Hvad køber/købte i af tøj til starten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.656 visninger
31 svar
0 synes godt om
18. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Halløj de damer 

Ja, jeg får jo vores første til januar  Og sikke vi glæder os, det har endda været svært at styre sig for ikke at købe alt det praktiske - så det har vi jo så gjort hehe... Men men men, hvad tøj skal jeg købe og i hvilke størrelse her til start ? 

Altså ved jo godt at nyfødte, oftest, starter ud i str 50  Men hvad er praktisk i den størrelse og hvor meget af hver del? Og ja til størrelsen efter for den sags skyld - måske vores baby er lidt større eller vokser lidt hurtigere og så er et jo rart at have noget herhjemme istedet for at man skal ud og købe det hele på én gang - er det ikke  ?  (dog er hun en mellembaby i forhold til jordemoderens og lægens kurve - så går ikke ud fra at hun pludselig vokser ud over kurvene)

Så fortæl fortæl, hvad købte i og hvor meget købte i af de forskellige dele til jeres nyfødte 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2012

janne1986

Vi brugte mest langærmede bodyer og sparke dragter.. Fra str 50-56

Anmeld

18. oktober 2012

Benjamins'mor

Jeg ved ikke præcist hvor meget af hver del.

Men vi købte rigtigt meget i h&m, fødte også selv i januar, bare 2011, så tog på januar udsalg i h&m og sparede VIRKELIGT mange penge. Det kan godtnok betale sig at købe i januar.

Ellers købte vi lidt i Bilka, Føtex, Kvickly og name it.

Samt svigerforældrene købte en del med hjem fra Bulgarien.

Anmeld

18. oktober 2012

AnnaK89

Jeg købte intet i str. 50 denne gang Hun var i str. 56 fra start og det samme var hendes storesøster
Hun vejede 3780 g, og var 51 cm. 

Jeg tror vi havde 10-12 bodyer, 5-6 heldragter, 4-5 bluser og 3-4 bukser. Og nogle strømpebukser.
Men vokser så hurtigt i starten, så købte ikke vildt meget

Jeg ville sørge for bodys med lange ærmer og så ville jeg købe lidt i str. 62 også

Anmeld

18. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

Benjamins'mor skriver:

Jeg ved ikke præcist hvor meget af hver del.

Men vi købte rigtigt meget i h&m, fødte også selv i januar, bare 2011, så tog på januar udsalg i h&m og sparede VIRKELIGT mange penge. Det kan godtnok betale sig at købe i januar.

Ellers købte vi lidt i Bilka, Føtex, Kvickly og name it.

Samt svigerforældrene købte en del med hjem fra Bulgarien.

Ja tænker også selv januar udsalg  

Men det var mere om, f.eks., 5 langærmede bodyer er nok - hvilket jeg tvivler på hehe

Bare sådan ca og om i købte bukser, strømper og andet. Der er jo så mange søde kjoler og trøjer osv osv, og vil jo også gerne se hende i andet end en body selvom det er nemt  Samtidig tænker jeg jo at januar er en lidt kold måned, så har en ide om at hun jo skal have almindeligt tøj på udenover de bodyer vi køber.

Anmeld

18. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

AnnaKJ skriver:

Jeg købte intet i str. 50 denne gang Hun var i str. 56 fra start og det samme var hendes storesøster
Hun vejede 3780 g, og var 51 cm. 

Jeg tror vi havde 10-12 bodyer, 5-6 heldragter, 4-5 bluser og 3-4 bukser. Og nogle strømpebukser.
Men vokser så hurtigt i starten, så købte ikke vildt meget

Jeg ville sørge for bodys med lange ærmer og så ville jeg købe lidt i str. 62 også

Okay, tænkte også noget i den stil, men ville være så træls at stå og mangle en masse 

Nå? Troede at når de var 50 cm at de så passede en str 50  

Anmeld

18. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

janne1986 skriver:

Vi brugte mest langærmede bodyer og sparke dragter.. Fra str 50-56

Intet andet??

Anmeld

18. oktober 2012

AnnaK89

Okay, tænkte også noget i den stil, men ville være så træls at stå og mangle en masse 

Nå? Troede at når de var 50 cm at de så passede en str 50  

Som regel også, men Carolina var lidt for tyk til str. 50
Bodys kunne hun slet ikke armene igennem

Lærke var 53 cm ved fødslen, så derfor kunne hun jo ikke være i str. 50
Jeg synes faktisk det er sjældent jeg høre om nogen i str. 50.
Gennemsnitligt er babyer fra nyfødt ca. 53 cm

Anmeld

18. oktober 2012

Miin'Baby'Mus

AnnaKJ skriver:

Som regel også, men Carolina var lidt for tyk til str. 50
Bodys kunne hun slet ikke armene igennem

Lærke var 53 cm ved fødslen, så derfor kunne hun jo ikke være i str. 50
Jeg synes faktisk det er sjældent jeg høre om nogen i str. 50.
Gennemsnitligt er babyer fra nyfødt ca. 53 cm

Okay, har 1 kortærmet body og et lækkert sæt tøj, som min mor har købt, som jeg tænkte hun skulle have på hjem, men måske jeg så bare skulle holde mig til de ting jeg har nu i str 50 og så kun købe i 56 og op 

Anmeld

18. oktober 2012

AnnaK89

LilleNyPåVej skriver:

Okay, har 1 kortærmet body og et lækkert sæt tøj, som min mor har købt, som jeg tænkte hun skulle have på hjem, men måske jeg så bare skulle holde mig til de ting jeg har nu i str 50 og så kun købe i 56 og op 

Jeg ville ihvertfald passe på med at købe for meget i str. 50, så jeg synes det lyder fornuftigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.