Min ekskæreste truer med selvmord, hvis jeg beholder barnet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2012

SussieThyssen

Anonym skriver:

For at gøre en meget lang historie kort, så venter jeg barn med min ekskæreste, der har valgt, at han ikke ønsker kontakt med barnet eller mig. Til vores fælles venner har han fortalt, at jeg har været utro, så barnet, jeg muligvis skulle have, var ikke hans. På trods af det har han gentagende gange opsøgt mig og ville have svar på, hvad jeg har valgt at gøre. Da jeg, for at afreagere på hans løgne, siger, at det må være en sag mellem faren og mig, reagerer han meget voldsomt og får flere gange hentydet til, at jeg får tæsk, hvis ikke jeg begynder at snakke. Jeg svarer selvfølgelig igen og meddeler ham, at jeg vil anmelde ham for chikane/trusler, hvis han kontakter mig igen. Det har han så gjort mange gange nu - både over SMS, ved at ringe/skrive til mine veninder og ved at møde op til arrangementer jeg deltager i. Vores fælles venner siger, at han er langt ude - begyndt på stoffer og drikker hele tiden. Jeg har nu besluttet mig for at beholde den lille, men da jeg ville melde det ud over for min ekskæreste, afbryder han mig ved at sige: "Hvis du beholder den lille, så begår jeg selvmord"... Efterfølgende kommer der igen en masse trusler om tæsk, hvis jeg ikke snart fortæller ham, hvad jeg har valgt.

Jeg er nu i syv sind. Ved slet ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg kan jo ikke lyve overfor ham - han vil jo med tiden opdage, at jeg (stadig) er gravid... Politiet kan ikke gøre andet end at tage en snak med ham, da jeg ikke kan bevise, at han truer mig... Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre.. Jeg overvejer at stikke af fra det hele og gemme mig langt væk

Hvor langt er du henne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2012

Camilla30

Hold da op noget seriøst rod - det lyder ikke sundt for nogen af jer Pas rigtig godt på dig og den lille!

Anmeld

19. oktober 2012

Pige2009

Anonym skriver:

For at gøre en meget lang historie kort, så venter jeg barn med min ekskæreste, der har valgt, at han ikke ønsker kontakt med barnet eller mig. Til vores fælles venner har han fortalt, at jeg har været utro, så barnet, jeg muligvis skulle have, var ikke hans. På trods af det har han gentagende gange opsøgt mig og ville have svar på, hvad jeg har valgt at gøre. Da jeg, for at afreagere på hans løgne, siger, at det må være en sag mellem faren og mig, reagerer han meget voldsomt og får flere gange hentydet til, at jeg får tæsk, hvis ikke jeg begynder at snakke. Jeg svarer selvfølgelig igen og meddeler ham, at jeg vil anmelde ham for chikane/trusler, hvis han kontakter mig igen. Det har han så gjort mange gange nu - både over SMS, ved at ringe/skrive til mine veninder og ved at møde op til arrangementer jeg deltager i. Vores fælles venner siger, at han er langt ude - begyndt på stoffer og drikker hele tiden. Jeg har nu besluttet mig for at beholde den lille, men da jeg ville melde det ud over for min ekskæreste, afbryder han mig ved at sige: "Hvis du beholder den lille, så begår jeg selvmord"... Efterfølgende kommer der igen en masse trusler om tæsk, hvis jeg ikke snart fortæller ham, hvad jeg har valgt.

Jeg er nu i syv sind. Ved slet ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg kan jo ikke lyve overfor ham - han vil jo med tiden opdage, at jeg (stadig) er gravid... Politiet kan ikke gøre andet end at tage en snak med ham, da jeg ikke kan bevise, at han truer mig... Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre.. Jeg overvejer at stikke af fra det hele og gemme mig langt væk

Sikke da noget møg Det må være utrolig hårdt for dig at stå i den situation. Har du evt. nogle forældre, du kan søge hjælp hos? Som andre skriver, skal du sørge for at gemme alle sms'er og samtaler og være sikker på, at han ved, du optager dem, da det er dine beviser.

