LilleNyPåVej skriver:
Hej tøser 
Jeg går pt på en højskole for gravide og i dag valgte vores lære at vi skulle hører hvordan det gik med os alle om vores tanker om vores graviditet 
Jeg er selv første gangs fødende og jeg var enig med mange af de andre tøser fra min gruppe - vi er så bekymrede
-Tænk nu hvis dit og dat med den lille
-Måske er det hele en joke og vi skal slet ikke have en baby 
-Bliver jeg en god mor?
-Hvordan bliver fødslen? Der skal alligevel 4kg ud af mig 
-Vil kommunen tage den bette fra mig? 
osv osv. Altså der er et ton af bekymringer, selvom det er fuldstændig absurd hehe. Og som vores lære sagde, så er det fint at vi bekymre os, og det gør os jo bare til bedre forældre - MEN hvorfor tænker vi ikke over de positive ting? 
Hun har ret? Altså når jeg går tur med kæresten og hunden så går vi og tænker på lykkelige øjeblikke hvor den bette fniser i barnevognen over at hunden render og leger osv
Hehe, men det er jo faktisk oftest at det er bekymringerne der kommer op, det at stå med et lille bitte væsen og at det ens eget, man kan jo ikke bare give babyen videre til forældrene - vi er forældrene
SHOK..
Måske er det bare ikke gået op for mig at jeg skal være mor, sådan at jeg virkelig kan slappe af og nyde det - men det er jo også min første så har aldrig været mor før hehe 
Er forresten 27 uger henne, mon ikke snart det fiser ind på lystavlen at jeg bærer rundt på en dejlig lille skabning 
Hvad tænkte i andre om jeres første graviditet, eller ja, tænker i for den sags skyld også det om jeres eventuelle 2. graviditet?
Blev bare lidt nysgerrig nu vi havde det oppe og vende i dag i skolen 
Puha jeg kender godt alle de ting du skriver
Nu er jeg så 40+2 og vil bare gerne have min lille mand ud, for jo længere jeg går, jo mere tænker jeg på fødslen, og det er ikke ligefrem positivt!
Min mand har hele tiden været rigtig god til at være positiv omkring alting, men han er bare så bange for fødslen, så det er lidt svært
Jeg havde meget svært ved at forstå at jeg faktisk skal være mor, og synes stadig det er underligt, at det er mit barn! Men jeg glæder mig helt vildt til at møde vores lille fis
Jeg tænker at det først sådan rigtigt går op for en, når man faktisk har født? For det er jo en kæmpe ting i mit hoved at blive forældre
Håber alt går godt i din graviditet