Til jer, der ikke kendte barnets køn før fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2012

Laulund87

M (: skriver:

Nej, man håber og tror vel altid på det bedste - det er man nødt til! 

Ja det er nemlig det og det kommer til at gå fint næste gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2012

M (:

Laulund87 skriver:

Ja det er nemlig det og det kommer til at gå fint næste gang

Ja, selvfølgelig gør det det! 

Anmeld

16. oktober 2012

Stjerneskud

Jeg har også været ude og kigge lidt efter neutralt tøj, men har også fundet ud af at det faktisk er svært finde.

Jeg synes det er meget rart at have noget neutralt at 'blande' med det kønsbestemte. Med den første, som er en dreng, blev det alt for meget blåt hele tiden og med nr, som var en pige blev det for meget lyserødt. Vi købte stort set ikke noget selv og det vi købte var neutralt.

Men jeg kunne også godt tænke mig at vide hvor man kan få noget pænt neutralt tøj, der ikke koster alt for meget, de bruger det jo ikke ret længe..

Anmeld

16. oktober 2012

M (:

Stjerneskud skriver:

Jeg har også været ude og kigge lidt efter neutralt tøj, men har også fundet ud af at det faktisk er svært finde.

Jeg synes det er meget rart at have noget neutralt at 'blande' med det kønsbestemte. Med den første, som er en dreng, blev det alt for meget blåt hele tiden og med nr, som var en pige blev det for meget lyserødt. Vi købte stort set ikke noget selv og det vi købte var neutralt.

Men jeg kunne også godt tænke mig at vide hvor man kan få noget pænt neutralt tøj, der ikke koster alt for meget, de bruger det jo ikke ret længe..

Så er vi i samme båd - men synes egentlig der er kommet mange gode tips i løbet af tråden (:

Anmeld

16. oktober 2012

Stjerneskud

Helt bestemt, det er mange brugbare tips.

Jeg synes bare lige som dig at det er ærgerligt at stort set alt tøj og udstyr er kønsbestemt i farven.

Anmeld

17. oktober 2012

gokkelok

Har I intet købt? Heller ikke puslepude, sengetøj, sengerand o.lign.?

vi lånte en puslepude ti den første dag, vuggen skal ingen sengerand have (den kan også undværres i starten) og sengetøj fik vi noget hvidt. Min kæreste kørte så ud og købte puslepude og ammepude 12 timer efter jeg havde født 

Anmeld

17. oktober 2012

chael

Ellers har butikkerne også åbent når du har født

Men find måske 2-3 neutrale dragter. Og køb resten når baby er født?

Anmeld

17. oktober 2012

mortilnoahogmelina

Jeg synes egentlig det er en lidt trist udvikling, at man føler sig nødsaget til at kende kønnet for at kunne shoppe.. 

Jeg giver dig fuldstændig ret.
Vi ville heller ikke have vidst det med det var jo umuligt at forberede sig næsten uden at vide det .

Men ingen tvivl om at der er utrolig sørgeligt at det er blevet sådan ..

Anmeld

17. oktober 2012

M (:

Stjerneskud skriver:

Helt bestemt, det er mange brugbare tips.

Jeg synes bare lige som dig at det er ærgerligt at stort set alt tøj og udstyr er kønsbestemt i farven.

Ja, det er rigtig trist, at man ikke kan få noget, som er fint og rimelig kønsneutralt! 

Anmeld

17. oktober 2012

M (:

gokkelok skriver:

vi lånte en puslepude ti den første dag, vuggen skal ingen sengerand have (den kan også undværres i starten) og sengetøj fik vi noget hvidt. Min kæreste kørte så ud og købte puslepude og ammepude 12 timer efter jeg havde født 

Hm, kan da godt være, man "bare" skal købe noget hvidt.. Selvom det jo gerne må have lidt spræl! Men det må det jo få hen af vejen.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.