Kold tyrker :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.351 visninger
38 svar
0 synes godt om
22. oktober 2012

Anonym trådstarter

det gjorde mig RIGTIG ked af det..

blev den anden dag bevist om at når min svigermor passer vores barn på 1½år - (ikke særlig tit det sker) men så giver hun en"kold tyrker"

altså ligger vores barn ned i sin seng, og siger godnat - barnet begynder og græde/pive og tilsidst græder meget! og så tager hun vores barn op, når det har grædt længe nok ..

ER I CHOK !! - sådan gør JEG ikke ! synes det er forkert...
men hun er af den menning, at hun bestemmer når det er hende der passer vores barn ..

hmm - er jeg forkert på den?
burde hun ikk så godt som muligt, følge vores rutine?

hygge med et par bøger, og så putter med barnet , til det sover og løfer det over i seng.
eller er vores runtine forkert?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2012

Miss Kat

Tjaeh jeg kan godt forstå hendes argument med at når hun passer, så er det også på hendes måde, MEN jeg er personligt meget imod tendensen med at lade barnet græde sig i søvn (ok det gør hun jo så heller ikke, men barnet når i hvert fald at blive dybt ulykkeligt), så derfor synes jeg absolut ikke det er i orden. Måske især når barnet ikke er vant til det? (Kan ikke helt gøre op med mig selv om det er værre eller bedre.)

Jeg ville helt klart tage en snak med hende.

Sig at du er enig med hende i at hun må passe jeres barn på sin egen måde, og at du synes, hun klarer det super fint, men lige dette ene punkt betyder rigtig meget for dig at hun gør på jeres måde... Eller noget i den dur?

Anmeld

22. oktober 2012

raca

jeg var blevet så vred.

det at blive passet ude er noget nyt for barnet. eller hun er ihvertfald ikke barnet primære omsorgspersoner. så alene på grund af sitiotion mener jeg er er virkeligt forkert.

jeg mener når man passer et barn gælder det om at gørte barnet trygt og gøre det at blive passet og sove ude til noget rart. og ikke til et opdragning issuie.

om hun gør det på jeres eller en anden måde bare barnet er trygt og gladt.

Anmeld

22. oktober 2012

MorDk

Selvfølgelig kan svigermor ikke gøre det lige som jer... MEN jeg var altså blevet sur! Jeg bryder mig ikke om den metode... og det er jo meningen at ens barn skal føle en tryghed hos sine bedsteforælre... og i forvejen er det jo lidt svært (sikkert) for ens barn (i den alder) at skulle sove uden mor eller far. Så jeg havde taget snakken med svigermor og fortalt hvad jeg tænker/føler omkring det. Det er DIT barn! Hvis ikke hun kan forstå "reglerne" for hvordan man "behandler" jeres barn... jamen så skal hun bare ikke have barnet sovende. Det ville jeg ihvertfald ikke byde mit barn!

Anmeld

22. oktober 2012

Anonym trådstarter

Tjaeh jeg kan godt forstå hendes argument med at når hun passer, så er det også på hendes måde, MEN jeg er personligt meget imod tendensen med at lade barnet græde sig i søvn (ok det gør hun jo så heller ikke, men barnet når i hvert fald at blive dybt ulykkeligt), så derfor synes jeg absolut ikke det er i orden. Måske især når barnet ikke er vant til det? (Kan ikke helt gøre op med mig selv om det er værre eller bedre.)

Jeg ville helt klart tage en snak med hende.

Sig at du er enig med hende i at hun må passe jeres barn på sin egen måde, og at du synes, hun klarer det super fint, men lige dette ene punkt betyder rigtig meget for dig at hun gør på jeres måde... Eller noget i den dur?

er bare af den mening at manden måske burde sige dt til hende, for han VED hvor meget det skær i mit hjerte at jeg nu er bekendt med at hun gør sådan

vi bor pt ude ved hende, og må indrømme at jeg ikk "tør" sige det til hende, da hun er en meget bedstemt kvinde..

men er HELT enig i at hun selvfølgelig skal gøre det på hendes måde, men lige på det punkt stod jeg af..

hun er os af den mening, at hvis vores barn har være ulykkelige mens hun har passet barmet, så siger hun det ikke .. for hun mener at vi alligevel ikke kan gøre noget ved det .. så det bedre at sige det har gået fint..

