Jeg forbliver så desværre anonym nogen dage endnu :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.629 visninger
24 svar
0 synes godt om
17. oktober 2012

Anonym trådstarter

I dag skulle vores datter på 3,6 år ENDELIG have at vide, hun skal være storesøster, og få sin "Jeg skal være storesøster" bluse, men i stedet er hun hjemme ved mormor og være til i morgen, mens jeg ligger i sengen og tuder + trøstespiser... :/
Vi var til Nakkefoldsscanning i dag, og så en rigtig sød levende baby ?
Risikoen for Down Syndrom er 1 ud af 2620, så det er et fint tal
Meeeen risikoen for kromosonfejl18 er 1 ud af 125 :/
Så i morgen tidlig klokken 8:30 skal jeg have foretaget en moderkagebiopsi hvor abortrisikoen er 0,5 - 1 Procent.
Hvis barnet har Kromosonfejl18, vil det desværre betyde abort :/
Dog sagde scanningsdamen at Nakkefolden var flot og babyen havde en god størrelse, hvilket taler imod denne fejl
Men gud hvor er det pinligt at sidde på OUH blandt andre glade gravide, og selv sidde med totalt forgrædte øjne, og græde konstant

Taget fra Baby.dk: Trisomi 13 eller 18: Barnet har et ekstra kromosom 13 eller 18, der gør barnets stærkt retarderet med en kort levetid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2012

Frk-Lotusblomst

Anonym skriver:

I dag skulle vores datter på 3,6 år ENDELIG have at vide, hun skal være storesøster, og få sin "Jeg skal være storesøster" bluse, men i stedet er hun hjemme ved mormor og være til i morgen, mens jeg ligger i sengen og tuder + trøstespiser... :/
Så i morgen tidlig klokken 8:30 skal jeg have foretaget en moderkagebiopsi hvor abortrisikoen er 0,5 - 1 Procent.
Dog sagde scanningsdamen at Nakkefolden var flot og babyen havde en god størrelse, hvilket taler imod denne fejl
Men gud hvor er det pinligt at sidde på OUH blandt andre glade gravide, og selv sidde med totalt forgrædte øjne, og græde konstant

Taget fra Baby.dk: Trisomi 13 eller 18: Barnet har et ekstra kromosom 13 eller 18, der gør barnets stærkt retarderet med en kort levetid.

Først et kæmpe kram. <3
Dernæst - ikke spor pinligt at sidde og græde blandt de andre gravide.. Graviditet er ikke kun en lykkelig ting og med sådan en besked er det da klart man græder. <3

Jeg krydser alt hvad jeg kan for at baby er okay og ikke har tresomi18. Selvom 1/125 er et dårligt tal er det alligevel ud af mange børn. <3

Knus herfra

Anmeld

17. oktober 2012

Mink

først lige et stort det trænger du vidst til !!! Jeg håber og tror på det bedste for jer i morgen  og håber du vender stærkt tilbage i morgen med gode resultater fra undersøgelsen !! varmeste tanker herfra !!! 

Anmeld

17. oktober 2012

Frk.S

Det er da forståeligt (og ikke pinligt) at du blev ked af det - det er jo ikke ligefrem det man håber på, når man tager til NF scanning. 

Men husk, at det stadig er en relativ lav risiko for at der er noget galt - kun 1 ud af 125... så stadig ret stor sandsynlighed for, at jeres baby er helt sund og rask. 

Krydser fingre for, at alt er som det skal være. 

Anmeld

17. oktober 2012

Lotus86

Kan godt forstå du er smadder ked af det, det er ikke lige den besked man regner med at få, men jeg er sikker på at din baby er helt fin og rask, når både nakkefold og størrelse tyder på det, samt at risikoen kun lyder på 1:125, risikoen for at fange dén ene røde bold blandt de 124 hvide er heldigvis lille

Jeg krydser fingre for jeres lille mirakel

Anmeld

17. oktober 2012

M (:

Anonym skriver:

for at alt går godt med moderkagebiopsien, og jeg er sikker på, at den lille spire har det godt derinde.. Prøv at forestille dig en række med 125 børn (eller 6 skoleklasser stillet op i én lang kø), så er der trods alt en rimelig lille sandsynlighed for, at du får netop det barn, der er sygt! 

Anmeld

17. oktober 2012

FruK

Forstår godt at du er ked af det.

Jeg fik 1:93 på Downs og dårligere tal på de andre, så jeg fik også lavet moderkagebiopsi. (Og alt så fint ud!)

Det er altså bare hæsligt at vente på prøven, og endnu mere hæsligt at vente på svaret.

Men husk på, at der stadig er langt størst sandsynlighed for, at bebs er sund og rask.

Håber det bedste...

Anmeld

17. oktober 2012

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Det gør mig ondt at I skal dette igennem. Var selv igennem min 3. Moderkagebiopsi i marts med tallet 1:2 pga. forstørret nakkefold og sidder med en helt igennem sund og rask pige på trods af det dårlige tal.

Min første graviditet var en kromosom-graviditet, men der kunne man se på scanningen at noget var galt.

Håber i snart får gode nyheder. De er rigtig dygtige til at foretage de indgreb, så ville ikke frygte abortrisikoen så meget.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

17. oktober 2012

LMX

Jeg måtte også igennem hele møllen med biopsi og scanninger på scanninger. Tal : 1:15... Og her ser alt normalt ud.

Håber og 'er....

Anmeld

17. oktober 2012

UnderCover37

Anonym skriver:

Det gør mig uendeligt ondt - jeg er præcis der hvor du er i dag, også i dag og også på OUH!

Vi fik et tal der hedder 1:99 på Tri18 og skal have lavet biopsien i morgen tidlig kl 8.45

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.