MD, som ikke udelukkende var positiv. Har brug for et kram

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2012

dukke

Du får en masse  fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

Tona

dola skriver:

Altså jeg kender en hvis moderkage først rykkede sig op til sidst, og hun blev lykkelig da hun jo så kunne føde normalt! Men hun sprækkede så fra hoved til hale.. næsten.. Men det var også den først og hun var en ride pige!

Så krydser fingre for dig og sender en KÆME BAMSE KRAMMER!

Mange tak for krammer  Jeg håber at føde normalt som din veninde, men uden at sprække

Det er dog rigtig dejligt at høre om en hvor det ordnede sig med moderkagen så den rykkede sig op.

Anmeld

23. oktober 2012

Mumto3

Først en krammer herfra, og så et tip jeg fik af en gammel jordemoder. Hvis barnet ligger med ryggen mod dit maveskind, så prøv at klæd dig rigtig varmt på om Maven. F.eks. Et stort bredt uldent tørklæde, begynd at få med vinterjakke selvom det er varmt osv. Hun sagde i hverfald at hvis maven var lidt kold, så søger barnet varmen inde i maven og vender ryggen til mors mave. Jeg kan ikke love at det hjælper, men min baby vente sig efter jeg blev opmærksom på altid at holde maven varm. Det kan selvfølgelig også have været en tilfældighed, det er jo ikke til at vide.

Anmeld

23. oktober 2012

Tona

Tullepoder skriver:

for at alt kommer til at gå som det skal. Dejligt at høre de holder godt øje med dig og bebs  

Du for lige en  med på vejen...

Mange tak for krammer

Anmeld

23. oktober 2012

Trinemn

Hej

Først en kæmpe krammer til dig

Jeg er i samme situation som dig ang. moderkage. Min er - ligesom din - lavtliggende og jeg skal til ekstra scanning torsdag (Jeg er nu 23+0) Sygeplejersken der scannede mig sidste gang, var meget positiv omkring det og det samme er min jordemoder. Det er meget få procent hvor den bliver liggende og de kan tit flytte sig op kort før fødsel ( Det var den besked jeg fik) De har fået mig til at se lyst på det og jeg tager en dag ad gangen. Husk at lytte til din krop og hold eventuelle pauser i løbet af dagen.

Jeg håber den flytter sig op, så du kan glæde dig over udsigten til en normal fødsel

Kæmpe kram til dig.

Anmeld

23. oktober 2012

_-Kathrine-_

Kæmpe kæmpe skal du have herfra!
En bekendt havde også moderkagen foran fødselskanalen, men det var aldrig på tale at det var noget alvorligt... Hun blev dog " bare" sygemeldt med bud på at holde sig i ro...! Hun fik PKS og har idag den dejligste sunde og raske pige
Ønsker jer alt held og lykke - det skal nok gå

Anmeld

23. oktober 2012

Tona

dukke skriver:

Du får en masse  fra mig

Tak

Anmeld

23. oktober 2012

Tona

Mumto3 skriver:

Først en krammer herfra, og så et tip jeg fik af en gammel jordemoder. Hvis barnet ligger med ryggen mod dit maveskind, så prøv at klæd dig rigtig varmt på om Maven. F.eks. Et stort bredt uldent tørklæde, begynd at få med vinterjakke selvom det er varmt osv. Hun sagde i hverfald at hvis maven var lidt kold, så søger barnet varmen inde i maven og vender ryggen til mors mave. Jeg kan ikke love at det hjælper, men min baby vente sig efter jeg blev opmærksom på altid at holde maven varm. Det kan selvfølgelig også have været en tilfældighed, det er jo ikke til at vide.

Tak for det tip, det lyder spændende. Jeg vil prøve det af for jeg har stor respekt for de der fif fra erfarne kvinder

Anmeld

23. oktober 2012

Tona

Trinemn skriver:

Hej

Først en kæmpe krammer til dig

Jeg er i samme situation som dig ang. moderkage. Min er - ligesom din - lavtliggende og jeg skal til ekstra scanning torsdag (Jeg er nu 23+0) Sygeplejersken der scannede mig sidste gang, var meget positiv omkring det og det samme er min jordemoder. Det er meget få procent hvor den bliver liggende og de kan tit flytte sig op kort før fødsel ( Det var den besked jeg fik) De har fået mig til at se lyst på det og jeg tager en dag ad gangen. Husk at lytte til din krop og hold eventuelle pauser i løbet af dagen.

