Forældre kan miste børn for altid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2009

Smukkert

Mebach skriver:

Jeg synes altså du tolker det forkert.
DU er ikke på forhånd dømt til at være en dårlig mor.
Det er dit BARNS tarv, man tænker på i første omgang!

Istedet for at modarbejde det  med negative tanker, synes jeg du burde sætte pris på at vi i Dk faktisk har et sådant system, som giver (unge, selv omsorgssvigtede og andre) mødre mulighed for at få hjælp.
DU burde faktisk tage kampen op og sige: "Jeg skal vise dem"
Jeg tror ikke du kommer langt med den negativitet omkring det, for du kan ikke gøre noget ved det alligevel.

Jeg kan godt se hvad du mener, men du ville have haft det på samme måde som mig, hvis du havde været i samme båd som mig, for denne her kære sagsbehandler var direkte dømmende overfor mig, på et meget tyndt grundlag.. Og hun bliver VED!! Hun mangler respekt...

Hun snakker (pr. telefon) til mig med en pædagogstemme, som var jeg et lille barn.
Konstant siger hun : "Maiken, du er jo kun 19.. er du nu helt sikker på du vil have det barn?".. Hvor jeg tænker, helt ærligt... hvorfor kan hun ikke respektere for 117 gang at jeg har valgt at beholde det og så guide mig videre derfra?? Jeg bliver virkelig behandler som LORT, så nej.. lige nu føles det ikke som en hjælp, men som en anklage.. Hun har flere gange ringet samme dag og bedt mig møde op 1 time efter, hvor jeg har bedt hende om at give mig besked i god tid, mindst dagen før, så jeg har en chance for at kunne møde op.... så aftale vi en dag. Hun ville ringe nærmere om tidspunktet.. hele dagen venter jeg, og hører intet.. Så aftaler kan hun ikke engang holde.. og ingen undskyldning der.. jeg bliver behandlet som LORT af kommunen! Da jeg flyttede selv som 15 årig, hvor skulle have ansvaret for mig, der fik jeg sku heller ikk megen støtte.. selv af kommunen blev jeg svigtet.. 3 uger efter jeg flyttede selv som 15 årig spurgte de først om alt gik som det skulle, og NEJ det gjorde det ikke, for jeg fik ikke de penge jeg skulle have.. og det skete flere gange at de lavede kludder i den...

Jeg er dødtræt af kommunen, virkelig...................

MEN idet jeg ikke har nogen form for ret til at sige nej til dem, så gør jeg også alt det de beder mig om.. Jeg synes bare ikke det er fair.. Min sagsbehandler ku i det mindste ha aftalt et møde med mig, så hun kunne se hvem jeg er... inden hun dømmer mig for hårdt!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2009

Rasmine

Smukkert skriver:

Jeg kan godt se hvad du mener, men du ville have haft det på samme måde som mig, hvis du havde været i samme båd som mig, for denne her kære sagsbehandler var direkte dømmende overfor mig, på et meget tyndt grundlag.. Og hun bliver VED!! Hun mangler respekt...

Hun snakker (pr. telefon) til mig med en pædagogstemme, som var jeg et lille barn.
Konstant siger hun : "Maiken, du er jo kun 19.. er du nu helt sikker på du vil have det barn?".. Hvor jeg tænker, helt ærligt... hvorfor kan hun ikke respektere for 117 gang at jeg har valgt at beholde det og så guide mig videre derfra?? Jeg bliver virkelig behandler som LORT, så nej.. lige nu føles det ikke som en hjælp, men som en anklage.. Hun har flere gange ringet samme dag og bedt mig møde op 1 time efter, hvor jeg har bedt hende om at give mig besked i god tid, mindst dagen før, så jeg har en chance for at kunne møde op.... så aftale vi en dag. Hun ville ringe nærmere om tidspunktet.. hele dagen venter jeg, og hører intet.. Så aftaler kan hun ikke engang holde.. og ingen undskyldning der.. jeg bliver behandlet som LORT af kommunen! Da jeg flyttede selv som 15 årig, hvor skulle have ansvaret for mig, der fik jeg sku heller ikk megen støtte.. selv af kommunen blev jeg svigtet.. 3 uger efter jeg flyttede selv som 15 årig spurgte de først om alt gik som det skulle, og NEJ det gjorde det ikke, for jeg fik ikke de penge jeg skulle have.. og det skete flere gange at de lavede kludder i den...

Jeg er dødtræt af kommunen, virkelig...................

MEN idet jeg ikke har nogen form for ret til at sige nej til dem, så gør jeg også alt det de beder mig om.. Jeg synes bare ikke det er fair.. Min sagsbehandler ku i det mindste ha aftalt et møde med mig, så hun kunne se hvem jeg er... inden hun dømmer mig for hårdt!!

