Jeg er ikke sikker på at det vil løsne op for situationen ved at "sætte hende på plads" og det er vel dertil I gerne skulle nå.
Min erfaring efter at have arbejdet med mennesker og pyske er at kritrik/brok ofte dækker over usikkerhed og spørgsmål, så når vi som mennersker har overskud og det ikke er så føelsesmæssigt svært kan vi godt stille spørgsmålene, men når det er tæt på og føelsesmæssigt svært kommer det tit ud som kritik/brok.
Jeg vil anbefale Jer at prøve at sætte jer ned sammen med svigermor og fortælle hende at I er kede af det og opfattede hendes udbrud den anden dag som en angreb. Snak med hende og hør hvilke bekymringer/spørgsmål hun måtte have? Som mor og svigermor er det jo helt naturligt at hun måske har nogle bekymringer der gør at hun har handlet på den måde, hvilket selvfølgelig ikke er ok, men I kan vise hende at I kan tale om tingene på en pæn måde og måske lærer hun også noget i processen.
Jeg håber at I får løst det med svigermor så I alle sammen kan glæde Jer over den lille ny der er på vej ;0)
Anmeld