Brug for råd...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.965 visninger
30 svar
0 synes godt om
29. maj 2009

Mutti2

Hejsa.

Jeg ved godt at det måske er en smule mærkeligt at jeg ligger min private historie herind omkring min nye fyr. Men jeg kan slet ikke læse ham og hans signaler  Og det går mig virkeligt på. Så jeg håber der er nogen udefra der måske kan have et bedre overblik end mig

Jeg har nu i 3 uger set den her fyr. Vi har skrevet sammen næsten hver dag. Vi mødtes i byen, og 2 dage efter havde han forsøgt at få mit nr, af hans venners venners venner  Vi begynder at skrive, men det er meget ligegyldige ting vi snakker om. Han er super sød. Han har været på besøg 4 gange og vi har været i byen 2 gange.

Nogle dage skriver han bare slet ikke, og andre dage, kan vi slet ikke holde op med at skrive. Jeg ved han er en travl mand (landmand), og han er ikke vant til forhold. Men derfor vil jeg da gerne engang imellem have at vide hvor sød og dejlig jeg er. Jeg fortæller tit ham hvor skøn en fyr han er, men så sjældent noget igen.

Ja ja jeg ved godt at det er bragende nyt, men netop derfor burde der bare være mere i det!! Han "burde" skrive 10 gange om dagen, og han "burde" ringe konstant. Hans kammerater siger at han ikke går og snakker om andet end mig, og at han har snakket om at han skal ud at købe en familiebil på et tidspunkt. Han spørger tit ind til om jeg ikke kunne finde på at flytte til Mors på et tidspunkt, og omtaler hans ny-købte hus, som vores. Det er tydeligt at han sommetider ser os sammen langt ude i fremtiden.

Men så kommer vi til det jeg synes der er mærkeligt.... I går var han på besøg igen  Og vi var i seng sammen for 1. gang (undskyld hvis det støder nogen at jeg fortæller dette). Lige efter han er kommet, kysser han mig 4 gange, og rejser sig. Han er allerede næsten i tøjet før jeg får set mig om, og snakker om at klokken er mange.....  Min første tanke var: "Oh my god, var det SÅ dårligt"?

Vi går ind i stuen, og jeg spørger om han ikke lige ville sidde ned. Han sætter sig, men snakker næsten ikke med mig!!  Jeg siger så til ham, at han opfører sig vildt mærkeligt, og at jeg egentligt gerne vil vide om jeg får ham at se igen eller om det var det !!!!!!

Han siger bare: "Du får mig at se igen", og det var det....... ikke noget smil, ikke noget kys.... Nada nix.
Da han så skal til at hjem, efter at have nævnt det en del gange, kysser vi kort... men ikke noget nævnværdigt.... vi plejer ikke at kunne give slip fra hinanden i døren, men denne gang kunne det nærmest ikke gå stærkt nok med at komme ud af døren  

Jeg er så ked af det... for jeg ventede et stykke tid netop for at jeg ikke ville opleve denne slags. Jeg har intet hørt fra ham siden, men har heller ikke skrevet til ham. Jeg ville gerne se hvor lang tid der går før han skriver. Også for at se om han selv er interesseret.... men nøj hvor er det svært, når jeg er så ked!!

Er det normalt at opføre sig sådan???? Det skal lige siges at han ikke har haft kæreste på i 4 år, og det varede 2 mdr, hvilket var hans længste forhold.... Så jeg bærer over med ham, når han f.eks ikke kan huske en ret vigtig samtale vi havde lørdag aften, fordi han var for fuld. Eller når han ikke skriver til mig i 1½ døgn, fordi han er stresset!! 

Det kan godt være jeg lyder som en kælling.... men burde han ikke bare vise lidt mere interesse?????? 

