Hvad køber/købte i af tøj til starten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2012

Team Putte

LilleNyPåVej skriver:

Ja tænker også selv januar udsalg  

Men det var mere om, f.eks., 5 langærmede bodyer er nok - hvilket jeg tvivler på hehe

Bare sådan ca og om i købte bukser, strømper og andet. Der er jo så mange søde kjoler og trøjer osv osv, og vil jo også gerne se hende i andet end en body selvom det er nemt  Samtidig tænker jeg jo at januar er en lidt kold måned, så har en ide om at hun jo skal have almindeligt tøj på udenover de bodyer vi køber.

Uh jeg tænkte det samme.. Kjoler til den lille prinsesse! Og så bliver man forældre første gang og er ved at blive sindsyg af de kjoler der hele tiden ryger med op når man løfter barnet

Jeg var/er (Ida er 3 ½ mdr og i str. 62) gladest for dragter, for de skiller ik på midten! Dragter med fødder i så de ik taber de sokker konstant, og så med langærmet body eller kortærmet og en langærmet bluse over.. Hvis ik dragten helt har ærmer oz

Ida var 52 cm og kunne måske godt have passet en str. 50 men hun røg direkte i 56 og det var helt fint

Tænker 8 body'er, 8 sæt tøj (om det så er dragter eller hvad man vælger) En enkelt kjole eller 2 med strømpebukser til i str. 56 og 62 Så kan man altid købe str. 50 når hun er født så man har til man kommer hjem hvis det viser sig hun er ekstremt lille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Team Putte skriver:

Uh jeg tænkte det samme.. Kjoler til den lille prinsesse! Og så bliver man forældre første gang og er ved at blive sindsyg af de kjoler der hele tiden ryger med op når man løfter barnet

Jeg var/er (Ida er 3 ½ mdr og i str. 62) gladest for dragter, for de skiller ik på midten! Dragter med fødder i så de ik taber de sokker konstant, og så med langærmet body eller kortærmet og en langærmet bluse over.. Hvis ik dragten helt har ærmer oz

Ida var 52 cm og kunne måske godt have passet en str. 50 men hun røg direkte i 56 og det var helt fint

Tænker 8 body'er, 8 sæt tøj (om det så er dragter eller hvad man vælger) En enkelt kjole eller 2 med strømpebukser til i str. 56 og 62 Så kan man altid købe str. 50 når hun er født så man har til man kommer hjem hvis det viser sig hun er ekstremt lille

Haha ja, der er kjoler alle vegne  Men det er rigtig nok, de ryger jo op - men årh hvor er de søde 

Ja tænker også mange bodyer med farve og print og så kan man jo altid have en smart trøje, vest eller et par bukser på hvis det er  

Okay, tror jeg dropper ting i str 50 så, det er jo også kun et par uger hun kan passe det hvis det endelig skal være 

Anmeld

18. oktober 2012

Team Putte

LilleNyPåVej skriver:

Haha ja, der er kjoler alle vegne  Men det er rigtig nok, de ryger jo op - men årh hvor er de søde 

Ja tænker også mange bodyer med farve og print og så kan man jo altid have en smart trøje, vest eller et par bukser på hvis det er  

Okay, tror jeg dropper ting i str 50 så, det er jo også kun et par uger hun kan passe det hvis det endelig skal være 

Hehe jah jeg kender det... Kan dårligt gå forbi de små kjoler uden at sige NÅÅÅRH hver gang.. STADIG her 3 mdr efter og jeg godt ved de ik er spor praktiske

Ja lad for gud skyld være med at købe for meget.. Vi har tøj nok til 2 og det er bare ik til at komme af med igen

Anmeld

18. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Team Putte skriver:

Hehe jah jeg kender det... Kan dårligt gå forbi de små kjoler uden at sige NÅÅÅRH hver gang.. STADIG her 3 mdr efter og jeg godt ved de ik er spor praktiske

Ja lad for gud skyld være med at købe for meget.. Vi har tøj nok til 2 og det er bare ik til at komme af med igen

Ja og min mor er jo helt vild  Det er fandeme svært at skal have en baby, puha hvor er det svært at styre sig 

Anmeld

18. oktober 2012

Team Putte

LilleNyPåVej skriver:

Ja og min mor er jo helt vild  Det er fandeme svært at skal have en baby, puha hvor er det svært at styre sig 

Sig evt. til mor at hun gerne må købe tøj, bare måske i str. 62 og 68? Så ender i ik med en hel bunke i str. 56 Det gjorde vi selv og havde vi ik gjort det var vi jo simpelthen nød til at bygge ud for at få plads til alt det tøj

Anmeld

18. oktober 2012

Team Putte

LilleNyPåVej skriver:

Sig evt. til mor at hun gerne må købe tøj, bare måske i str. 62 og 68? Så ender i ik med en hel bunke i str. 56 Det gjorde vi selv og havde vi ik gjort det var vi jo simpelthen nød til at bygge ud for at få plads til alt det tøj

Anmeld

18. oktober 2012

Benjamins'mor

LilleNyPåVej skriver:

Ja tænker også selv januar udsalg  

Men det var mere om, f.eks., 5 langærmede bodyer er nok - hvilket jeg tvivler på hehe

Bare sådan ca og om i købte bukser, strømper og andet. Der er jo så mange søde kjoler og trøjer osv osv, og vil jo også gerne se hende i andet end en body selvom det er nemt  Samtidig tænker jeg jo at januar er en lidt kold måned, så har en ide om at hun jo skal have almindeligt tøj på udenover de bodyer vi køber.

Argh, 5 er nok ikke nok. Vi havde mellem 15-20 og det sammen med heldragter.

Anmeld

18. oktober 2012

Clisolka

LilleNyPåVej skriver:

Halløj de damer 

Ja, jeg får jo vores første til januar  Og sikke vi glæder os, det har endda været svært at styre sig for ikke at købe alt det praktiske - så det har vi jo så gjort hehe... Men men men, hvad tøj skal jeg købe og i hvilke størrelse her til start ? 

Altså ved jo godt at nyfødte, oftest, starter ud i str 50  Men hvad er praktisk i den størrelse og hvor meget af hver del? Og ja til størrelsen efter for den sags skyld - måske vores baby er lidt større eller vokser lidt hurtigere og så er et jo rart at have noget herhjemme istedet for at man skal ud og købe det hele på én gang - er det ikke  ?  (dog er hun en mellembaby i forhold til jordemoderens og lægens kurve - så går ikke ud fra at hun pludselig vokser ud over kurvene)

Så fortæl fortæl, hvad købte i og hvor meget købte i af de forskellige dele til jeres nyfødte 

Jeg købte ikke ret meget i str. 50 - hvilket var en god ting, for Isabella kunne kun passe det i 2-3 dage (4 kg baby) 

Derimod købte jeg meget mere i str. 56 og 62  Køb hellere for meget end for lidt  Jeg købte mest sparkedragter til at starte med. Ellers kan du give body på og et par strømpebukser 

Anmeld

19. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Team Putte skriver:

Ja jeg skrev også lige til hende at vi ikke skulle have mere i str 50 da vi nok ikke når og få det brugt 

Anmeld

19. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Benjamins'mor skriver:

Argh, 5 er nok ikke nok. Vi havde mellem 15-20 og det sammen med heldragter.

Ja tænkte nok at vi skulle ud og have sådan okay mange  hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.