Hvad køber/købte i af tøj til starten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Babymor2010 skriver:

Jeg købte ikke ret meget i str. 50 - hvilket var en god ting, for Isabella kunne kun passe det i 2-3 dage (4 kg baby) 

Derimod købte jeg meget mere i str. 56 og 62  Køb hellere for meget end for lidt  Jeg købte mest sparkedragter til at starte med. Ellers kan du give body på og et par strømpebukser 

Jeg dropper også str 50 efter at have hørt fra alle jer søde piger  Og så laver jeg lige en liste over hvad jeg skal have i de forskellige størrelser 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2012

Team Putte

LilleNyPåVej skriver:

Ja jeg skrev også lige til hende at vi ikke skulle have mere i str 50 da vi nok ikke når og få det brugt 

Fornuftigt

Anmeld

19. oktober 2012

mortilnoahogmelina

ØH jeg skal føde ja forhåbentlig om 10 dage men jeg har købt meget lidt i 50. To sæt tøj og 2 body ca .

Ellers har jeg købt 56-62 en smule 68. Men jeg har købt meget. 10-15 par strømper 6 par strømper bukser 4-6 huer . Vanter 4 par sut sko .15-30 body .
6-10 bluser .10-15 bukser .
3-6 nat dragter .
2- fleace dragter 2 jakker .

Jamen jeg har virkelig meget tøj .30 stofbleer .

Jeg har købt løbende igennem hele graviditeten og købt meget når der har været super gode tilbud.

Anmeld

19. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Mortil2tiloktober skriver:

ØH jeg skal føde ja forhåbentlig om 10 dage men jeg har købt meget lidt i 50. To sæt tøj og 2 body ca .

Ellers har jeg købt 56-62 en smule 68. Men jeg har købt meget. 10-15 par strømper 6 par strømper bukser 4-6 huer . Vanter 4 par sut sko .15-30 body .
6-10 bluser .10-15 bukser .
3-6 nat dragter .
2- fleace dragter 2 jakker .

Jamen jeg har virkelig meget tøj .30 stofbleer .

Jeg har købt løbende igennem hele graviditeten og købt meget når der har været super gode tilbud.

Super tak og tillykke med den bette om 10 dage (forhåbentligt)  

Tænker jeg nok går lidt amok til januar udsalg.

Indtil videre har jeg 1 body og et sæt halvtykt plyssede tøj og 2 par strømper i str 50.

I str 56 har jeg 2 huer, 3 par bukser, 7 bodyer (både lang- og kortærmet), 2 heltdragter i plys, 1 "vinter jakke/dragt/kørepose", 2 kjoler og 4 natdragter - så der er lidt vej endnu hehe 

Anmeld

19. oktober 2012

modesty

Min dreng brugte str. 50 i de første par uger selvom han var helt standard størrelse, så jeg var glad for at jeg havde lidt (havde fundet en håndfuld bodyer i str. 50 på et loppemarked til ingen penge).

Jeg ville sige:

4 sæt/heldragter i 50.

cirka 10 heldragter og 10 sæt i 56 (det her er en anelse højt sat, men hellere lidt for meget end lidt for lidt).

Og når jeg siger sæt, mener jeg bodyer og IKKE bluser! Alt hvad der hedder bluser, veste, kjoler o.s.v., ville jeg droppe. Det er besværligt, skiller på maven og man gider det ikke. Dragter skal kunne åbnes mellem benene, også overalls hvis du køber sådan nogen. Og stoffet skal være blødt bomuldsstof.

Nogle er glade for fødder i dragterne, men mange babyer (bl.a. min søn) trækker fødderne op i benene, så jeg brugte dem slet ikke.

Tip: Helt nyfødte HADER at få trukket noget over hovedet. De bodyer jeg havde i str. 50 kunne åbnes foran på brystet, og det var jeg meget glad for de første par uger.

Anmeld

19. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

modesty skriver:

Min dreng brugte str. 50 i de første par uger selvom han var helt standard størrelse, så jeg var glad for at jeg havde lidt (havde fundet en håndfuld bodyer i str. 50 på et loppemarked til ingen penge).

Jeg ville sige:

4 sæt/heldragter i 50.

cirka 10 heldragter og 10 sæt i 56 (det her er en anelse højt sat, men hellere lidt for meget end lidt for lidt).