Tak fordi i læste med så langt

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2009

Mathilde

Jeg ville bestemt også blive ked af det og skuffet efter at have været så tæt på én (sex) der så derefter bare ignorerer mig og virker kold  Når forholdet ikke kun går ud på sex synes jeg ikke det er iorden at han opfører sig som han gør. Jeg ville forvente at man ligger og putter, nusser, hygger efter første gang man er sammen....det er da trods alt noget særligt når man har følelser for hinanden!
Måske kan det have en sammenhæng, at han ikke rigtig har haft en kæreste før og måske ved han ikke hvordan han skal reagere og opføre sig overfor dig. Måske er han genert?
Jeg havde en kæreste i en kort periode (5mdr) som aldrig havde haft en kæreste før, men dog sex med 5 forskellige (one-night-stands) mens han var fuld og han vidste altså ikke helt hvordan man opfører sig når der er følelser indblandet. Han skulle nærmest lære det fra bunden af
Det eneste rigtige er for mig at se, at I sætter jer ned sammen, evt med en god flaske vin og får snakket om forventninger og fremtid. Man kan gå helt ved siden af hinanden hvis man ikke kommunikerer og blot forsøger at tolke hinanden og handler udfra en tolkning.

Det blev vidst lidt langt Håber du kan bruge bare lidt af det...

Knus fra Mathilde, som synes det er en god idé at flytte til Mors

Anmeld

29. maj 2009

Mutti2

Mathilde skriver:

Jeg ville bestemt også blive ked af det og skuffet efter at have været så tæt på én (sex) der så derefter bare ignorerer mig og virker kold  Når forholdet ikke kun går ud på sex synes jeg ikke det er iorden at han opfører sig som han gør. Jeg ville forvente at man ligger og putter, nusser, hygger efter første gang man er sammen....det er da trods alt noget særligt når man har følelser for hinanden!
Måske kan det have en sammenhæng, at han ikke rigtig har haft en kæreste før og måske ved han ikke hvordan han skal reagere og opføre sig overfor dig. Måske er han genert?
Jeg havde en kæreste i en kort periode (5mdr) som aldrig havde haft en kæreste før, men dog sex med 5 forskellige (one-night-stands) mens han var fuld og han vidste altså ikke helt hvordan man opfører sig når der er følelser indblandet. Han skulle nærmest lære det fra bunden af
Det eneste rigtige er for mig at se, at I sætter jer ned sammen, evt med en god flaske vin og får snakket om forventninger og fremtid. Man kan gå helt ved siden af hinanden hvis man ikke kommunikerer og blot forsøger at tolke hinanden og handler udfra en tolkning.

Det blev vidst lidt langt Håber du kan bruge bare lidt af det...

Knus fra Mathilde, som synes det er en god idé at flytte til Mors

Hahahaha.... Du er så dejlig Mathilde
Lige ang. det med Mors.... hvor på Mors bor i?? Sker der noget derovre?? Jeg er sgu nervøs for at jeg bare kommer til at sidde og hænge

Nå tilbage til sagen.... Jeg forstår bare heller ikke hans opførsel. Det kunne være jeg skulle prøve at skrive til ham og se hvorledes stemningen er. For jeg har nok en tildens til at førsøge at tolke tingene lidt for meget!!

Ja det virker alt sammen forkert, men eftersom han ikke rigtigt har prøvet et længere forhold, kan det jo ikke blive ved med at være en undskyldning!! Og slet ikke når jeg har min datter "indblandet" (som sagt har han ikke mødt hende, men hun kan jo ikke have en mor der konstant kører i en følelsesmæssig rutsjebane!!).
Men han er faktisk meget genert!

Hmmm.... jeg må vel hellere lære ham hvordan man er nogens kæreste  Nogen gode råd om hvordan f..... man lærer dem det

Knus Pernille, som stadig overvejer om Mors måske alligevel er den rette vej

Anmeld

29. maj 2009

Mathilde

Milla-Victoria's mor skriver:

Hahahaha.... Du er så dejlig Mathilde
Lige ang. det med Mors.... hvor på Mors bor i?? Sker der noget derovre?? Jeg er sgu nervøs for at jeg bare kommer til at sidde og hænge

Nå tilbage til sagen.... Jeg forstår bare heller ikke hans opførsel. Det kunne være jeg skulle prøve at skrive til ham og se hvorledes stemningen er. For jeg har nok en tildens til at førsøge at tolke tingene lidt for meget!!

