Snehund skriver:
Da jeg lige opdagede graviditeten, havde jeg lyst til at fortælle det til alle mulige. Men jeg besluttede, sammen med min kæreste, at vi ville vente til efter NF, som er senere på ugen,
Nu er jeg blevet vant til, at vi har hemmeligheden for os selv (bort set fra herinde). Man kan ikke se det på mig endnu. Jeg er dog blevet spurgt om det mange gange på det sidste, da jeg tidligere ikke har lagt skjul på at jeg gerne vil, men har nu svaret undvigende.
Sagen er, at jeg lige nu faktisk slet ikke har lyst til at fortælle det til nogen!
Jeg har mest lyst til at vente helt til efter MD, eller når det ikke længere kan skjules. Det er som om, at jeg først tør tro på, at det er rigtig sikkert, hvis MD går godt. Måske skyldes det, at jeg har prøvet at miste og ikke tager noget for givet. Men en vellykket MD er jo heller ikke nogen garanti - og som en klog kone har sagt: "Hvis du glæder dig nu, kommer den glæde ikke dårligt tilbage - uanset udfaldet. Hvis du bekymrer dig nu og alt går godt, så spilder du tiden nu - så bare glæd dig!"
Min kæreste længes efter at dele det med sin omverden, han går og vist mest og venter på at jeg "gir grønt lys". Men respekterer, at jeg gerne vil vente til efter NF - jeg er sikker på, at han ikke går med til at vente endnu længere.
Altså, jeg vil jo så gerne dele glæden med andre - men hvad nu hvis det går galt? Så skal man jo også involvere folk i "tragedien" - men det er måske også en lettelse at kunne tale frit om det, hvis man skal igennem en svær sorg. Hvilket jeg selvfølgelig ikke håber bliver aktuelt.
Hvad er jeres erfaring/tanker? Hvornår vil I fortælle det?

Kan nikke så genkende til dine tanker og følelser. Vi valgte først at fortælle det efter NF hvor jeg var over de 12 uger. Jeg kan selv huske lige fra da jeg testede positiv ville jeg fortælle det til alt og alle men eftersom tiden gik, forsvandt det lidt, og havde også bare lyst til at vente til 20 uge, havde slet ikke lyst til at fortælle det til nogen! Følte mig slet ikke klar.
Men der er jo selvfølgelig ingen garanti men var så lettet da det endelig kom ud, for det er jo en kæmpe hemmelighed 
Første gang som endte i en MA fortalte vi det i 7 uge, vi kunne jo ikke have gjort det anderledes - andet end at vi ville have manglet den støtte fra venner og familie da vi mistede. Men kunne godt mærke på mig selv og kæresten, at det nok var bedst vi ventede til NF var overstået, men åh, det var så svært!!! Jeg var SÅ syg af kvalme, jeg tabte mig, brækkede mig, blev endda meldt ud af min skole på grund af jeg var så dårlig - det var så svært at holde hemmeligt!
Men hvis du ikke føler dig klar, så vent, det er jo kun dig selv der kan mærke hvornår du føler dig klar til at fortælle jer jeres søde lille hemmelighed 
Al held og lykke