Og når jeg siger sæt, mener jeg bodyer og IKKE bluser! Alt hvad der hedder bluser, veste, kjoler o.s.v., ville jeg droppe. Det er besværligt, skiller på maven og man gider det ikke. Dragter skal kunne åbnes mellem benene, også overalls hvis du køber sådan nogen. Og stoffet skal være blødt bomuldsstof.

Nogle er glade for fødder i dragterne, men mange babyer (bl.a. min søn) trækker fødderne op i benene, så jeg brugte dem slet ikke.

Tip: Helt nyfødte HADER at få trukket noget over hovedet. De bodyer jeg havde i str. 50 kunne åbnes foran på brystet, og det var jeg meget glad for de første par uger.

Ja, så der skal mange bodyer til i hvert fald. Tænker også at det andet er upraktisk, men samtidig vil jeg bare gerne have andet end bodyer, men så finder jeg vel ud af med mig selv om jeg gider det i det lange løb eller ej hehe.

Ja dem i str 50 er også nogle der kan ånes hele vejen ned foran og ikke skal over hovedet 

Anmeld

19. oktober 2012

MomseJulia

Til en januar barn vil jeg købe:

12 lange body'er

2 korte body'er

8-10 heldragter

Nogle strømpe bukser til at have under dragten. ¨

En jakke, en fleece dragte, huer og strømper!

I 56!

Køb ikke for meget, mange kommer med tøj i de små størrelser  

Anmeld

19. oktober 2012

Miss BananaHammock

Ved ikke om det jeg har købt er det "rigtige" - men vil da lige dele

Vi har arvet en masse tøj i str. 56 - 68 som jeg skal sortere inden fødsels. Udover det har jeg købt 4-6 body'er i hver størrelse fra str. 50, men kun fordi at Babysam for et par måneder siden havde dem til ingen penge.

Så har jeg købt en uld body m. langeærmer, uden ben og en med langeærmer og ben i str. 60 så har jeg dem til når han skal ud.

Ellers er det jeg har købt søde bløde ting jeg ikke kunne stå for men har købt det i 64 og op så jeg ved han kommer i det og ikke bliver født for stor også ved jeg at vi får kastet en masse i hoved når folk kommer på barsels besøg - sådan er det altid.

Men min plan er at når jeg har født, så supplere vi det arvede tøj med hvad der nu mangler i den størrelse han har. Som så mangle kloge kvinder har sagt til mig: "Babysam og de andre butikker har også åbent når du har født!"

Men januarudsalg - den havde jeg ikke tænkt på... den var go!!!

Anmeld

19. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

MomseJulia skriver:

Til en januar barn vil jeg købe:

12 lange body'er

2 korte body'er

8-10 heldragter

Nogle strømpe bukser til at have under dragten. ¨

En jakke, en fleece dragte, huer og strømper!

I 56!

Køb ikke for meget, mange kommer med tøj i de små størrelser  

Okay tak for svar  

Anmeld

19. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Miss BananaHammock skriver:

Ved ikke om det jeg har købt er det "rigtige" - men vil da lige dele

Vi har arvet en masse tøj i str. 56 - 68 som jeg skal sortere inden fødsels. Udover det har jeg købt 4-6 body'er i hver størrelse fra str. 50, men kun fordi at Babysam for et par måneder siden havde dem til ingen penge.

Så har jeg købt en uld body m. langeærmer, uden ben og en med langeærmer og ben i str. 60 så har jeg dem til når han skal ud.

Ellers er det jeg har købt søde bløde ting jeg ikke kunne stå for men har købt det i 64 og op så jeg ved han kommer i det og ikke bliver født for stor også ved jeg at vi får kastet en masse i hoved når folk kommer på barsels besøg - sådan er det altid.

Men min plan er at når jeg har født, så supplere vi det arvede tøj med hvad der nu mangler i den størrelse han har. Som så mangle kloge kvinder har sagt til mig: "Babysam og de andre butikker har også åbent når du har født!"

Men januarudsalg - den havde jeg ikke tænkt på... den var go!!!

Vi har så ikke arvet noget tøj. Men min familie er elle vilde og køber noget hele tiden og ja så strikker de også rigtig meget, så jeg har da i hvert fald varm tøj til den bette - det er slet ikke det 

Men åh er bare så bange for at mangle noget, men kan da se på jer alle sammen at jeg skal have nogle flere bodyer i hvert fald.

Ja sad også den anden dag og talte op hvad jeg havde af hvad og i hvad størrelse og skrev osv osv, der er alligevel meget og holde styr på 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.