nogen der kender til Mola?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.075 visninger
18 svar
0 synes godt om
23. oktober 2012

NNGG

sagen er den... ja, jeg kan næsten ikke tro det. Jeg har haft en molagraviditet.

det rammer kun 80 dansker om året og det bliver aldrig til et levedygtigt barn. Faktisk dør de fleste fostre inden uge 12. Men.. til NF-scanning så alt fint ud.. 8 uger senere kunne de så til MD se at vores barn havde en masse misdannelser. 

Jeg blev derfor indlagt på gyn. afd. hvor jeg aborterede hende.

senere har det vist sig at det var en graviditet med partiel mola. Overlægen på sygehuset sagde at hun ALDRIG havde set et tilfælde, hvor barnet lever så længe. 

jeg føler mig forvirret, ikke ordenligt informeret omkring sygedommen. Faktisk har jeg fået flere ting afvide. Nogle mener at jeg har 6 mdr's 'karantæne' inden jeg må blive gravid igen. Andre siger at jeg bare skal have 3 negative test i træk.

Mit HCG tal lå på 5, 8 uger efter fødslen, det sidste 2 gange test har været negative - på 3 og 2. 

så ifølge den ene påstand om at man bare skal have 3 negative tests, så mangler jeg jo kun én inden jeg må gå igang med projekt baby.

men.. jeg vil gerne høre hvad I har fået afvide jer der har prøvet det? Er der nogen, der ved noget om mola? jeg søger al information   

håber I kan gøre mig klogere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

FrkZier

NNGG skriver:

sagen er den... ja, jeg kan næsten ikke tro det. Jeg har haft en molagraviditet.

det rammer kun 80 dansker om året og det bliver aldrig til et levedygtigt barn. Faktisk dør de fleste fostre inden uge 12. Men.. til NF-scanning så alt fint ud.. 8 uger senere kunne de så til MD se at vores barn havde en masse misdannelser. 

Jeg blev derfor indlagt på gyn. afd. hvor jeg aborterede hende.

senere har det vist sig at det var en graviditet med partiel mola. Overlægen på sygehuset sagde at hun ALDRIG havde set et tilfælde, hvor barnet lever så længe. 

jeg føler mig forvirret, ikke ordenligt informeret omkring sygedommen. Faktisk har jeg fået flere ting afvide. Nogle mener at jeg har 6 mdr's 'karantæne' inden jeg må blive gravid igen. Andre siger at jeg bare skal have 3 negative test i træk.

Mit HCG tal lå på 5, 8 uger efter fødslen, det sidste 2 gange test har været negative - på 3 og 2. 

så ifølge den ene påstand om at man bare skal have 3 negative tests, så mangler jeg jo kun én inden jeg må gå igang med projekt baby.

men.. jeg vil gerne høre hvad I har fået afvide jer der har prøvet det? Er der nogen, der ved noget om mola? jeg søger al information   

håber I kan gøre mig klogere.

har ingen erfaring men ville ikke gå uden en

Anmeld

23. oktober 2012

Mumto3

Åh, vil så nødig gøre dig ked af det, men det er ikke så godt med molagraviditet. Nu lyder det der virkelig som et særtilfælde, og derfor kan det være anderledes hos dig, men har man først haft molakkord er der stor chance for at få det igen. Jeg ved ikke om reglerne er lavet om, men tidligere blev man fulgt meget tæt i de næste graviditeter hvis man havde haft mola. Altså indtil man er sikker på at det er et normal udvikling af barnet. Faktisk har jeg aldrig hørt om mola med et 'levedygtigt' foster. Gad vide om det er tvillinger, hmvor den ene befrugtning var en mola, for mig bekendt bliver der slet ikke noget der bare ligner et foster ud af det, men bare celledelinger der ligner vindrueklaser.Ønsker dig alt mulig held og lykke!!!

Anmeld

23. oktober 2012

NNGG

Mumto3 skriver:

Åh, vil så nødig gøre dig ked af det, men det er ikke så godt med molagraviditet. Nu lyder det der virkelig som et særtilfælde, og derfor kan det være anderledes hos dig, men har man først haft molakkord er der stor chance for at få det igen. Jeg ved ikke om reglerne er lavet om, men tidligere blev man fulgt meget tæt i de næste graviditeter hvis man havde haft mola. Altså indtil man er sikker på at det er et normal udvikling af barnet. Faktisk har jeg aldrig hørt om mola med et 'levedygtigt' foster. Gad vide om det er tvillinger, hmvor den ene befrugtning var en mola, for mig bekendt bliver der slet ikke noget der bare ligner et foster ud af det, men bare celledelinger der ligner vindrueklaser.Ønsker dig alt mulig held og lykke!!!

heldigvis er risikoen for en ny molagraviditet ''kun'' 2% når det ikke er en komplet mola (komplet mola - er en mola uden foster) Dvs. jeg har 98% chance for at få en normal graviditet næste gang. Heldigvis!!

Anmeld

23. oktober 2012

NNGG

FrkZier skriver:

har ingen erfaring men ville ikke gå uden en

tusind tak!

Anmeld

23. oktober 2012

Mumto3

NNGG skriver:

heldigvis er risikoen for en ny molagraviditet ''kun'' 2% når det ikke er en komplet mola (komplet mola - er en mola uden foster) Dvs. jeg har 98% chance for at få en normal graviditet næste gang. Heldigvis!!

Ej, tilykke med det. Det vidste jeg ikke. det er jo gode nyheder!

Anmeld

23. oktober 2012

NNGG

Mumto3 skriver:

Ej, tilykke med det. Det vidste jeg ikke. det er jo gode nyheder!

Det lyder som om at den mola du tænker på er komplet mola. Dvs. at det ikke bliver til et forster. 

men ja, man må se lyst på det. Det er altid noget at jeg havde en partiel mola

Anmeld

23. oktober 2012

Miss Kat

Jeg har aldrig nogensinde hørt om det. 

Er det et virus man rammes af eller hvad skyldes det? Jeg spørger, fordi det lyder som om, det er noget der er i kroppen, som skal ud af kroppen, før man må blive gravid igen? Siden du skal vente noget tid.

Jeg kan da godt forstå, du er forvirret. Især når du så oven i købet gik med det så længe i modsætning til, hvordan en sådan graviditet åbenbart burde forløbe.

Sikke en omgang. Stort  fra mig og håber, at det går noget nemmere og bedre for jer næste gang! 

Anmeld

23. oktober 2012

bøllen

Jeg har haft en Mola graviditet. Ganske hvis længe siden.

det blev opdaget ved nf skanningen og havde en alm graviditet indtil da. Jeg fik fortalt at der findes 2 type mola graviditet, jeg havde den " nemmest "

Jeg fik en udskrabning få dage efter skanningen . Og skulle have taget blodprøver 1 gang ugeligt i starten, derefter hver 14 dag til sidst hver måned ( mener jeg )

som jeg husker det skulle der gå 1/2 år fra mine tal var nul til ny graviditet. Fik oplyst at grunden til dette var at en ny graviditet kunne være " farlig " i den forstand, at man ikke kunne se om det var mola eller ny gravidtet der fik tallene til at stige.

men som sagt er det længe siden, har siden hen gennemført 2 normale graviditeter . Tvilling & alm.

ked at det er ramt jer, hvis du mangler information ville jeg kontakte lægen og be om det 

Anmeld

23. oktober 2012

kriknu

Jeg kender godt nok ikke noget til det, men det lyder godt nok ikke rart - jeg håber du har det okay trods alt! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.