Åhh, bliver tosset! Så sov dog!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.601 visninger
26 svar
0 synes godt om
18. oktober 2012

morlinen

Ja, som man kan se på overskriften, så er jeg ved at gå ud af mit gode skind! Min datter på 8 måneder sover som en drøm om natten (for det meste) men af H til om dagen! Hun sover nu kun 2 x 40 min., og det er altså bare ikke nok, ifølge hendes mor!

Hun vågner stort set altid med gråd, og virker træt, og så tager jeg hende over i min egen seng, for et par gange har jeg været heldig, at hun er faldet i søvn der, men det vil hun absolut ikke for tiden! Efter kort tid er hun åh så frisk igen, og kan sagtens være glad og holde sig vågen 3 timer mere.

Jeg når jo kun lige at sluge frokosten, så er hun vågen igen! Mangler lidt fritiiiiid!!! Lige nu er den helt gal, hun ligger oppe i sengen og snakker, efter kun at have sovet 10 min! Lader hende ligge så længe hun ikke græder, så jeg kan få lov at lave noget andet.

Andre der her prøvet det? Og bliver det nogensinde bedre? Hun har altid sovet dårligt om dagen, skal det lige siges...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2012

LR85

Man bliver vanvittig!!!!

min dreng, 4 måneder sov fra 13.00-13.30 

var bare selv SÅ træt. Lagde mig med ham, ammede ham og alle de der små trick. Han faldt i søvn kl 14.30 igen og sover stadig. 

De trænger jo til det de små børn. 

Anmeld

18. oktober 2012

Faith

Min Jonathan er godt nok kun 4½ måned, så ved ikke helt om de kan sammenlignes.

Men han sover osse elendigt om dagen! 30 min af gangen. Bedst som man tror at nu er der ro, ja så vågner han. Har sommetider haft held af at få ham til at sove igen, men det er langt fra hver gang.

Ved ikke hvad man kan gøre, andet end at acceptere at man har et barn der ikke har brug for ret meget søvn i løbet af dagen, men så til gengæld sover godt om natten.

Jo hurtigere du accepterer det jo hurtigere bliver det nemmere tror jeg.

Men ja det er hårdt!

Anmeld

18. oktober 2012

SussieThyssen

morlinen skriver:

Ja, som man kan se på overskriften, så er jeg ved at gå ud af mit gode skind! Min datter på 8 måneder sover som en drøm om natten (for det meste) men af H til om dagen! Hun sover nu kun 2 x 40 min., og det er altså bare ikke nok, ifølge hendes mor!

Hun vågner stort set altid med gråd, og virker træt, og så tager jeg hende over i min egen seng, for et par gange har jeg været heldig, at hun er faldet i søvn der, men det vil hun absolut ikke for tiden! Efter kort tid er hun åh så frisk igen, og kan sagtens være glad og holde sig vågen 3 timer mere.

Jeg når jo kun lige at sluge frokosten, så er hun vågen igen! Mangler lidt fritiiiiid!!! Lige nu er den helt gal, hun ligger oppe i sengen og snakker, efter kun at have sovet 10 min! Lader hende ligge så længe hun ikke græder, så jeg kan få lov at lave noget andet.

Andre der her prøvet det? Og bliver det nogensinde bedre? Hun har altid sovet dårligt om dagen, skal det lige siges...

Når man er 8 mdr. så er der rent faktisk rigtigt mange børn, der kun har brug for middagssøvn, altså en gang om dagen.

Min den ældste sov slet ikke til middag fra hun var 10 mdr, men havde fuld knald på fra 7 morgen til 7 aften.

Jeg tog hende simpelthen og lagde hende ind uanset om hun sov eller ej, og så fik både hun og jeg en times fred midt på dagen, ellers så var jeg blevet skør.
Og så fik hun naturligvis tonsvis af legetøj med, så hun kunne hygge sig i den time.

Men prøv at lægge hende ind efter frokost og så ikke mere, og se om hun ikke ret hurtigt vender sig til at få en god times tid, der midt på dagen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. oktober 2012

Mor til Ella

morlinen skriver:

Vil hun ikke sove i barnevogn???

