Hemmeligheden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.296 visninger
20 svar
0 synes godt om
20. oktober 2012

Victoria2013

Hej... jeg er helt ny her, men har simpelthen bare brug for at 'snakke' med nogen. Det er nu en uges tid siden jeg skulle have haft mit månedlige, og i tirsdags tog jeg en test... og den var positiv! Jeg tog én mere senere på dagen, og stadig positiv! Min kæreste og jeg har arbejdet på det her med at få børn siden maj, så det er jo helt fantastisk at jeg er blevet gravid så hurtigt

Men... hvor længe skal man holde det hemmeligt og hvordan pokker gør man? Jeg ved ikke hvor længe jeg KAN holde det hemmeligt. Overfor familien går det nok, for de kender ikke til planerne... men problemet er at jeg har flere veninder som godt ved at vi 'arbejder på sagen', og jeg fik nævnt for en veninde i sidste uge at min mens var forsinket. Så nu er hun nysgerrig om jeg ved noget endnu. Har foreløbig sagt at vi ikke ved noget med sikkerhed, vil i hvert fald gerne lige vente med at sige mere til vi har været ved lægen (ringer på mandag, lægen holdt åbenbart lige ferie den her uge)... men ih hvor har jeg bare lyst til at dele det med nogen. Hvad skal jeg sige til nysgerrige veninder?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2012

Jonna1979

Hvem siger det skal være hemmeligt??? Dt bedste der kanske for en vi holdte det ikke hemmeligt ret længe tror jeg var syv uger henne da vi fortalte det Ege gange vi offentlig gjorde det først på fb efter nf

Anmeld

20. oktober 2012

Victoria2013

Jeg er knap 5 uger henne nu... min kæreste vil helst at vi holder det hemmeligt lidt endnu i hvert fald og i hvert fald til lægen lige har bekræftet graviditetstestene...

Anmeld

20. oktober 2012

Jonna1979

Det kan jeg så godt forstå også noget man skal blive enige om jeg var nu oppe og aflevere urinrør dagen efter min test var positiv

Anmeld

20. oktober 2012

Mother-love

Stort tillykke med den lille spire.
Jeg forstår ikke rigtig hvorfor folk så gerne vil holde det hemmeligt. Det ville vi også i starten men vi kunne ikke holde kæft så alle fik det afvide da jeg var 5+
Og bagefter sad jeg og tænkte over hvorfor folk egentlig gerne vil holde det hemmeligt.
Hvis det f.eks er i forhold til at miste så tænker jeg at man vel har brug for støtte når man har mistet? Såder ville de jo få det afvide alligevel.?

Men ihvertfald stort tillykke. Jeg ville råbe det ud til hele verden den dag jeg stod med en positiv test.

Anmeld

20. oktober 2012

Deaktiveret profil

Kia82 skriver:

Hej... jeg er helt ny her, men har simpelthen bare brug for at 'snakke' med nogen. Det er nu en uges tid siden jeg skulle have haft mit månedlige, og i tirsdags tog jeg en test... og den var positiv! Jeg tog én mere senere på dagen, og stadig positiv! Min kæreste og jeg har arbejdet på det her med at få børn siden maj, så det er jo helt fantastisk at jeg er blevet gravid så hurtigt

Men... hvor længe skal man holde det hemmeligt og hvordan pokker gør man? Jeg ved ikke hvor længe jeg KAN holde det hemmeligt. Overfor familien går det nok, for de kender ikke til planerne... men problemet er at jeg har flere veninder som godt ved at vi 'arbejder på sagen', og jeg fik nævnt for en veninde i sidste uge at min mens var forsinket. Så nu er hun nysgerrig om jeg ved noget endnu. Har foreløbig sagt at vi ikke ved noget med sikkerhed, vil i hvert fald gerne lige vente med at sige mere til vi har været ved lægen (ringer på mandag, lægen holdt åbenbart lige ferie den her uge)... men ih hvor har jeg bare lyst til at dele det med nogen. Hvad skal jeg sige til nysgerrige veninder?

Jeg sad i præcis samme situation som dig, da jeg blev gravid, jeg havde nogle veninder som godt vidste at vi arbejdede på sagen, så de spurgte jo hele tiden.. Jeg sagde til dem at jeg ikke var gravid og at vi havde valgt at sætte det hele lidt på pause og lad det komme når det ville..  Familien vidste self hellere ikke noget og vi fortalte det til familie osv da jeg var ca 8 uger henne, der kunne vi ikke holde det hemmeligt mere.  

Anmeld

20. oktober 2012

Victoria2013

Tror også min foreløbige plan er at gøre det 'officielt' når jeg er 8-10 uger henne, omkring 1. december - der skal vi nemlig se både min familie og svigerfamilien, så ville det jo være godt at fortælle det dér. Men ved slet ikke om jeg kan holde den så længe... er naturligt nok meget spændt og tænker også det ville være rart med støtte fra familien uanset hvad

Anmeld

20. oktober 2012

Line8700

Vores familie vidste det, men venner fik det først afvide på FB efter vi havde været til 12ugers scanning, og det gjorde vi fordi, hvis nu 7-9-13 at noget skulle gå galt, eller hvad ved jeg så, villle jeg være rigtig ked af at skulle skrive inde på FB at det gik ikke alligevel, osv. Hvis det skete, ville jeg personligt helst have nogle meget nære venner og snakke med om det, og ikke "hele verden". Havde nemlig en veninde der offenligt gjorde det tidligt, og det gik galt. Det var en meget hård tid for hende, fordi alle dem som ikke havde hørt at det var gået galt, spurgte til hvordan det gik med maven osv.

Håber self. at alt går vel med jeres spire, og det er måske kun mig som er pessimistisk, men det er bare mig.

Held og lykke til

Anmeld

20. oktober 2012

FrkZier

Kia82 skriver:

hvis du virkelig vil fortælle det, jamen så fortæl det

men her der havde jeg i starten også ufatteligt meget lyst til at fortælle det til alle, jeg fortalte det herinde og fik lidt afløb fra det - og nu det efterhånden bare blevet en vane at folk ikke ved det

Anmeld

21. oktober 2012

Camilla30

Hej og stort tillykke!

Allerede fra uge 6 havde jeg virkelig mange graviditetssymptomer og derfor fandt mit arbejde ud af det vildt tidligt. Jeg ønskede ikke, at mit arbejde skulle vide det uden af vores familier vidste det, så derfor fortalte vi det også tidligt til familien, i uge 8 tror jeg det var, og da det var ude der, fik vores nærmeste venner det også at vide, hos os var der altså rigtig mange der vidste det, før jeg havde været ved lægen i uge 10 og få graviditeten bekræftet der.

Jeg ville ønske at vi kunne have haft hemmeligheden for os selv lidt længere, det er noget helt specielt når man er de eneste to der ved det Hvis jeg kunne vill jeg gerne have holdt det hemmeligt for alle til efter NF, eller i hvert fald hemmeligt for arbejde og venner indtil da.

Ønsker dig en rigtig god graviditet

Hilsner fra Camilla.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.