Håber på det bedste for dig og din lille spire i maven

Kh. Linda

Anmeld

19. oktober 2012

klmf

Min første tanke: Vil du sætte et lille menneske i verden med en, der har ret til samvær og indflydelse på barnets liv og opfører sig sådan der? Synes du skal overveje meget nøje, hvad du går ind til, det er ikke længere kun dig, det drejer sig om, men et lille nyt menneskeliv

Håber du finder en god beslutning for dig.

Anmeld

19. oktober 2012

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Hvor langt er du henne?

Jeg er i uge 15 nu, så der er ingen vej tilbage...

Anmeld

19. oktober 2012

Betina_fra_Als

jeg ved ikke hvad du skal gøre, ville da ikke gå uden at sende dig et

Anmeld

19. oktober 2012

Anonym trådstarter

Faith skriver:

Hvor er det lavt gjort af ham! Føj siger jeg bare!

Du skal ikke lade dig true til en abort. Og om han tager sit eget liv må han sku selv ligge og rode med. Han er et voksent menneske og træffer selv sine beslutninger.

Kan du ikke bo hos dine forældre i en periode til han forhåbentlig falder lidt ned igen?

Jeg overvejede en abort længe pga de ting, han sagde, men jeg kunne simpelthen ikke få mig selv til det. Jeg er bor pt hos en ven i Jylland - jeg turde ikke være derhjemme.

Anmeld

19. oktober 2012

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

uha hvor lyder han ubehageligt. Jeg er normalt meget i mod abort, men jeg må tilstå, at jeg personlig aldrig ønskede mig, at mit barns far skulle være sådan. Alt andet lige, vil det betyde, at han skulle være i dit liv år efter år efter år. Jeg ville, hvis jeg var i dine sko, nok have valgt at få en abort og derefter finde en ordelig fyr at være sammen med som kunne blive far til dit barn.

Jeg tænker, at du jo har måtte elske ham hvis han har været din kæreste, men at en person der truer dig, måske tager stoffer og drikker for meget, det lyder virkelig som en vej som ikke vil ende godt. Pas på du ikke bliver suget ind i sådan noget rod de næste 18 år med en fyr som truer med selvmord osv, men måske istedet ender med at lade det gå ud over dig. Forstår heller ikke hvorfor du provokere tilbage og mellem linjerne siger til ham, at han ikke er faren. Hvis du ønsker barnet, så skal du så hurtig så muligt, prøve at bevare et professionelt forhold til ham, da han alt andet lige vil være far til det barn og derfor vil have nogle rettigheder.

Held og lykke med det.

Jeg fik foretaget en abort for nogle år siden og den havde nær kostet mig livet efterfølgende, fordi jeg simpelthen ikke kunne holde ud, at jeg havde slået et lille væsen ihjel. Jeg har derfor aldrig overvejet abort denne gang - det mareridt skal jeg ikke igennem igen.

Anmeld

19. oktober 2012

Muhmi

Altså, det kan godt være jeg lyder hård nu...

Men helt ærligt, hvor gammel er han??

Og hvis han virkelig har tænkt sig at begå selvmord fordi han skal være far (til et barn han ikke behøver kontakt med) så havde han altså gjort det alligevel når livet en dag igen går ham imod...

Man skal virkelig være plaf oveni hovedet hvis man truer med sådan noget for at få en anden til at skifte mening...

Gem ALT du får på skrift fra ham og jeg mener ALT og sørg for at få et politi-tilhold imod ham... 

Flyt og lad ingen der kender ham og dig, vide hvor du flytter hen.. Det er ikke en mand du har lyst til skal være 100 meter i nærheden af dit barn! Og sørg for at skrive faren som ukendt... Så har han intet med barnet at gøre...

Anmeld

19. oktober 2012

bette bebs

Ønsker du virkelig et barn med denne mand? Var jeg dig, fik jeg en abort og smed hans nummer væk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.