Erfaringer med kugle/kædedyner søges til....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2012

MissMaria

Anonym skriver:

Tror jeg vil prøve, at ringe min læge op på mandag - og igen 1000 tak og glæder mig til at høre hvad hun siger om "motorisk urolig"

1000 tak

Har lige skrevet en SMS til hende.

Er din søn urolig når han skal sove eller vågner han af at han er urolig ?

Det kunne uden at vide det, jo være at din søn har svært ved at bearbejde sanseindtryk lige som vores søn.

Håber i hver fald at i får noget hjælp, for jeg synes 14 mdr var lang tid uden søvn, 3 år er der jo ingen som kan klare..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2012

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Kan ikke en officiel definition, men når vores patienter er motorisk urolige er det kendetegnet ved: fysisk uro, altså at kroppen (hele eller dele af den) er i konstant bevægelse, de rubber rundt i sengen, kan ikke finde ro. Måske de kan slumre hen, men vågner ved det mindste. Den motoriske uro kan hænge sammen med indre uro.

Det lyder meget rigtig på ham, han roder rundt i sengen, frem og tilbage - propel-rundt-i-sengen, der er intet at mærke på ham i løbet af dagen, kan det passe?

Anmeld

12. oktober 2012

Anonym trådstarter

MissMaria skriver:

Har lige skrevet en SMS til hende.

Er din søn urolig når han skal sove eller vågner han af at han er urolig ?

Det kunne uden at vide det, jo være at din søn har svært ved at bearbejde sanseindtryk lige som vores søn.

Håber i hver fald at i får noget hjælp, for jeg synes 14 mdr var lang tid uden søvn, 3 år er der jo ingen som kan klare..

Du er sgu herlig, 1000 tak

Tja, både og - altså han roder rundt i sengen og lægger aldrig stille, mens han sover...

Men der er intet at mærke på ham om dagen/aften, før sengetid, heller ej til middagsluren

Anmeld

12. oktober 2012

Alexander&Lærke

Jeg kender kugle/ kæde dyne igennem mit arbejde med demente som ofte også kan have svært ved at finde ro/ mærke sig selv.... Og den er i de fleste tilfælde virkelig god. Jeg har selv overvejet den til min søn har bare ikke lige vidst hvilken vej jeg skulle gå. Men kan læse at gennem sp kan være en ide.... Det vil jeg overveje.... Min søn sover dog godt om natten, men om dagen kan han virkelig have svært ved at finde ro, ligesom om han altid skal være igang for ikke at falde i søvn. Han har lige fået briller og det har hjulpet en del, men syntes stadig at jeg kan mangle redskaber til at få ro på ham, der kunne en kugledyne/pude måske virke.... Nå men tilbage til emnet så tror jeg ikke 3 år er for sent, slet ikke vil da ønske at det kunne hjælpe på jeres nattesøvn for det må da være extremt hårdt at i ikke har sovet i 3 år....

Anmeld

12. oktober 2012

klmf

Anonym skriver:

Det lyder meget rigtig på ham, han roder rundt i sengen, frem og tilbage - propel-rundt-i-sengen, der er intet at mærke på ham i løbet af dagen, kan det passe?

Om dagen kan han jo få afløb for sin energi, måske det hænger sammen med det? Ej, jeg skal ikke kunne sige det, ved bare at mange børn med søvnbesvær har god brug af en kugledyne.

Se evt. her: http://www.protac.dk/motorisk_uro.aspx?ID=453

Det er godt nok en reklameside, men mener de også linker videre til forskellige artikler.

Som sagt, så tror jeg en ergoterapeut kunne være godt

Anmeld

12. oktober 2012

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Om dagen kan han jo få afløb for sin energi, måske det hænger sammen med det? Ej, jeg skal ikke kunne sige det, ved bare at mange børn med søvnbesvær har god brug af en kugledyne.

Se evt. her: http://www.protac.dk/motorisk_uro.aspx?ID=453

Det er godt nok en reklameside, men mener de også linker videre til forskellige artikler.

