Kold tyrker :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2012

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Iøvrigt, mht hvordan I putter, så er der jo ingen rigtig eller korkert måde at gøre det på, så længe det virker for jer. Selvfølgelig er det da mest hensigtsmæssigt at barnet kan falde i søvn selv i deres egen seng, men det skal jo nok komme før eller siden. Vores datter ville ikke falde i søvn alene fra hun var ca 1,5 og et halvt år frem og vi var såååå frustrerede. Men pludselig en dag sagde hun "godnat mor" og så kunne jeg godt gå ud Der har ikke været problemer siden og hun er 2,5 nu.

Det skal andre ikke blande sig i - og svigermor skal ikke prøve at lære jeres barn noget, bare fordi hun synes jeres måde ikke dur.

den tanke og holdninger har jeg msåke os lidt .. at det kommer nok før eller siden ..
og jeg kan godt selv lide at putte med barnet til det sover.. og derefter så komme over i sin egen seng..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2012

Rebecca55

Anonym skriver:

hvilken putte rutine har i ? ..

ja, det er jeg enig med dig i .

Lige inden de kommer ind i seng, for de lidt yogurt og lidt at drikke og vi hygge snakker lidt(dog babysprog). Så kommer de ind i deres senge. Jeg synger lidt sange for dem, kysser dem godnat og går ud. Det har de altid været vant til, så når jeg går ud er der som regl altid ro. Men skulle en af dem være ked af det, går jeg selvfølgelig ind til dem. Dog kommer de aldrig op af sengen, igen alt med måde. Er de nu dybt ulykkelige eller syge kommer de op, men det er ikke tit det sker.

Anmeld

22. oktober 2012

Anonym trådstarter

HopinWishin skriver:

Jeg ville godt nok blive utrolig ked af det hvis min mor/svigermor gjorde sådan.... Jeg forventer at de passer hende på samme måde som jeg gør..... 

- er os min holdning ..

Anmeld

22. oktober 2012

Anonym trådstarter

Musen5 skriver:

Hej,

Ja jeg havde nok taget snakken med svigermor og pænt, men bestemt bedt hende om at putte om ikk på samme måde som mor og far så på en måde der minder om det.

Kunne dette ikke lade sig gøre, så ville hun ikke få lov til at passe mit/mine barn/børn.

Det er ufattlig vigtig at de små føler sig trygge når de skal sove og det er i mine øjne at man hygger og putter og når de er store nok lige bruger 5 min på at vende dagen.

I min verden er det KOMPLET UACCEPTABELT at de små skal græde sig i søvn/nå at blive så ulykkelige som du beskriver.

Så kære svigermor... Følg mors og fars retningslinier eller drop alt op at passe barnet.

/Mette

- hvorfor er det så svært for hende at høre efter hvordan jeg ville have det ..
prøver af og til at komme med små hint..

(heldigvis passer hun vores barn sjældent) ..

Anmeld

22. oktober 2012

Anonym trådstarter

Rebecca55 skriver:

Lige inden de kommer ind i seng, for de lidt yogurt og lidt at drikke og vi hygge snakker lidt(dog babysprog). Så kommer de ind i deres senge. Jeg synger lidt sange for dem, kysser dem godnat og går ud. Det har de altid været vant til, så når jeg går ud er der som regl altid ro. Men skulle en af dem være ked af det, går jeg selvfølgelig ind til dem. Dog kommer de aldrig op af sengen, igen alt med måde. Er de nu dybt ulykkelige eller syge kommer de op, men det er ikke tit det sker.

hvor lyder det os bar enemt og dejligt..

Anmeld

22. oktober 2012

Rebecca55

Anonym skriver:

hvor lyder det os bar enemt og dejligt..

Det er det bestemt også... Men tror også vi har fordel i at de er 3 der sover sammen, for er sikker på de giver hinanden tryghed. Ind imellem kan vi også høre dem skrald grine inden de sover, men det er helt ok. De ligger sig altid til at på et tidspunkt.

Anmeld

22. oktober 2012

Anonym trådstarter

Rebecca55 skriver:

Det er det bestemt også... Men tror også vi har fordel i at de er 3 der sover sammen, for er sikker på de giver hinanden tryghed. Ind imellem kan vi også høre dem skrald grine inden de sover, men det er helt ok. De ligger sig altid til at på et tidspunkt.

ihh hvor er de skønne

Anmeld

22. oktober 2012

Musen5

Anonym skriver:

- hvorfor er det så svært for hende at høre efter hvordan jeg ville have det ..
prøver af og til at komme med små hint..

(heldigvis passer hun vores barn sjældent) ..

Jeg har heldigvis aldrig selv stået med præcis dette problem, men jeg har haft nogle ture med min egen mor mht fx fødselsdagsgaver. Min mor ser intet problem i at det 3 andre oxo får gaver når der er fødselsdag.

Efter jeg har haft flere snakke med hende de sidste 5 år måtte jeg til sidst sige enten stopper du ell oxo så bliver du væk.

Indtil da kunne hun ikke acceptere det.

