Jeg er hverken for eller imod, denne måske nye lov.
Men jeg kan se en hel del problematiker.
Hva med dem der på forhånd der stemplet som dårlige forældre, de vil jo ikke få en chance for at modbevise det.
Der er så meget fokus, på de forfærtlige sager rund omkring i landet, hvor børn brude have været fjernet fra starten af, men hva med at sætte fokus på de sager hvor man har fjernet børne som så senre kommer hjem, fordi systemet har begået en fejl ? Hva med de børn eller forældre ?
Er det kun i de rigtigt grumme tilfælde eller er det bare at systemet har stemplet en pga. opvækst eller en plettet fortid ?
Eller måske bare fordi man er for ung i systemets øjne.
Tænk engang hvor mange forældre der pga. en dårlig baggrund der vil være stemplet på forhånd. Især hvis man gennemgår statestikken, Som smukke også skriver.
I mit tilfælde ville jeg have været stemplet på forhånd pga, en dårlig social baggrund og at jeg blev mor som 17 årig.
Jeg kommer ud af en børneflok på fire, hvor vi alle har større eller midre men af vores opvækst.
Jeg har lidt af dep. de sidste 10 år og går en gang om måneden til psyk.
Min ynger bror på 26, har røget hash og drukket alt for meget, men er på vej den rigtigt vej. Skal han ikke have lo til at blive far ?
Min søster er 22, ryger ind og ud af psykiatisk afdeling med psykoser og lever sammen med en alkoholiger. Hvis hun få styr på sit liv skal hun så ikke have lov til at blve mor ?
Min yngste bror, har asperger symdrom, ADHD + anden diagnose.. Hvis han finder en helt normalt og velfungerne kæreste, skal barnet så fjernes pga. min brors diagnoser ?
Anmeld