Vitaminer..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2012

Miss Kat

Jeg fik samme besked om at det er billigere at købe en vitaminpille og købe folsyren ved siden af, men jeg besluttede, at købe Gravitamin alligevel, da de er nøjagtigt afstemt med, hvad en gravid har brug for. Så kan jeg bare spise den uden at behøves tænke over, om jeg får for meget eller lidt af noget. Dét, er i mine øjne, de ekstra penge værd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2012

Mink

Miss Kat skriver:

Jeg fik samme besked om at det er billigere at købe en vitaminpille og købe folsyren ved siden af, men jeg besluttede, at købe Gravitamin alligevel, da de er nøjagtigt afstemt med, hvad en gravid har brug for. Så kan jeg bare spise den uden at behøves tænke over, om jeg får for meget eller lidt af noget. Dét, er i mine øjne, de ekstra penge værd.

Jo men befinder mig i udlandet de har ikke gravitaminer hernede.. de kan slet ikke forstå hvad jeg skal med vitaminer i det hele taget .. hehe 

mit spørgsmål går mest på i hvilken form i får calcium ???  men har du jo så fået i dine gravitaminer  

Anmeld

16. oktober 2012

Miss Kat

Jo men befinder mig i udlandet de har ikke gravitaminer hernede.. de kan slet ikke forstå hvad jeg skal med vitaminer i det hele taget .. hehe 

mit spørgsmål går mest på i hvilken form i får calcium ???  men har du jo så fået i dine gravitaminer  

Ja se, så kan jeg jo godt forstå, hvorfor du spørger!

Nej hvor upraktisk... men lidt morsomt at de slet ikke forstår, hvad du dog vil med vitaminer.

Jeg prøvede lige at Google "Alternativ til Gravitamin", men det hjælper jo ikke rigtigt at foreslå dig en alternativ pille, når markedet nok ser noget anderledes ud dernede..  Og tydeligvis ret sparsomt ud fra din kommentar.

Man kan da normalt godt købe calcium i pilleform? Hvad sker der, hvis du tøffer ned på et apotek og beder om kalktilskud?

Anmeld

16. oktober 2012

Stjerneskud

Den calcium man som gravid har behov for er ½ l. fedtfattig mælk, eller andre mælkeprodukter om dagen. Ellers kan tages tilskud. Selv drikker jeg ikke mælk eller spiser andre mælkprodukter, så jeg supplere med kalktbl. herhjemme kan de fås i pille form. Det ved jeg ikke om man kan i tyrkiet, men ellers er der sikkert nogen der gerne vil sende nogle til dig.

Anmeld

16. oktober 2012

Mink

Miss Kat skriver:

Ja se, så kan jeg jo godt forstå, hvorfor du spørger!

Nej hvor upraktisk... men lidt morsomt at de slet ikke forstår, hvad du dog vil med vitaminer.

Jeg prøvede lige at Google "Alternativ til Gravitamin", men det hjælper jo ikke rigtigt at foreslå dig en alternativ pille, når markedet nok ser noget anderledes ud dernede..  Og tydeligvis ret sparsomt ud fra din kommentar.

Man kan da normalt godt købe calcium i pilleform? Hvad sker der, hvis du tøffer ned på et apotek og beder om kalktilskud?

ja altså scanning og vitaminer er for halvdelen hernede noget pjat .. hehe 

jamen jeg kan få dem alle sammen sådan enkelvis... 

men lige nu får jeg calcium i brusetablet med ekstra d-vitamin men  jeg kan slet ikke holde ud at drikke det glas mere det smager elendigt ! så jeg var bare interesseret i at vide om de kunne fåes i alm pilleform og hvad andre mest brugte :9 så det vil jeg da bare prøve spørge efter i morgen ... Noget andet er at jeg konstand kaster op og har kvalme, kan ikke engang holde mine vitaminer nede.... hvad gør man så ? 

Anmeld

17. oktober 2012

Miss Kat

Akmese skriver:

ja altså scanning og vitaminer er for halvdelen hernede noget pjat .. hehe 

jamen jeg kan få dem alle sammen sådan enkelvis... 

men lige nu får jeg calcium i brusetablet med ekstra d-vitamin men  jeg kan slet ikke holde ud at drikke det glas mere det smager elendigt ! så jeg var bare interesseret i at vide om de kunne fåes i alm pilleform og hvad andre mest brugte :9 så det vil jeg da bare prøve spørge efter i morgen ... Noget andet er at jeg konstand kaster op og har kvalme, kan ikke engang holde mine vitaminer nede.... hvad gør man så ? 

Ej med graviditetskvalme lyder det godt nok også utopisk med brusetabletter, der må da findes et alternativ.  Men det må da være et helt generelt problem for alle der lider af massiv kvalme, hvordan de holder vitaminpiller i sig. Det har jeg aldrig spekuleret over før...

Kom du på apoteket i dag?

Anmeld

17. oktober 2012

FrkZier

Akmese skriver:

Hej alle søde piger 

Lige et spørgsmål ... jeg befinder mig i udlandet og er gravid 6+2 .. min læge er ikke tilhænger af gravitaminer fordi hun mener det er mærket man betaler for. og at man kan sparer mange penge ved bare at købe de enkle vitaminer... 

Jeg spiser....

folsyre

multivitamin 

og calcium brusetablet som også indeholder ekstra d-vitamin (får for meget d-vitamin lige nu og hun siger at næste gang skal jeg bare nøjes med at købe ren calcium) 

Jeg har så svært ved at drikke den her brusetablet efter en uge, er simpelthen ved at kaste op bare ved tanken... 

hvordan får i jeres d-vitamin ?? kan man få det i alm pilleform ??? så kan jeg slippe af med mit helved hver dag !  

jeg spiser bare gravitamin og for kalk fra mælk

Anmeld

17. oktober 2012

Mink

Miss Kat skriver:

Ej med graviditetskvalme lyder det godt nok også utopisk med brusetabletter, der må da findes et alternativ.  Men det må da være et helt generelt problem for alle der lider af massiv kvalme, hvordan de holder vitaminpiller i sig. Det har jeg aldrig spekuleret over før...

Kom du på apoteket i dag?

ja jeg tror også godt jeg kan finde dem i pille form  men nej kom ikke afsted i dag for jeg har det bare så elendigt .... 

Anmeld

17. oktober 2012

Mink

FrkZier skriver:

jeg spiser bare gravitamin og for kalk fra mælk

Okay  tak for svar ! 

Anmeld

19. oktober 2012

Pige2009

Akmese skriver:

Nej normalt får jeg også nok mælke produkter men ikke lige for tiden  da jeg er i udlandet og mælken er sådan noget langtidsholdbartstads som ikke smager særlig godt .. spiser kun lidt yoghurt og ost .. 

Puha. Hvor befinder du dig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.