Ja det virker alt sammen forkert, men eftersom han ikke rigtigt har prøvet et længere forhold, kan det jo ikke blive ved med at være en undskyldning!! Og slet ikke når jeg har min datter "indblandet" (som sagt har han ikke mødt hende, men hun kan jo ikke have en mor der konstant kører i en følelsesmæssig rutsjebane!!).
Men han er faktisk meget genert!

Hmmm.... jeg må vel hellere lære ham hvordan man er nogens kæreste  Nogen gode råd om hvordan f..... man lærer dem det

Knus Pernille, som stadig overvejer om Mors måske alligevel er den rette vej

Hehe ja det er jo ikke fordi der er fest og farver på Mors, men jeg er blevet glad for at bo her med tiden
Jeg bor inde midt i Nykøbing, så der er jo altid mulighed for at shoppe, gå en tur til vandet osv...
Hvis du sidder og hænger kan du da bare komme og få en kop kaffe eller vi kan gå en tur sammen

Hvis han er meget genert tror jeg måske godt det kan være noget af årsagen til hans opførsel. Måske har han slet ikke vidst hvordan han skulle reagere... Men jeg synes stadig i skal tage en "alvorlig" snak om hvad i hver især forventer af hinanden og jeres (fælles) fremtid. Det er super vigtigt!

Jeg tror den eneste måde han kan lære at være nogens kæreste på, er ved at være det og ved at have en kæreste der er åben omkring sine følelser og behov. Ellers ved han jo ikke hvad der forventes af ham..

Jeg håber det hele løser sig.

Anmeld

29. maj 2009

Smukkert

Puhh ha, om du skal skriv eller ej er lidt svært at vurdere.. For du skal jo heller ikke virke for hysterisk, som vi kvinder nu har en tendes til.. Jeg har i hvertfald.

Måske du kan skrive: "Godmorgen, tak for igår. Ha en god dag" eller sådan noget, og så se om han skriver tilbage.. Og hvordan han skriver tilbage....

Men synes ikke det er rimeligt med den behandling du har fået dig der.. Jeg har selv prøvet det.. Bare først efter de er smuttet ud ad døren.. Og nøjj hvor bliver jeg utålmodig/sur/ked/skuffet... Jeg skælder ud, på trods af det er nyt, for sex er ikke "bare" sex for mig... Men igen, disse fyre har så sagt til mig, at efter 3 uger, så er de slet ikke på samme stadie med følelser.. Der er de mere "Hun er sød, hende vil jeg gerne lære bedre at kende".. Hvilket jo lyder meget fornuftigt, men når først jeg har nedlagt en tyr, så bliver jeg knyttet til ham... og så bliver jeg umulig og brokker mig, hvis de er kolde.. Hvilket er derfor jeg er single idag .

Så mit råd er, hav tålmodighed.. Se hvad der sker.. Pas på du ikke hidser dig for meget op og ødelægger det...
-------- Men ved det er svært at lade være, når man føler sig udnyttet ----------

Anmeld

29. maj 2009

Honningblomst

Hvorfor taler du ikke bare med ham...ring og sig du godt kunne tænke dig at han lige kikker op....hvorfor skal det være en gættekonkurrence og et spørgsmål om hvme der kontakter hvem først.
Fortæl lige præcis hvad du føler og hvordan du har det med tingene som de er nu...du kan ikke leve med det som det er nu, gør du ikke noget ændrer det sig ikke...gør du noget kan det jo blive bedre.
Så i stedet for at gætte så snak med ham og fortæl ham så hvad det er du har brug for...ellers har han ikke en ærlig chance..få afklaret  og afstemst jeres forventninger med det samme, så skal I ikke rode med det senere..
Knus til dig...
Eva...

