Amning - tanker og følelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2012

Miss BananaHammock

StineW79 skriver:

Hé Hé jeg ka sidde på cafe osv og amme, uden der er nogen der opdager det. Øvelse gør mester! 

Ang slynge, så lyder det rigtig smart. Vh stime

Ja kunne godt forestille mig at man lærer et trick eller to når man har gjort det mange gange

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2012

MorDk

Du skal gøre det du føler for men jeg vil sige... Det er altså ikke så kompliseret at amme... (man skal lige ind i det ja... men så er det heller ikke værre)

Og du kan altså amme ganske diskret... ingen siger man behøver/skal flashe det hele...

Personligt er jeg glad for at amme...

Sådan som du skriver det... så ville jeg give amningen en chance... Måske vil det fungerer problemfrit for dig/jer... hvem ved...

Anmeld

15. oktober 2012

Miss BananaHammock

MorDk skriver:

Du skal gøre det du føler for men jeg vil sige... Det er altså ikke så kompliseret at amme... (man skal lige ind i det ja... men så er det heller ikke værre)

Og du kan altså amme ganske diskret... ingen siger man behøver/skal flashe det hele...

Personligt er jeg glad for at amme...

Sådan som du skriver det... så ville jeg give amningen en chance... Måske vil det fungerer problemfrit for dig/jer... hvem ved...

Vil helst sikkert også prøve det - kan bare mærke at det allerede nu stresser og jo mere mor stresser jo svære bliver det. Men heldigvis har jeg lige 9 uger til at forberede mig lidt

Anmeld

15. oktober 2012

TaAsJu

Miss BananaHammock skriver:

Dejligt at høre at jeg ikke er den eneste Jeg ved også godt at den blufærdighed man har inden nok skal forsvinde, men jeg har også bare rigtig svært ved at skulle forestille mig at smække svesken på disken foran alle mulige mennesker som de jo fremstiller det i de film de viser.

Ha ha svesken op på disken tror mig når du først ligger der og har monster ondt er det det sidste du tænker på... Jeg gik fra og være som dig til og have svigermor med ved den sidste fødsels... men jeg forstår dig fuldt ud.. Jm'en til første fødsels siger på et tids punkt nu er hovdet næsten ude, tager et spejl og spørg: vil du se?? NEEEEJ GU VIL JEG EJ råber jeg.. Få så den unge ud men du kan jo fra bede dig alle mulige på stuen så det kun er JM indtil lige før den kommer ud..

Anmeld

15. oktober 2012

Miss BananaHammock

TaAsJu skriver:

Ha ha svesken op på disken tror mig når du først ligger der og har monster ondt er det det sidste du tænker på... Jeg gik fra og være som dig til og have svigermor med ved den sidste fødsels... men jeg forstår dig fuldt ud.. Jm'en til første fødsels siger på et tids punkt nu er hovdet næsten ude, tager et spejl og spørg: vil du se?? NEEEEJ GU VIL JEG EJ råber jeg.. Få så den unge ud men du kan jo fra bede dig alle mulige på stuen så det kun er JM indtil lige før den kommer ud..

Hehe - det ville også være mit svar (altså den med spejlet)
Har bedt manden om at befinde sig ved mit hoved under fødslen og ikke ved mine fødder. Det tror jeg han er helt ok med

Anmeld

16. oktober 2012

nielsen80

Hej søde,

Ville sådan ønske jeg kunne skrive" det er ingenting, amning er slet ikke svært"' men som du nok ved, så har det været meget svært for mig. Jeg ammer dog stadig fuldt, og her 8 uger efter fødsel går det faktisk bedre. Så jeg står i hvert fald til rådighed, hvis du har brug for lidt råd - har vist efterhånden snart prøvet det meste

Mht blufærdighed, har jeg det stadig...da jeg var nødt til at amme med brikker den føste tid, var det ikke muligt at gøre det diskret. Vi sagde simpelthen til folk, at jeg ikke ville amme offentligt, og jeg satte mig ind i vores soveværelse. De fleste accepteret dette fint. Man har alligevel ikke lyst til at tage meget ud den første tid, så måske det kunne være en løsning?
Når man er lidt dygtigere til det, tænker jeg, at store tørklæder m.m kan dække lidt af. Desuden har vi købt en pumpe(elektrisk), så jeg pumper ud, smider i fryseren, også har vi lidt til en flaske, hvis vi skal et sted hen hvor jeg ikke føler mig tryg ved at amme.

