Kold tyrker :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2012

Anonym trådstarter

Nu ved jeg selvfølgeligt ikke hvor gammel jeres barn er, men det med at lære ham/hende at man falder i søvn op af mor eller far, kan lede jer direkte ud i putte-problemer på et senere tidspunkt.

Farmors manøvre er smart og den vil langsomt og støttende lære barnet både at kunne beroliges ved egen hjælp, bamser, omgivelser men også den evne det er at kunne lukke sine øjne og lade sig opsluge af søvnen. Vi har selv kørt den metode herhjemme.

Du må affinde dig med at man gør tingene anderledes når børnene er på besøg, det er det der er det befriende ved at være på besøg ved mormor eller farmor, et helt nyt sæt af regler der kan afprøves.

Men jeg ville kraftigt overveje jeres putte-rutine, især hvis i har jer et barn der er over de 6 måneder

barnet er 1½ år ..

Ja, det ved vi godt / det ved jeg godt ...

men synes bare barnet har brug for lidt ekstra tryghed da der sker så mange ting omkring os .. bor ved svigermor, ved at lave vores eget hus , farmand er ikke så meget hjemme ..

vi/jeg har givet ham den dårlige vane..

men burde det ikke være vores opgave ? .. eller hun snakket med os om at hun evt synes det på tide man gøre det på den måde hun gør eller ligende..

frem for at hun tager opgaven på hendes skuldre..

hvordan synes du man bør gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2012

Tulle28

Hvis det var min svigermor, der havde praktiseret det, så kan du være sikker på hun ALDRIG fik lov til at passe mit barn igen!!!! Hvor er jeg vred og ked af det på dine vegne

Men samtidig er det selvfølgelig vigtigt at afstemme forventninger og måder I gør tingene på. Jeg har altid lavet lange manualer (måske grænsende til at være lidt for meget) når min datter skulle passes, for at der netop ikke skulle være nogen tvivl om, hvordan tingene plejer at blive gjort. Men jeg ville ikke regne med at hverken min mor eller svigermor ville lade mit barn græde når det skulle sove.

Øv altså

Anmeld

22. oktober 2012

Tulle28

Iøvrigt, mht hvordan I putter, så er der jo ingen rigtig eller korkert måde at gøre det på, så længe det virker for jer. Selvfølgelig er det da mest hensigtsmæssigt at barnet kan falde i søvn selv i deres egen seng, men det skal jo nok komme før eller siden. Vores datter ville ikke falde i søvn alene fra hun var ca 1,5 og et halvt år frem og vi var såååå frustrerede. Men pludselig en dag sagde hun "godnat mor" og så kunne jeg godt gå ud Der har ikke været problemer siden og hun er 2,5 nu.

Det skal andre ikke blande sig i - og svigermor skal ikke prøve at lære jeres barn noget, bare fordi hun synes jeres måde ikke dur.

Anmeld

22. oktober 2012

Gardenia

Anonym skriver:

barnet er 1½ år ..

Ja, det ved vi godt / det ved jeg godt ...

men synes bare barnet har brug for lidt ekstra tryghed da der sker så mange ting omkring os .. bor ved svigermor, ved at lave vores eget hus , farmand er ikke så meget hjemme ..

vi/jeg har givet ham den dårlige vane..

men burde det ikke være vores opgave ? .. eller hun snakket med os om at hun evt synes det på tide man gøre det på den måde hun gør eller ligende..

frem for at hun tager opgaven på hendes skuldre..

Børn på 1½ bliver først stressede når mor og far lader sig mærke af de mange ændringer, det skal du ikke bekymre dig så meget om.

Men når der nu sker så meget om jer, tror du så ikke hun gør det for at hjælpe jer/dig, når far nu ikke er der så meget? Hun ved sikkert fra erfaring hvor opslidende en putte-situation der er kørt i hårdknude kan være, måske hun bare tager den kamp for at hjælpe dig? Det kan også være nemmere at køre rutiner ind hvis man ikke er mor og har hjertet udenpå

Jeg ville sætte hende ned og høre hendes tanker omkring det hele, og med en 1½ årig ville jeg synes det var på tide at man faldt i søvn selv, efter godnathistorie, selvfølgeligt.

Anmeld

22. oktober 2012

Rebecca55

Uanset hvordan du putter, synes jeg alle der passer barnet så vidt skal følge samme putteritualer som du bruger. Da det er mest trygt for dit barn, da børn meget godt kan lide gentagelser og ritualer.

