det gjorde mig RIGTIG ked af det..
blev den anden dag bevist om at når min svigermor passer vores barn på 1½år - (ikke særlig tit det sker) men så giver hun en"kold tyrker" 

altså ligger vores barn ned i sin seng, og siger godnat - barnet begynder og græde/pive og tilsidst græder meget! og så tager hun vores barn op, når det har grædt længe nok ..
ER I CHOK !! - sådan gør JEG ikke ! synes det er forkert...
men hun er af den menning, at hun bestemmer når det er hende der passer vores barn ..
hmm - er jeg forkert på den?
burde hun ikk så godt som muligt, følge vores rutine?
hygge med et par bøger, og så putter med barnet , til det sover og løfer det over i seng.
eller er vores runtine forkert?

Du beskriver ikke hvordan I har kommunikeret omkring putning/pasning når hun har haft jeres barn. Har du sagt til hende at du gerne vil have at hun putter på samme måde som jer? Jeg tror at det er meget vigtigt at være klar om reglerne. Nu har mine forældre ikke passet min søn med overnatning endnu, men når de gør, vil jeg helt sikkert understrege at jeg vil have at de putter på samme måde som os, og fortælle dem hvordan det skal gøres.
Jeg tænker også at det må være forvirrende for barnet at blive puttet på to forskellige måder. Selvom svigermors metode måske er OK (jeg synes det er lidt svært ud fra din beskrivelse at vurdere om barnet decideret ligger og hyler, eller om det blot brokker sig lidt - da du jo har følelser i klemme og måske overdriver lidt? Eller har hun beskrevet det præcis som du gør?), nytter det jo ikke noget hvis I putter anderledes.
Derudover er jeg enig i de andre der skriver at det kan være en ond cirkel at et barn på den alder stadig skal puttes ved at man ligger med det. Jo ældre barnet bliver, jo sværere bliver det at vænne det til at sove selv. Jeg har et vennepar der stadig skal ligge med deres 6-årige datter fordi hun flipper helt ud hvis de ikke gør det - fordi de ikke fik vænnet hende til at ligge alene da hun var lille nok.
MEN på den anden side hvis I har det fint med at bruge den tid på at ligge sammen med jeres barn, må I jo om det. Barnet tager jo bestemt ikke skade, det er mere jer det kan blive problematisk for.
Det med at hun ikke fortæller jer når barnet har været ked mens hun har passet, er super ufedt. Det ville jeg kræve at få at vide.

Anmeld