Som sagt, så tror jeg en ergoterapeut kunne være godt

1000, 1000, 1000 tak for hjælpen

Anmeld

12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Det er mig der står bag denne: https://www.baby.dk/debat/192501pi1/barnets-soevn/3-aar-og-stadig-et-helvede---.aspx

Jeg er nu faldet over en kugle eller kædedyne, der skulle fungere som yderligere tryghed for barnet, sagen er kort at vores dreng på 3 vågner 10+ HVER nat og jeg er færdig, jeg er villig til at give min højre arm - han har fået helbredstjek ved lægen, der konkluderede en sund og aktiv dreng - ørene er også tjekket, han skal dog have fjernet polypper - men intet ttegner på at han "fejler" noget - han er en dreng med fuldstændig total ild i røven, har overvejet ADHD men er gået fra det igen, da han absolut ingen problemer har med at koncenterer sig om ting....

Men er der nogle der har erfaringer med kugle -eller kædedyner til børn med meget urolig nattesøvn?

Først og fremmest kan jeg udemærket forstå dine frustrationer. Jeg er om knap 4 måneder færdigudannet ergoterapeut og ved lidt om kugledyner. (og er ved at skrive bachelorprojekt om kugledyner og adhd)

Du er velkommen til at skrive privat hvis du mener jeg kan hjælpe dig med nogle spørgsmål

En kugledyne giver ro i kroppen og lyder bestemt som noget der kunne hjælpe dit barn. Det skal dog siges, at dynerne kan være svære at få bevilliget og skal man købe dem selv skal man have den store pengepung frem.

Jeg vil foreslå dig at henvende dig til hjælpemiddelcenteret som kan give dig en dyne til afprøvning i 14 dage. Derefter tager de stilling til, om i kan få dynen permenent eller ej.

Anmeld

12. oktober 2012

klmf

Anonym skriver:

1000, 1000, 1000 tak for hjælpen

Velbekomme

Anmeld

12. oktober 2012

Anonym trådstarter

Ka+Ma=Be skriver:

Først og fremmest kan jeg udemærket forstå dine frustrationer. Jeg er om knap 4 måneder færdigudannet ergoterapeut og ved lidt om kugledyner. (og er ved at skrive bachelorprojekt om kugledyner og adhd)

Du er velkommen til at skrive privat hvis du mener jeg kan hjælpe dig med nogle spørgsmål

En kugledyne giver ro i kroppen og lyder bestemt som noget der kunne hjælpe dit barn. Det skal dog siges, at dynerne kan være svære at få bevilliget og skal man købe dem selv skal man have den store pengepung frem.

Jeg vil foreslå dig at henvende dig til hjælpemiddelcenteret som kan give dig en dyne til afprøvning i 14 dage. Derefter tager de stilling til, om i kan få dynen permenent eller ej.

Jeg ku godt se at en kugledyne i jr.str. nemt ku rende op i en 3000 kr, men på nuværende tidspunkt er jeg faktisk klar til at bruge pengene på sådan en, blot for at se om det ku ha nogen effekt....

Hvor finder man hjælpemiddelcenteret?

Anmeld

12. oktober 2012

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Jeg ku godt se at en kugledyne i jr.str. nemt ku rende op i en 3000 kr, men på nuværende tidspunkt er jeg faktisk klar til at bruge pengene på sådan en, blot for at se om det ku ha nogen effekt....

Hvor finder man hjælpemiddelcenteret?

Det kan jeg godt følge. Penge er en "lille" ting når det handler om ens børn.

Det kommer lidt an på hvor i landet du bor? Men prøv at kontakt dem først, det er værd at få den på prøve inden man finder pungen frem. Og hvis de ser at den har en gavnlig effekt, som dit barn ikke kan være foruden, så får han den også udleveret permenent.

Hvis du har brug for noget konkret at forholde dig til, så bevilliger kommunen kugledynerne efter servicelovens §112 og §113 Dem finder du her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.