Anmeld

29. maj 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Hvorfor taler du ikke bare med ham...ring og sig du godt kunne tænke dig at han lige kikker op....hvorfor skal det være en gættekonkurrence og et spørgsmål om hvme der kontakter hvem først.
Fortæl lige præcis hvad du føler og hvordan du har det med tingene som de er nu...du kan ikke leve med det som det er nu, gør du ikke noget ændrer det sig ikke...gør du noget kan det jo blive bedre.
Så i stedet for at gætte så snak med ham og fortæl ham så hvad det er du har brug for...ellers har han ikke en ærlig chance..få afklaret  og afstemst jeres forventninger med det samme, så skal I ikke rode med det senere..
Knus til dig...
Eva...

helt enig - kortene på bordet, så må han sgu oppe sig eller ud...   Kan sagtens forstå du er ked af det - jeg var blevet helt kulret i hovedet over den behandling... Han lyder en smule umoden og meget knastør "bondemands-agtig"

Anmeld

31. maj 2009

Mutti2

Mathilde skriver:

Hehe ja det er jo ikke fordi der er fest og farver på Mors, men jeg er blevet glad for at bo her med tiden
Jeg bor inde midt i Nykøbing, så der er jo altid mulighed for at shoppe, gå en tur til vandet osv...
Hvis du sidder og hænger kan du da bare komme og få en kop kaffe eller vi kan gå en tur sammen

Hvis han er meget genert tror jeg måske godt det kan være noget af årsagen til hans opførsel. Måske har han slet ikke vidst hvordan han skulle reagere... Men jeg synes stadig i skal tage en "alvorlig" snak om hvad i hver især forventer af hinanden og jeres (fælles) fremtid. Det er super vigtigt!

Jeg tror den eneste måde han kan lære at være nogens kæreste på, er ved at være det og ved at have en kæreste der er åben omkring sine følelser og behov. Ellers ved han jo ikke hvad der forventes af ham..

Jeg håber det hele løser sig.

hehehe.... Det er godt at høre, at man kan vende sig til det med tiden Jeg venter nok lige lidt med at flytte derover, og nøjes i stedet for med at komme på visit derovre

Det kunne da være super hyggeligt at komme over på visit en dag  
Det må vi da lige se om det ikke kan lade sig gi sig en dag

Ang. Casper, så er han MEGET genert. Og jeg tror ikke rigtigt han ved hvad det vil sige at have en kæreste!!  Jeg har skrevet til ham de sidste 2 dage, at det gjorde mig ked af det, den måde han opførte sig på. Og først i gar aftes gik det op for ham at jeg var trist, og det eneste han havde at sige var: "er du sur eller hva?"
Hmmm......

Jeg ved godt at det måske bare burde ende her, men efter som jeg holdte den hen med sex, og så endeligt gav los, har jeg bare virkeligt ikke lyst til at det skal ende endnu. Men nu ved han hvordan jeg føler, så nu har jeg tænkt mig bare at være den bedste kæreste, så kan han se hvordan det skal gøres....

Jeg gider ikke spilde flere spekulationer på ham lige nu

Hvordan går det med maven??

Knus

Anmeld

31. maj 2009

Mutti2

Smukkert skriver:

Puhh ha, om du skal skriv eller ej er lidt svært at vurdere.. For du skal jo heller ikke virke for hysterisk, som vi kvinder nu har en tendes til.. Jeg har i hvertfald.

Måske du kan skrive: "Godmorgen, tak for igår. Ha en god dag" eller sådan noget, og så se om han skriver tilbage.. Og hvordan han skriver tilbage....

