Anonym skriver:
det gjorde mig RIGTIG ked af det..
blev den anden dag bevist om at når min svigermor passer vores barn på 1½år - (ikke særlig tit det sker) men så giver hun en"kold tyrker" 

altså ligger vores barn ned i sin seng, og siger godnat - barnet begynder og græde/pive og tilsidst græder meget! og så tager hun vores barn op, når det har grædt længe nok ..
ER I CHOK !! - sådan gør JEG ikke ! synes det er forkert...
men hun er af den menning, at hun bestemmer når det er hende der passer vores barn ..
hmm - er jeg forkert på den?
burde hun ikk så godt som muligt, følge vores rutine?
hygge med et par bøger, og så putter med barnet , til det sover og løfer det over i seng.
eller er vores runtine forkert?

Nu ved jeg selvfølgeligt ikke hvor gammel jeres barn er, men det med at lære ham/hende at man falder i søvn op af mor eller far, kan lede jer direkte ud i putte-problemer på et senere tidspunkt.
Farmors manøvre er smart og den vil langsomt og støttende lære barnet både at kunne beroliges ved egen hjælp, bamser, omgivelser men også den evne det er at kunne lukke sine øjne og lade sig opsluge af søvnen. Vi har selv kørt den metode herhjemme.
Du må affinde dig med at man gør tingene anderledes når børnene er på besøg, det er det der er det befriende ved at være på besøg ved mormor eller farmor, et helt nyt sæt af regler der kan afprøves.
Men jeg ville kraftigt overveje jeres putte-rutine, især hvis i har jer et barn der er over de 6 måneder 
Anmeld