Chili skriver:
Nej, det kan jeg godt forestille mig ville blive lidt smat agtigt.. Så det skal vel bare på inden servering
?
Så åbnede der sig lige en hel ny verden for mig 
Jeps... Bare på inden servering. Uha, du skal næsten prøve denne opskrift som jeg har fundet på nettet:
Ca. 30 stks.
Ingredienser til kagedejen:
30 Oreo’s
450 g sukker
255 g mel
80 g kakao
1 1/2 tsk bagepulver
1 1/2 tsk natron
1 tsk salt
2 æg
240 ml mælk
120 ml olie (fx oliven eller raps)
2 tsk vanilje essens
240 ml kogende vand
Fremgangsmåde:
1. Varm ovnen op til 177 grader (almindelig ovn).
2. Gør en muffinform klar ved at putte papirmuffinforme i og “twiste” Oreo kiksene, så du står tilbage med en kiksebund med creme og en kiksebund uden creme. Dem med creme lægges i hver i en af papirmuffinformene med cremen opad og dem uden creme lægges til side og gemmes til frosting.
3. Bland sukker, mel, kakao, bagepulver, natron og salt i en skål. Jeg har fra en anden cupcake bog lært, at man altid skal sigte melet, da kagerne vil blive luftigere, så den anbefaling er hermed givet videre til dette punkt.
4. I en anden større skål piskes æg, mælk, olie og vanilje essens sammen. Tilsæt melblandingen og pisk med en håndmixer i 2 minutter på medium hastighed.
5. Tilsæt kogende vand – blandingen vil nu være ret tynd.
6. Fyld blandingen i muffinformene, så de er ca. 3/4 fyldt op.
7. Bag dem i 22-25 minutter og lad dem derefter køle helt af imens du laver frostingen.
Ingredienser til frosting:
1-2 pakke flormelis. Det burde være nok med en enkelt pakke, men hvis du får for meget væske eller smør i frostingen bliver du nødt til at have ekstra flormelis, som du kan tilføje.
125 g usaltet smør.
Vand.
1-2 tsk vanilje essen.
Oreos til pynt.
Frosting laver jeg altid på gefühl, og jeg følger derfor heller ikke den originale opskrift, men her er sådan ca. min fremgangsmåde:
1. Hæld 1 pakke flormelis op i en skål og tilsæt smør, der gerne må have stået på køkkenbordet et stykke tid, så det er blevet blødt.
2. Tilsæt 1 tsk. vanilje essen og spæd til med koldt vand – et par spsk af gangen indtil frostingen kan piskes og føles jævn men stadigvæk ikke er så tynd, at den ikke har struktur. Hvis frostingen er blevet for tynd tilsættes mere flormelis og evt. mere smør – men start med flormelis, så den ikke kommer til at smage for meget af smør.
3. Smag evt. til med mere vanilje essens. Hvis man vil have en mindre sød frosting kan man også tilføje philadelphia.
4. Når frostingen er, som man ønsker det, tilsættes en del af de Oreo kiksebunde, man har gemt fra starten. Kiksene skal først knuses til krummer, og det er vigtigt at være ret omhyggelig med det, da store krummer nemt sætter sig fast i stjernetyller (dem du laver den mønstrede frosting med).
5. Hvis kagerne er blevet kolde kan du nu pynte med frostingen. Jeg bruger en engangsplastikpose og en stjernetyller og laver en spiralbevægelse, der ender på midten af kagen, når jeg påfører frostingen. Skal Oreo cupcakes være helt perfekte sættes også en Oreo på toppen (brug evt. en halv kiks pr. kage, så du ikke behøver så mange), men det droppede jeg altså til mine minicupcakes. Men se dem jeg lavede i almindelig størrelse (og med Oreo på toppen) lige her.
God fornøjelse!
Den er bare lækker hvis man er til OREOS