Skruk - undersøgelse pco.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.819 visninger
12 svar
0 synes godt om
23. oktober 2012

Miss-86

Min kæreste og jeg har snakket meget om PB.. Min mens svinger simpelthen så meget lige fra 33 dage til 43 dage og helt op til 52 dage..
Jeg har derfor været til læge, fordi jeg vil undersøges for PCO. Jeg skal til gynækolog d. 17 december.

Så jeg vil høre, om der er nogle af jer der ved, hvordan undersøgelsen foregår og hvor længe går der før man får svar??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2012

MyBigWish

Opper den lige for dig 

Anmeld

23. oktober 2012

Miss-86

MyBigWish skriver:

Opper den lige for dig 

Tak, håber nogle kan give svar

Anmeld

23. oktober 2012

JustMe

Alt efter hvilken gyn. du kommer til, vil du formentlig blive scannet (de fleste gør det vaginalt for at se æggestokkene bedst) for at tjekke for polycystiske æggestokke (flere underudviklede æg) samt måske få taget nogle blodprøver for at få tjekket din hormonbalance, insulinbalance og blodsukkerbalance

Hvis du har PCO eller mistænker PCO, kan jeg klart anbefale af spise efter KISS-kost metoden. Jeg kender flere, der er blevet rgavide vha. den mig selv inklusive

Anmeld

23. oktober 2012

Miss-86

JustMe skriver:

Alt efter hvilken gyn. du kommer til, vil du formentlig blive scannet (de fleste gør det vaginalt for at se æggestokkene bedst) for at tjekke for polycystiske æggestokke (flere underudviklede æg) samt måske få taget nogle blodprøver for at få tjekket din hormonbalance, insulinbalance og blodsukkerbalance

Hvis du har PCO eller mistænker PCO, kan jeg klart anbefale af spise efter KISS-kost metoden. Jeg kender flere, der er blevet rgavide vha. den mig selv inklusive

okay, tak for dit svar  .. ved du hvor længe der går før man får svar på blodprøven? 

kan kost virkelig have indflydelse på det? 

Anmeld

24. oktober 2012

pcoramt

Jeg krydser fingre for at du ikke har det!

Jeg har selv PCOs og behandlingen har nu været i 19 måneder, og intet resultat vil foreslå dig at prøve akkupunktur, da det har gjort mit cyklus helt præcis.. den er fast på 29 dage..

Håber alt det bedste for jer

Anmeld

24. oktober 2012

Miss-86

pcoramt skriver:

Jeg krydser fingre for at du ikke har det!

Jeg har selv PCOs og behandlingen har nu været i 19 måneder, og intet resultat vil foreslå dig at prøve akkupunktur, da det har gjort mit cyklus helt præcis.. den er fast på 29 dage..

Håber alt det bedste for jer

jeg håber det heller ikke, men tør ikke tro noget, hvis du forstår.

min veninde fortalte at man ku komme i medicinsk behandling, ved du noget om det? 

tak for rådet om akupunktur

Anmeld

24. oktober 2012

pcoramt

det kan jeg godt forstå.. Ja det kan komme i pergotime behandling, som er et præparat du skal tage 3-8 dag i cyklus som hjælper dig til ÆL (ægløsning) men hvis du er overvægtig skal du tabe dig først og så skal du teste negativ på rødehunde hvis du er vaccineret mod røde hunde kan man som regl komme i behandling med det samme, ellers skal du vaccineres og vente yderlig 3 måneder med at førsøge.. 

Anmeld

24. oktober 2012

Miss-86

pcoramt skriver:

det kan jeg godt forstå.. Ja det kan komme i pergotime behandling, som er et præparat du skal tage 3-8 dag i cyklus som hjælper dig til ÆL (ægløsning) men hvis du er overvægtig skal du tabe dig først og så skal du teste negativ på rødehunde hvis du er vaccineret mod røde hunde kan man som regl komme i behandling med det samme, ellers skal du vaccineres og vente yderlig 3 måneder med at førsøge.. 

okay det lyder ikke lige til.. jeg vejer 80 kg og er 1,64 høj, men det er også muskler, da jeg træner 3-5 gange ugentligt. øv, håber ikke jeg har det. 

Anmeld

29. oktober 2012

JustMe

Den eneste form for medicinske behandling, jeg kender til mod PCO, er med metformin. Det samme som bruges til diabetespatienter med diabetes 2. Dette skyldes at mange PCO-piger er insulinresistente; dvs. at insulinen ikke virker optimalt på cellernes receptorer. Jeg vil anbefale dig at læse bogen "Spis Dig Gravid" af Bjarne Stigsby. Den beskriver både mekanismerne bag PCO samt mekanismerne bag KISS-kost, som har hjulpet rigtig mange kvinder med PCO. Der findes også flere hjemmesider med debatforum for PCO-kvinder, bl.a. www.pcoliv.dk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.