Men synes ikke det er rimeligt med den behandling du har fået dig der.. Jeg har selv prøvet det.. Bare først efter de er smuttet ud ad døren.. Og nøjj hvor bliver jeg utålmodig/sur/ked/skuffet... Jeg skælder ud, på trods af det er nyt, for sex er ikke "bare" sex for mig... Men igen, disse fyre har så sagt til mig, at efter 3 uger, så er de slet ikke på samme stadie med følelser.. Der er de mere "Hun er sød, hende vil jeg gerne lære bedre at kende".. Hvilket jo lyder meget fornuftigt, men når først jeg har nedlagt en tyr, så bliver jeg knyttet til ham... og så bliver jeg umulig og brokker mig, hvis de er kolde.. Hvilket er derfor jeg er single idag .

Så mit råd er, hav tålmodighed.. Se hvad der sker.. Pas på du ikke hidser dig for meget op og ødelægger det...
-------- Men ved det er svært at lade være, når man føler sig udnyttet ----------

Hej smukke.

Da du skrev, havde jeg faktisk allerede skrevet til ham.
Jeg har også en tildens til at være ret hysterisk, når tingene ikke lige tager den drejning jeg vil have!!

Jeg skrev næsten det du skrev, dog med lidt mere fylde, og hans respons var ret normal. Men han opfører sig stadig som et fjols. Så nu vil jeg bare konsentrere mig om at nyd hvad vi har.... eller hvad jeg har
Hvis det går helt galt, så må jeg bare tage en lille pause fra dating området, og så komme videre, har alligevel 5 andre der står på sidelinien og faktisk gerne vil date mig  hehe....

Men ja det er svært at holde sig inden for rimelighedens grænser.... for det gør sgu en smule ondt. Han er en sød fyr, og jeg kan måske godt se en lille fremtid i ham, og efter jeg har givet mig til ham (sex), nægter jeg altså at give op uden kamp!!

Men tak for rådet

Knus

Anmeld

31. maj 2009

Mutti2

Eva skriver:

Knus til dig...
Eva...

Hej smukke Eva

Jeg  havde skrevet til ham da jeg læste din besked. Jeg har indset at han ikke ligefrem kan læse mine tanker og føleleser.
Han er sgu lidt et fjols når det kommer til det med føleleser jeg har i 2 dage belært ham med hvordan jeg har det med at han opfører sig som han gør, og sent i går aftes, da jeg endnu engang forsøger at få kontakt til hans følelser skriver han bare: "er du sur eller hva?" Og de jeg efterfølgende fortæller at jeg er rigtigt rigtig ked af det, undgår han bare at svare... (han faldt højst sandsynligt i søvn)... men han skulle møde kl 5 her til morgen, og ikke engang der kunne han skrive....

Så i går var det meningen at han skulle møde Milla-Victoria for 1. gang. Det var meget neutralt, og ingen kys, kram eller noget andet. Vi var begge til dyreskue, så det var en fantastisk mulighed for ham at møde hende. Vi snakkede sammen i max et ½ min. og hans eneste ord til lille-pigen var "dav".....   Kun et enkelt "dav".... hvad blev der af alt det med "Jeg glæder mig SÅ meget til at møde hende" eller "jeg tager imod hende med åbne arme"....,  Jeg var så ulykkelig.

Aftenen gik med en flaske Asti og en rigtig tøse-tude-film på sofaen
Men eftersom han ikke er vant til det der forhold, giver jeg ham en lille chance endnu. Det var højst sandsynligt for tideligt han mødte hende.
Så det går bare rigtigt elendigt, og jeg er ufattelig ulykkelig. Men jeg vil ikke smide det ud endnu!!

Planen er lige nu at jeg vil vise ham hvad en god kæreste er, mine ord trænger ikke rigtigt igennem!!!  Og så skal han muligvis med mig til en fødselsdag på fredag, hvor han skal sove herhjemme, (Milla-Victoria bliver passet hos hendes moster), så der bliver masser af tid til at få snakket

Tak for lige at sparke lidt til mig, til tider har jeg pakket fornuften tilstrækkeligt af vejen til at kunne tænke klart....
Så er det rart med lidt råd, fra udefra stående.

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.