Synes din svigermor er helt galt på den.

Anmeld

22. oktober 2012

Anonym trådstarter

Gardenia skriver:

Børn på 1½ bliver først stressede når mor og far lader sig mærke af de mange ændringer, det skal du ikke bekymre dig så meget om.

Men når der nu sker så meget om jer, tror du så ikke hun gør det for at hjælpe jer/dig, når far nu ikke er der så meget? Hun ved sikkert fra erfaring hvor opslidende en putte-situation der er kørt i hårdknude kan være, måske hun bare tager den kamp for at hjælpe dig? Det kan også være nemmere at køre rutiner ind hvis man ikke er mor og har hjertet udenpå

Jeg ville sætte hende ned og høre hendes tanker omkring det hele, og med en 1½ årig ville jeg synes det var på tide at man faldt i søvn selv, efter godnathistorie, selvfølgeligt.

det ville også bare være det nemmere hvis jeg pakket den dårlige samvigttighed væk ..

ville bare mit barn det godt

Anmeld

22. oktober 2012

Anonym trådstarter

Rebecca55 skriver:

Uanset hvordan du putter, synes jeg alle der passer barnet så vidt skal følge samme putteritualer som du bruger. Da det er mest trygt for dit barn, da børn meget godt kan lide gentagelser og ritualer.

Synes din svigermor er helt galt på den.

hvilken putte rutine har i ? ..

ja, det er jeg enig med dig i .

Anmeld

22. oktober 2012

HopinWishin

Anonym skriver:

det gjorde mig RIGTIG ked af det..

blev den anden dag bevist om at når min svigermor passer vores barn på 1½år - (ikke særlig tit det sker) men så giver hun en"kold tyrker"

altså ligger vores barn ned i sin seng, og siger godnat - barnet begynder og græde/pive og tilsidst græder meget! og så tager hun vores barn op, når det har grædt længe nok ..

ER I CHOK !! - sådan gør JEG ikke ! synes det er forkert...
men hun er af den menning, at hun bestemmer når det er hende der passer vores barn ..

hmm - er jeg forkert på den?
burde hun ikk så godt som muligt, følge vores rutine?

hygge med et par bøger, og så putter med barnet , til det sover og løfer det over i seng.
eller er vores runtine forkert?

Jeg ville godt nok blive utrolig ked af det hvis min mor/svigermor gjorde sådan.... Jeg forventer at de passer hende på samme måde som jeg gør..... 

Anmeld

22. oktober 2012

Musen5

Hej,

Ja jeg havde nok taget snakken med svigermor og pænt, men bestemt bedt hende om at putte om ikk på samme måde som mor og far så på en måde der minder om det.

Kunne dette ikke lade sig gøre, så ville hun ikke få lov til at passe mit/mine barn/børn.

Det er ufattlig vigtig at de små føler sig trygge når de skal sove og det er i mine øjne at man hygger og putter og når de er store nok lige bruger 5 min på at vende dagen.

I min verden er det KOMPLET UACCEPTABELT at de små skal græde sig i søvn/nå at blive så ulykkelige som du beskriver.

Så kære svigermor... Følg mors og fars retningslinier eller drop alt op at passe barnet.

/Mette

Anmeld

22. oktober 2012

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Hvis det var min svigermor, der havde praktiseret det, så kan du være sikker på hun ALDRIG fik lov til at passe mit barn igen!!!! Hvor er jeg vred og ked af det på dine vegne

Men samtidig er det selvfølgelig vigtigt at afstemme forventninger og måder I gør tingene på. Jeg har altid lavet lange manualer (måske grænsende til at være lidt for meget) når min datter skulle passes, for at der netop ikke skulle være nogen tvivl om, hvordan tingene plejer at blive gjort. Men jeg ville ikke regne med at hverken min mor eller svigermor ville lade mit barn græde når det skulle sove.

Øv altså

HUN ved hvordan jeg putter mit barn !! - så det burde slet ikke komme bag på hende..

tror hendes mening var jeg ikke skulle vide hvordan hun gjorde, eftersom min svoger spørg kan hun ikke igonere ham og derfor savre..

hun burde måske bare spørg isted for at lade somingenting, hvis der er nået hun er i tvivl om ..

men nu er det sket, og det skal sluttes..

kan ikke forbyde hende at passe hendes barnebarn.. så hellere tag en snak med hende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.