Amning - tanker og følelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2012

Sitrani

Miss BananaHammock skriver:

Jeg har lige været til et amme"aften" på Horsens sygehus (måske der var andre herinde der også var med??) og kan slet ikke overskue det... kan godt se at der er sindssygt mange fordele ved amning - men jeg tror sku jeg er blevet lidt overvældet af information og om alle de "retningslinjer" der kommer fra sundhedsstyrelsen/WHO osv.
Og hvor blev amning pludselig meget mere indviklet for mig.

Jeg er nu igang med at overtale manden til at tage ammedelen

Er der andre gravide derude der også har fået følelsen af afmagt ved alt for meget information på en gang

det kan virke utrolig overvældende til at starte med.... men hey... det er slet ikke så svært eller besværligt... og alle de "regler" du skriver om, hvad handler de om? Har jeg ikke hørt om..... hallo - det er bare amning.... Synes du skal prøve at amme dit barn og udvikle dig sammen med dit barn i det, før du fralægger dig alt der har med amning at gøre..... det er er bare det bedste at amme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2012

Miss BananaHammock

Gardenia skriver:

Jeg var ikke ved et eneste amme-, føde, eller baby-informationsmøde. Fødselsforberedelserne gav meget god mening jeg ikke deltog i for jeg fik tildelt et kejsersnit umiddelbart efter min nf. Men alle de andre tilbud valgte jeg fra fordi jeg simpelthen ikke kunne overskue alt det de godt kunne tænke sig jeg kunne indeholde. Jeg besluttede mig for, at der inden i mine gener var en meget lang linje af mødre der havde fået babyer til at overleve. Og meget underligt så gik det også helt af sig selv, oplevede ikke ammeproblemer eller andre startsvanskeligheder..

Jeg ved godt de mener det godt, især for de kvinder der har mange spørgsmål og har svært ved at få sig selv talt til fornuft, så at sige, men jeg synes det er ligeså fornuftigt at vælge det fra

Vi tager til fødselsforberedelse - men ved ikke om vi ender med at deltage alle gangene. Må indrømme at der er nogle ting jeg ikke behøver at se på video eller høre på bånd.

Men ja man skal nok vælge hvad man har brug for. Og er man som mig der bliver skræmt og forvirret, så er det sundt at vælge de ting fra man kan læse sig til selv eller på anden måde få svar på. F.eks. herinde på baby.dk

Anmeld

17. oktober 2012

Miss BananaHammock

STN skriver:

det kan virke utrolig overvældende til at starte med.... men hey... det er slet ikke så svært eller besværligt... og alle de "regler" du skriver om, hvad handler de om? Har jeg ikke hørt om..... hallo - det er bare amning.... Synes du skal prøve at amme dit barn og udvikle dig sammen med dit barn i det, før du fralægger dig alt der har med amning at gøre..... det er er bare det bedste at amme

Tak!! Udvikling sammen med barnet... den vil jeg huske!!

Anmeld

17. oktober 2012

Lotus86

Jeg var ikke til noget ammekursus, men jeg har aldrig været fan af tanken om, at jeg selv skulle amme en dag. Vidste dog, at jeg for mit barns skyld ville gøre det hvis jeg kunne. Da vi fik vores søn kom amningen i gang med det samme, men jeg må indrømme at jeg virkelig ikke havde det særlig godt med det, slet ikke hvis vi var ude, snakkede meget med min sundhedsplejerske om det, og overvejede at stoppe, brugte blandt andet også 'undskyldningen' med, at så kunne far jo også hjælpe lidt til. Dog hang jeg i, heldigvis, og i takt med at jeg blev mere og mere rutineret, så fik jeg det også meget bedre med amningen.

Jeg bliver aldrig en af dem der falder i svime over det, og ville aldrig gå helt ned med flaget hvis jeg ikke kunne amme, men jeg er rigtig glad for at jeg gjorde det når nu jeg kunne, det er trods alt det barnet har bedst af.

Nå, det blev langt, ville nok bare frem til, at hvis jeg var dig, så ville jeg give det en chance, måske er det slet ikke så slemt

Anmeld

17. oktober 2012

Miss BananaHammock

Lotus86 skriver:

Jeg var ikke til noget ammekursus, men jeg har aldrig været fan af tanken om, at jeg selv skulle amme en dag. Vidste dog, at jeg for mit barns skyld ville gøre det hvis jeg kunne. Da vi fik vores søn kom amningen i gang med det samme, men jeg må indrømme at jeg virkelig ikke havde det særlig godt med det, slet ikke hvis vi var ude, snakkede meget med min sundhedsplejerske om det, og overvejede at stoppe, brugte blandt andet også 'undskyldningen' med, at så kunne far jo også hjælpe lidt til. Dog hang jeg i, heldigvis, og i takt med at jeg blev mere og mere rutineret, så fik jeg det også meget bedre med amningen.

Jeg bliver aldrig en af dem der falder i svime over det, og ville aldrig gå helt ned med flaget hvis jeg ikke kunne amme, men jeg er rigtig glad for at jeg gjorde det når nu jeg kunne, det er trods alt det barnet har bedst af.

Nå, det blev langt, ville nok bare frem til, at hvis jeg var dig, så ville jeg give det en chance, måske er det slet ikke så slemt

tak for indlæget. Er rart at vide man ikke er den eneste der har ambivalente følelser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.