LilleNyPåVej skriver:
Hej tøser 
Jeg går pt på en højskole for gravide og i dag valgte vores lære at vi skulle hører hvordan det gik med os alle om vores tanker om vores graviditet 
Jeg er selv første gangs fødende og jeg var enig med mange af de andre tøser fra min gruppe - vi er så bekymrede
-Tænk nu hvis dit og dat med den lille
-Måske er det hele en joke og vi skal slet ikke have en baby 
-Bliver jeg en god mor?
-Hvordan bliver fødslen? Der skal alligevel 4kg ud af mig 
-Vil kommunen tage den bette fra mig? 
osv osv. Altså der er et ton af bekymringer, selvom det er fuldstændig absurd hehe. Og som vores lære sagde, så er det fint at vi bekymre os, og det gør os jo bare til bedre forældre - MEN hvorfor tænker vi ikke over de positive ting? 
Hun har ret? Altså når jeg går tur med kæresten og hunden så går vi og tænker på lykkelige øjeblikke hvor den bette fniser i barnevognen over at hunden render og leger osv
Hehe, men det er jo faktisk oftest at det er bekymringerne der kommer op, det at stå med et lille bitte væsen og at det ens eget, man kan jo ikke bare give babyen videre til forældrene - vi er forældrene
SHOK..
Måske er det bare ikke gået op for mig at jeg skal være mor, sådan at jeg virkelig kan slappe af og nyde det - men det er jo også min første så har aldrig været mor før hehe 
Er forresten 27 uger henne, mon ikke snart det fiser ind på lystavlen at jeg bærer rundt på en dejlig lille skabning 
Hvad tænkte i andre om jeres første graviditet, eller ja, tænker i for den sags skyld også det om jeres eventuelle 2. graviditet?
Blev bare lidt nysgerrig nu vi havde det oppe og vende i dag i skolen 
Ærligt? Jeg gjorde mig ingen bekymringer, glædede mig vildt og var ikke i tvivl om, at vi var klar. Og både fødsel og baby- og småbørnsårene gik virkelig som en leg, også med de to næste.
I dag, hvor jeg har tre teenagere og har været igennem lidt af hvert med dem, er jeg forbløffet over, at jeg tog det hele så let - med årene er det gået op for mig, hvilket kolossalt ansvar, det er at sætte børn i verden, og hvor mange bekymringer, der følger med - livet ud! Jeg ville ikke have været mine børn foruden - de har givet mig SÅ meget - men jeg forstår slet ikke, at vi TURDE sætte dem i verden.
Gudskelov, at man slet ikke forstår omfanget af, hvad man påtager sig, når man får en lille baby og slet ikke kan rumme tanken om, at han/hun også bliver 15 og 25 og 55 år, for den sags skyld - så tror jeg ikke, ret mange ville turde!
Tag en dag ad gangen - du vokser med opgaven, og det er sikkert sundt nok også at forberede sig på, at det ikke bliver lutter idyl, når bare ikke dine bekymringer overstiger glæden - for der bliver MASSER af glæde og kærlighed