Jeg tror ikke at din svigermor forstår de hints du kommer med, da hun er fuldt overbevist om at det hun gør er ok.

Hun er en anden generation en os (går jeg ud fra) og den generation har lært at man sagtens kan lade børn græde sig i søvn.

I dine sko ville jeg prøve at sætte mig ned og snakke ed hende og så give hende et par gange hvor hun har muligheden for at putte på jeres måde. Virker det så ikke så sæt hende stolen for døren. Får hun at vide at hun så ikke får lov til at passe så tror og håber jeg at hun kommer på andre tanker.

og gør det ikke, jamen så lad være med at lade farmor passe barnet et stykke tid og så tage snakken igen og høre ad om hun er villig til at gøre det på jeres måde. Hun kommer med garanti til at savne de gange hun passer og putter så efter et stykke tid tror jeg i kan få hende med på ideen.

Håber du kan bruge mine råd ;-)

/Mette

Anmeld

22. oktober 2012

modesty

det gjorde mig RIGTIG ked af det..

blev den anden dag bevist om at når min svigermor passer vores barn på 1½år - (ikke særlig tit det sker) men så giver hun en"kold tyrker"

altså ligger vores barn ned i sin seng, og siger godnat - barnet begynder og græde/pive og tilsidst græder meget! og så tager hun vores barn op, når det har grædt længe nok ..

ER I CHOK !! - sådan gør JEG ikke ! synes det er forkert...
men hun er af den menning, at hun bestemmer når det er hende der passer vores barn ..

hmm - er jeg forkert på den?
burde hun ikk så godt som muligt, følge vores rutine?

hygge med et par bøger, og så putter med barnet , til det sover og løfer det over i seng.
eller er vores runtine forkert?

Du beskriver ikke hvordan I har kommunikeret omkring putning/pasning når hun har haft jeres barn. Har du sagt til hende at du gerne vil have at hun putter på samme måde som jer? Jeg tror at det er meget vigtigt at være klar om reglerne. Nu har mine forældre ikke passet min søn med overnatning endnu, men når de gør, vil jeg helt sikkert understrege at jeg vil have at de putter på samme måde som os, og fortælle dem hvordan det skal gøres.

Jeg tænker også at det må være forvirrende for barnet at blive puttet på to forskellige måder. Selvom svigermors metode måske er OK (jeg synes det er lidt svært ud fra din beskrivelse at vurdere om barnet decideret ligger og hyler, eller om det blot brokker sig lidt - da du jo har følelser i klemme og måske overdriver lidt? Eller har hun beskrevet det præcis som du gør?), nytter det jo ikke noget hvis I putter anderledes.

Derudover er jeg enig i de andre der skriver at det kan være en ond cirkel at et barn på den alder stadig skal puttes ved at man ligger med det. Jo ældre barnet bliver, jo sværere bliver det at vænne det til at sove selv. Jeg har et vennepar der stadig skal ligge med deres 6-årige datter fordi hun flipper helt ud hvis de ikke gør det - fordi de ikke fik vænnet hende til at ligge alene da hun var lille nok.

MEN på den anden side hvis I har det fint med at bruge den tid på at ligge sammen med jeres barn, må I jo om det. Barnet tager jo bestemt ikke skade, det er mere jer det kan blive problematisk for.

Det med at hun ikke fortæller jer når barnet har været ked mens hun har passet, er super ufedt. Det ville jeg kræve at få at vide. 

Anmeld

22. oktober 2012

Anonym trådstarter

Musen5 skriver:

Jeg har heldigvis aldrig selv stået med præcis dette problem, men jeg har haft nogle ture med min egen mor mht fx fødselsdagsgaver. Min mor ser intet problem i at det 3 andre oxo får gaver når der er fødselsdag.

Efter jeg har haft flere snakke med hende de sidste 5 år måtte jeg til sidst sige enten stopper du ell oxo så bliver du væk.

Indtil da kunne hun ikke acceptere det.

Jeg tror ikke at din svigermor forstår de hints du kommer med, da hun er fuldt overbevist om at det hun gør er ok.

Hun er en anden generation en os (går jeg ud fra) og den generation har lært at man sagtens kan lade børn græde sig i søvn.

I dine sko ville jeg prøve at sætte mig ned og snakke ed hende og så give hende et par gange hvor hun har muligheden for at putte på jeres måde. Virker det så ikke så sæt hende stolen for døren. Får hun at vide at hun så ikke får lov til at passe så tror og håber jeg at hun kommer på andre tanker.

og gør det ikke, jamen så lad være med at lade farmor passe barnet et stykke tid og så tage snakken igen og høre ad om hun er villig til at gøre det på jeres måde. Hun kommer med garanti til at savne de gange hun passer og putter så efter et stykke tid tror jeg i kan få hende med på ideen.

Håber du kan bruge mine råd ;-)

/Mette

mange tak for dine råd

jeg tager dem til mig, og kigger på det ..
snakkes med hende bliver der, det andet her gir ikk ro i mit mor sind..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.