Jeg håber den flytter sig op, så du kan glæde dig over udsigten til en normal fødsel

Kæmpe kram til dig.

Tak for dit dejligt positive svar

Ja vi skal være positive og tro på at det hele ordner sig og det gør det nok også, for som du skriver så ordner det sig jo for flertallet

Anmeld

23. oktober 2012

2babygirls

Amandas-mor skriver:

I dag har vi været til MD og set vores lille smukke Mini inde i maven igen. Som altid var Mini meget stille, men vejede det den skulle og var på alle måder sund og rask. Det var så vidunderligt at se den lille igen

Min glæde blev dog totalt overskygget af at min moderkage stadig er lavtliggende (det blev første gang opdaget til en ekstra scanning for nogle uger siden hvor de sagde at det intet betød så længe den rettede sig til 20 ugers scanningen). Den har ikke rettet sig og er stadig lavtliggende. Så fortalte jordemoderen som scannede at det normalt retter sig senere, og at det normalt intet som helst betyder. Men i nogle tilfælde kan det medføre at man skal have kejsersnit fordi moderkagen dækker for fødselsvejen og det ellers er meget farligt pga bla risiko for alvorlig blødning hos mor og/eller barn. Desuden var der en risiko for at jeg kunne begynde at bløde og jeg og barnet kunne miste meget blod og jeg kunne gå i fødsel før tid og evt at barnet så ikke ville klare den. Jeg er bare fuldstændig ødelagt over den besked, for selv om det er så få det sker for og chancerne er størst for at det hele går fint så kan jeg bare næsten ikke rumme at have det der hængende over hovedet. Ydermere så ved jeg at det her er min sidste chance for at få et barn, fordi lægerne siger at mit bækken nu er så dårligt at det vil være uforsvarligt at få et barn mere efter dette. Så hvordan denne graviditet end går så får jeg aldrig andre chancer for et barn mere. Og jeg vil heller ikke have et andet barn. Jeg vil have at det her barn skal leve og have det godt og at jeg skal gå tiden ud og barnet skal komme til verden sundt og friskt fordi jeg elsker den her lille spire i maven så meget 

Der er ikke nogen form for behandling for det med moderkagen siger de. Hvis jeg begynder at bløde så gør jeg det og de kan ikke forebygge eller forhindre det. Jeg skal dog gå til flere scanninger for at se om moderkagen retter sig på plads, men det er for at de kan følge med i om kejsersnit er nødvendigt. Og jeg vil bare ikke have kejsersnit. Jeg har fibromyalgi og det gør bla at operationer er mere komplicerede og sår heler dårligere og at man generelt er meget længere tid om at komme sig og overlægen har frarådet kejsersnit af de årsager. Men nu kan jeg så risikere at blive tvunget til det alligevel

Det skal bare gå i orden det hele og det skal bare rette sig og jeg skal bare være en af flertallet hvor det hele ordner sig af sig selv

Ud over dette var Mini meget stille som altid og faktisk nærmest for stille syntes JM der scannede. Men det skulle vi også følge op på ved næste scanning. Men nu har jeg da fået en forklaring på hvorfor jeg ikke mærker liv. Mini ligger med numsen ud mod min mave og med fødderne ind mod mine indvolde. Derfor kan jeg ikke mærke sparkene, men det betyder så også at den de sidste mange uger har ligget i den samme stilling hele tiden siger JM. Og det skal den faktisk ikke. Vi fik dog ikke nogen nærmere forklaring ang. dette.  

Man kunne ikke se kønnet, da Mini (ligesom sin storesøster) stædigt holdt benene krydsede  Men vi tager til en kønsscanning for jeg vil vide det!

(Hvis der er nogle som læser dette som kender en som havde lavtliggende moderkage som det gik galt for, så vil jeg helst ikke høre om det. Solstrålehistorier modtages dog med kyshånd).

Min venindes moderkage lå i vejen, og flyttede sig heldigvis i tide til fødslen.
fingre for at din også gør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.