påstand om at man bare skal have 3 negative tests, så mangler jeg jo kun én inden jeg må gå igang med projekt baby.
men.. jeg vil gerne høre hvad I har fået afvide jer der har prøvet det? Er der nogen, der ved noget om mola? jeg søger al information
håber I kan gøre mig klogere.
Anmeld