forsvinder forstoppelse ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.936 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. oktober 2012

Anonym trådstarter

Jeg har meget forstoppelse, og har utrolig svært ved at komme af med afføring... Jeg har været nød til at melde mig syg i dag og igår og har bare vilde mave smerter...

Forsvinder det igen eller hvordan? 

Hvornår kan jeg regne med at genoptage arbejdet ?

Kram en førstegangs gravid 24+5

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2012

Tulle28

Jeg var meget forstoppet under min 1. graviditet og det er bare sååå irriterende! Jeg var også meget forstoppet efter min fødsel sidst og de prøvede jeg sveskejuice - det virker altså! Bare et lille glas om dagen

Håber snart du får det bedre

Anmeld

16. oktober 2012

Mother-love

du vil have hård mave igennem hele din graviditet. fordi tarmene går i stå imens man er gravid.

det der hjalp mig utrolig meget var frugtsmootie hver dag. en masse brugt blendet med lidt vand eller juice.

og så en hulsens masse vand

Anmeld

16. oktober 2012

Miss BananaHammock

Anonym skriver:

Jeg har meget forstoppelse, og har utrolig svært ved at komme af med afføring... Jeg har været nød til at melde mig syg i dag og igår og har bare vilde mave smerter...

Forsvinder det igen eller hvordan? 

Hvornår kan jeg regne med at genoptage arbejdet ?

Kram en førstegangs gravid 24+5

Kan det være de jern tabeletter du tager? nogle reagere stærkt med forstoppelse, og får det bedre af at skifte til en anden type!

Hvad med sveske kur? Det plejer at kunne sætte gang i systemet.

Tror man bliver nødt til at gøre noget "aktivt" for at forbedre det, ellers går dt ikke væk - men ved det ikke. Har selv været forskånet.

Anmeld

16. oktober 2012

Miss Kat

Altså, som jeg har læst mig frem til, er det både graviditeten i sig selv og det jerntilskud, vi gravide tager, som forårsager forstoppelse.

Rådene mod det plejer at være masser af vand, lettere motion og fiberrig kost. Bum bum, evt. noget andet, jeg har glemt. I hvert fald er det et almindeligt kendt råd at indtage svesker i én eller anden form. Evt. som juice, som Tulle28 skriver.

Held og lykke med at slippe af med det, det kan være voldsomt invaliderende!

Anmeld

16. oktober 2012

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Jeg var meget forstoppet under min 1. graviditet og det er bare sååå irriterende! Jeg var også meget forstoppet efter min fødsel sidst og de prøvede jeg sveskejuice - det virker altså! Bare et lille glas om dagen

Håber snart du får det bedre

Ja det gør altså bare direkte ondt 

Kan desværre ikke lide svesker så det er ret svært.. Det her giver også utrolig meget kvalme synes sku det hårdt..

Vil prøve med juicen!

Anmeld

16. oktober 2012

kiwiol

Jeg tog en magnesia mod forstoppelse.

Anmeld

16. oktober 2012

Charmed_03

Kender det alt for godt Jeg blev anbefalet af lægen, at skifte til Amino Jern. Udover det har jeg sørget for at spise godt med fibre om morgenen (Al Bran til morgenmad), det har virkelig hjulpet.

Du skal undgå bananer, og drikke rigeligt med vand også Håber det bliver bedre, det er så forskelligt fra person til person, hvad der lige virker.

Jeg fik også noget der hedder ''lactolose'' i en periode, det hjælper tarmene igang, når det gør allermest ondt. Det kan købes i håndkøb. Det vil jeg klart anbefale dig, da det lyder noget voldsomt, at du ikke kan arbejde pga. det

Anmeld

16. oktober 2012

Anonym trådstarter

Charmed_03 skriver:

Kender det alt for godt Jeg blev anbefalet af lægen, at skifte til Amino Jern. Udover det har jeg sørget for at spise godt med fibre om morgenen (Al Bran til morgenmad), det har virkelig hjulpet.

Du skal undgå bananer, og drikke rigeligt med vand også Håber det bliver bedre, det er så forskelligt fra person til person, hvad der lige virker.

Jeg fik også noget der hedder ''lactolose'' i en periode, det hjælper tarmene igang, når det gør allermest ondt. Det kan købes i håndkøb. Det vil jeg klart anbefale dig, da det lyder noget voldsomt, at du ikke kan arbejde pga. det

Ja det simpelthen så hårdt for maven  Vil prøve det der allbran er bare ret dårlig til at få morgenmad tsk tsk!

Ja det har især igår, og idag været helt vildt.. Har bare lagt, og lavet ingenting, også rendt på toilet 30.000 gange uden held 

Anmeld

16. oktober 2012

Line8700

Drik noget sveske saft eller spis noget sveskegrød. det sætter gang i tarmene, og drik rigeligt med vand, da det også hjælper på forstoppelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.