Hold op hvor er du altså snart tæt på fødsel nu hva håber virkelig alt går godt. Tro mig livet som mor er skønt!

Anmeld

17. oktober 2012

Miss BananaHammock

nielsen80 skriver:

Hej søde,

Ville sådan ønske jeg kunne skrive" det er ingenting, amning er slet ikke svært"' men som du nok ved, så har det været meget svært for mig. Jeg ammer dog stadig fuldt, og her 8 uger efter fødsel går det faktisk bedre. Så jeg står i hvert fald til rådighed, hvis du har brug for lidt råd - har vist efterhånden snart prøvet det meste

Mht blufærdighed, har jeg det stadig...da jeg var nødt til at amme med brikker den føste tid, var det ikke muligt at gøre det diskret. Vi sagde simpelthen til folk, at jeg ikke ville amme offentligt, og jeg satte mig ind i vores soveværelse. De fleste accepteret dette fint. Man har alligevel ikke lyst til at tage meget ud den første tid, så måske det kunne være en løsning?
Når man er lidt dygtigere til det, tænker jeg, at store tørklæder m.m kan dække lidt af. Desuden har vi købt en pumpe(elektrisk), så jeg pumper ud, smider i fryseren, også har vi lidt til en flaske, hvis vi skal et sted hen hvor jeg ikke føler mig tryg ved at amme.

Hold op hvor er du altså snart tæt på fødsel nu hva håber virkelig alt går godt. Tro mig livet som mor er skønt!

Tak for svaret søde. Har godt fulgt din kamp lidt fra sidelinjen - og hvor er du sej!! Sikke meget kampgejst! Vil helst sikkert skrive hvis jeg får brug for råd! SKal også snart se dit lille vidunder!!
Jeg har godt selv tænkt lidt på at en stofble eller et tørklæde kan skjule meget. Det må jeg øve på når den tid kommer.

Jeg har fået det der foredrag lidt på afstand og er igen blevet lidt rolig - så der er selvfølgelig ingen garanti for at jeg kan amme - men jeg vil forsøge og jeg vil kæmpe så godt jeg kan!

Anmeld

17. oktober 2012

Tøs85

Jeg har også været til amning forberedelse og synes godt nok også det lyder meget mere kompliceret end jeg havde regnet med!!! Alt det om at tømme begge bryster helt hver gang og alt det om betændelse.. Jeg tænker jeg tager det som det kommer.. Har også termin om 9 uger ligesom dig.. Glæder mig SÅ meget til den lille kommer!

Anmeld

17. oktober 2012

Miss BananaHammock

Tøs85 skriver:

Jeg har også været til amning forberedelse og synes godt nok også det lyder meget mere kompliceret end jeg havde regnet med!!! Alt det om at tømme begge bryster helt hver gang og alt det om betændelse.. Jeg tænker jeg tager det som det kommer.. Har også termin om 9 uger ligesom dig.. Glæder mig SÅ meget til den lille kommer!

Tænker at man kan forvente det bedste og så må man tage det hen af vejen.

Ja 9 uger - det er jo helt vildt snart!!!

Anmeld

17. oktober 2012

Gardenia

Miss BananaHammock skriver:

Jeg har lige været til et amme"aften" på Horsens sygehus (måske der var andre herinde der også var med??) og kan slet ikke overskue det... kan godt se at der er sindssygt mange fordele ved amning - men jeg tror sku jeg er blevet lidt overvældet af information og om alle de "retningslinjer" der kommer fra sundhedsstyrelsen/WHO osv.
Og hvor blev amning pludselig meget mere indviklet for mig.

Jeg er nu igang med at overtale manden til at tage ammedelen

Er der andre gravide derude der også har fået følelsen af afmagt ved alt for meget information på en gang

Jeg var ikke ved et eneste amme-, føde, eller baby-informationsmøde. Fødselsforberedelserne gav meget god mening jeg ikke deltog i for jeg fik tildelt et kejsersnit umiddelbart efter min nf. Men alle de andre tilbud valgte jeg fra fordi jeg simpelthen ikke kunne overskue alt det de godt kunne tænke sig jeg kunne indeholde. Jeg besluttede mig for, at der inden i mine gener var en meget lang linje af mødre der havde fået babyer til at overleve. Og meget underligt så gik det også helt af sig selv, oplevede ikke ammeproblemer eller andre startsvanskeligheder..

Jeg ved godt de mener det godt, især for de kvinder der har mange spørgsmål og har svært ved at få sig selv talt til fornuft, så at sige, men jeg synes det er ligeså fornuftigt at vælge det fra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.