Anmeld

22. oktober 2012

Anonym trådstarter

jeg var blevet så vred.

det at blive passet ude er noget nyt for barnet. eller hun er ihvertfald ikke barnet primære omsorgspersoner. så alene på grund af sitiotion mener jeg er er virkeligt forkert.

jeg mener når man passer et barn gælder det om at gørte barnet trygt og gøre det at blive passet og sove ude til noget rart. og ikke til et opdragning issuie.

om hun gør det på jeres eller en anden måde bare barnet er trygt og gladt.

har tænkt på det lige siden

hun mener at jeg gør det forkert ved at putte med barnet til det sover - men sådan har jeg nu valgt at gøre...
os på baggrund af at der sker så meget lige fortiden, så lidt hygge putte inden barnet sover helt er dejligt for os begge

må er selvfølgelig selv herre over om de synger en sang eller hygge sludder eller hvad ved jeg - men den sidste del bryder jeg mig ikk om - barnet får jo hverken læst en godnat bog eller lidt hygge .. det bliver bare direkte lagt i seng

Anmeld

22. oktober 2012

Miss Kat

Anonym skriver:

er bare af den mening at manden måske burde sige dt til hende, for han VED hvor meget det skær i mit hjerte at jeg nu er bekendt med at hun gør sådan

vi bor pt ude ved hende, og må indrømme at jeg ikk "tør" sige det til hende, da hun er en meget bedstemt kvinde..

men er HELT enig i at hun selvfølgelig skal gøre det på hendes måde, men lige på det punkt stod jeg af..

hun er os af den mening, at hvis vores barn har være ulykkelige mens hun har passet barmet, så siger hun det ikke .. for hun mener at vi alligevel ikke kan gøre noget ved det .. så det bedre at sige det har gået fint..

Så tag snakken med ham og fortæl ham at det godt kan siges uden at blive en fornærmelse? Det må da være det mest konstruktive. Jeg kan sagtens forstå, du helst vil undgå at rage uklar med svigermor, og min første kommentar var heller ikke møntet på dig personligt, men bare hvordan det evt. kunne siges. Hvem af jer der så end tager snakken.

Anmeld

22. oktober 2012

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Selvfølgelig kan svigermor ikke gøre det lige som jer... MEN jeg var altså blevet sur! Jeg bryder mig ikke om den metode... og det er jo meningen at ens barn skal føle en tryghed hos sine bedsteforælre... og i forvejen er det jo lidt svært (sikkert) for ens barn (i den alder) at skulle sove uden mor eller far. Så jeg havde taget snakken med svigermor og fortalt hvad jeg tænker/føler omkring det. Det er DIT barn! Hvis ikke hun kan forstå "reglerne" for hvordan man "behandler" jeres barn... jamen så skal hun bare ikke have barnet sovende. Det ville jeg ihvertfald ikke byde mit barn!

hun skal heller ikke passe vores barn mere, før vi har taget snakken med hende, men er bare i tvivl om hvor vidt hun så ikke bare bilder os ind at hun gør det på vores måde..

i det jeg aldrig har fået den her "kolde tyrker" afvide før, før min svoger spørg hvordan hun gør når hun skal putte..

jeg gik jo i den tro at hun gjorde ligesom os..

Anmeld

22. oktober 2012

Gardenia

Anonym skriver:

det gjorde mig RIGTIG ked af det..

blev den anden dag bevist om at når min svigermor passer vores barn på 1½år - (ikke særlig tit det sker) men så giver hun en"kold tyrker"

altså ligger vores barn ned i sin seng, og siger godnat - barnet begynder og græde/pive og tilsidst græder meget! og så tager hun vores barn op, når det har grædt længe nok ..

ER I CHOK !! - sådan gør JEG ikke ! synes det er forkert...
men hun er af den menning, at hun bestemmer når det er hende der passer vores barn ..

hmm - er jeg forkert på den?
burde hun ikk så godt som muligt, følge vores rutine?

hygge med et par bøger, og så putter med barnet , til det sover og løfer det over i seng.
eller er vores runtine forkert?

Nu ved jeg selvfølgeligt ikke hvor gammel jeres barn er, men det med at lære ham/hende at man falder i søvn op af mor eller far, kan lede jer direkte ud i putte-problemer på et senere tidspunkt.

Farmors manøvre er smart og den vil langsomt og støttende lære barnet både at kunne beroliges ved egen hjælp, bamser, omgivelser men også den evne det er at kunne lukke sine øjne og lade sig opsluge af søvnen. Vi har selv kørt den metode herhjemme.

Du må affinde dig med at man gør tingene anderledes når børnene er på besøg, det er det der er det befriende ved at være på besøg ved mormor eller farmor, et helt nyt sæt af regler der kan afprøves.

Men jeg ville kraftigt overveje jeres putte-rutine, især hvis i har jer et barn der er over de 6 måneder

Anmeld

22. oktober 2012

Anonym trådstarter

Miss Kat skriver:

Så tag snakken med ham og fortæl ham at det godt kan siges uden at blive en fornærmelse? Det må da være det mest konstruktive. Jeg kan sagtens forstå, du helst vil undgå at rage uklar med svigermor, og min første kommentar var heller ikke møntet på dig personligt, men bare hvordan det evt. kunne siges. Hvem af jer der så end tager snakken.

tog den heller ikke sådan

ja, han ved jo hvordan det skal siges så den ikke tokles forkert eller ligende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.