Ella sover også max 30 min hvis hun falder i søvn inde????

Jeg har det så omvendt, jeg villle slå ihjel for bare 2 timers sammenhængende søvn på en nat

Anmeld

18. oktober 2012

Dinna88

Men at dit barn på 8 mdr. ikke sover, behøver jo ikke at betyde at du skal hænge over det altid . Jeg passer lille Adam på 8 mdr.  (PT's lille dreng) og han vil meget af tiden hellere lege selv end at jeg er over ham. 

En på 8 mdr. kan jo sagtens leve selv, så længe der er noget spændende at lege med?   Her snakker jeg ikke om hele dagen, men så du kan slappe lidt af!!

Anmeld

18. oktober 2012

morlinen

LR85 skriver:

Man bliver vanvittig!!!!

min dreng, 4 måneder sov fra 13.00-13.30 

var bare selv SÅ træt. Lagde mig med ham, ammede ham og alle de der små trick. Han faldt i søvn kl 14.30 igen og sover stadig. 

De trænger jo til det de små børn. 

Ja, de gør jo så! Valgte så at gå en tur med hende i barnevogn, hvilket hun faldt i søvn af, og sov de obligatoriske 40 min, så hun havde jo brug for mere.

Anmeld

18. oktober 2012

morlinen

Faith skriver:

Min Jonathan er godt nok kun 4½ måned, så ved ikke helt om de kan sammenlignes.

Men han sover osse elendigt om dagen! 30 min af gangen. Bedst som man tror at nu er der ro, ja så vågner han. Har sommetider haft held af at få ham til at sove igen, men det er langt fra hver gang.

Ved ikke hvad man kan gøre, andet end at acceptere at man har et barn der ikke har brug for ret meget søvn i løbet af dagen, men så til gengæld sover godt om natten.

Jo hurtigere du accepterer det jo hurtigere bliver det nemmere tror jeg.

Men ja det er hårdt!

Hun sov lige så dårligt, da hun var 4 måneder, så man kan vel godt sammenligne dem

Har egentlig også accepteret det, men får bare de der energiforladte små perioder, hvor jeg ville ØNSKE at hun kunne sove lidt mere... Og sådan en periode er jeg i nu

Anmeld

18. oktober 2012

modesty

morlinen skriver:

Det er slet ikke unormalt.  Min dreng har, udover en periode på en måndes tid eller to, altid kun sovet 45 min. ad gangen (han er 1 år nu). Der er et andet barn i mødregruppen der har det på samme måde, og min SP sagde at det er helt normalt.

Anmeld

18. oktober 2012

morlinen

SussieThyssen skriver:

Når man er 8 mdr. så er der rent faktisk rigtigt mange børn, der kun har brug for middagssøvn, altså en gang om dagen.

Min den ældste sov slet ikke til middag fra hun var 10 mdr, men havde fuld knald på fra 7 morgen til 7 aften.

Jeg tog hende simpelthen og lagde hende ind uanset om hun sov eller ej, og så fik både hun og jeg en times fred midt på dagen, ellers så var jeg blevet skør.
Og så fik hun naturligvis tonsvis af legetøj med, så hun kunne hygge sig i den time.

Men prøv at lægge hende ind efter frokost og så ikke mere, og se om hun ikke ret hurtigt vender sig til at få en god times tid, der midt på dagen.

Kærligst
Sussie

Hvis hun så bare kunne sove et par timer, ja så kunne jeg også godt forsvare, at det kun blev til én lur. Men hun bliver meget træt, når hun har været vågen 3 timer ca, og faktisk trækker jeg den en smule, bare så hun senest vågner fra eftermiddagsluren 15.30, for ellers er hun umulig over aftensmaden.

Men ja, nogle børn synes bare de skal ha ALT med, og nogle opmærksomme små poder

Men god idé bare at lave hviletime. Jeg må indrømme, at jeg også nogle gange falder i søvn, når jeg tager hende med over i sengen. Bare lige til hun brokker sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.