Har du prøvet at fortælle hende om dine irritationer over hende?
Altså på den voksne måde, lad hende være den "åndssvage", så kan de da ikke klandre dig for at opføre dig umodent. 
Kan man søge om at få en anden sagsbehandler, synes jeg da du skulle gøre det?

Anmeld

27. maj 2009

Smukkert

Mebach skriver:

Har du prøvet at fortælle hende om dine irritationer over hende?
Altså på den voksne måde, lad hende være den "åndssvage", så kan de da ikke klandre dig for at opføre dig umodent. 
Kan man søge om at få en anden sagsbehandler, synes jeg da du skulle gøre det?

Ja, op til flere gange... Så siger hun: "Det kan hun godt forstå.... " men så kører hun bare videre med flere fordomme...

Endelig har jeg fået en møde med hende om et ung mor projekt d. 9 juni, så håber det bliver bedre når jeg møder hende og får hørt lidt om det projekt..

Det skulle vidst være svært at skifte sagsbehandler i børn og familie afdelingen... Men hende her er ny i job og hun har virkelig fået mig til at være negativ omkring det, idet hun direkte dømmer mig gentagne gange.

Anmeld

27. maj 2009

Rikke, Liam & Linus

Smukkert skriver:

Ja, op til flere gange... Så siger hun: "Det kan hun godt forstå.... " men så kører hun bare videre med flere fordomme...

Endelig har jeg fået en møde med hende om et ung mor projekt d. 9 juni, så håber det bliver bedre når jeg møder hende og får hørt lidt om det projekt..

Det skulle vidst være svært at skifte sagsbehandler i børn og familie afdelingen... Men hende her er ny i job og hun har virkelig fået mig til at være negativ omkring det, idet hun direkte dømmer mig gentagne gange.

Jeg kan godt se at det er rigtig frustrende at stå i sådan en situation som du står i.

Men tror måske du skal, som andre også siger, vise dem at det her er bare noget du VIL og du KAN.
I stedet for at sætte dig selv i offerrollen og bare være sur over de er efter dig.

Men mht. artiklen. Synes du så ikke også at det er en god ide at fjerne et barn fra en forælder der er f.eks. åbentlyst alkoholiseret eller narkoman??
Kunne forestille mig at forslaget skulle træde i kraft ved den slags situationer, og ikke bare fordi folk kommer fra en groggy baggrund selv.

Anmeld

27. maj 2009

Smukkert

RikkeØ skriver:

Jeg kan godt se at det er rigtig frustrende at stå i sådan en situation som du står i.

Men tror måske du skal, som andre også siger, vise dem at det her er bare noget du VIL og du KAN.
I stedet for at sætte dig selv i offerrollen og bare være sur over de er efter dig.

Men mht. artiklen. Synes du så ikke også at det er en god ide at fjerne et barn fra en forælder der er f.eks. åbentlyst alkoholiseret eller narkoman??
Kunne forestille mig at forslaget skulle træde i kraft ved den slags situationer, og ikke bare fordi folk kommer fra en groggy baggrund selv.

Jeg gør også meget for at modbevise dem, men det er rigtig hårdt at blive behandlet som et mindre værdigt menneske...

Har tænkt mig at komme i praktik i en vuggestue, hvor vuggestuen så kan "dømme" mig og videregive det til kommunen.. Det er noget af en risiko at tage, for tænk nu hvis de skriver noget negativ om en... Men jeg er nødt til at tage nogle chancer for at få dem til at acceptere mit valg at blive ung mor.

Ser helst ikke jeg skal på det hjem, da jeg har boet selv så mange år og ville have svært ved at indordne mig sådan et sted... Og så har jeg en hund jeg har haft i 2 år, som jeg jo ik kan slæbe med mig.. Det er bare ikke MIG at skulle overbegloes sådan et sted.

Jeg har også kendskab til småbørn. Har 6 søskende, 5 af dem mindre end mig. Så jeg har både været babysitter, skiftet ble, givet flasket m.m..

Men nåå nej, er man blevet svigtet som barn, svigter man også sit eget barn. Det er dén parralel de drager, og det synes jeg ikke er rimeligt.

________

Nu er min far alkoholiker. Min mor er lidt speciel, måske har hun boarderline.
Jeg har ikke fortrudt jeg har den familie, for hvis ikke jeg havde haft det, så havde jeg ikke været så super stærk idag. Jeg har lært af det og det har formet mig til den jeg er. Jeg vil hellere ha oplevet det jeg har, end at være i en kernfamilie, for jeg har klaret mig super godt efterfølgende fordi jeg er blevet tidlig ansvarsbevidst, selvstændig og stærk.
.......... men jeg er også et særtilfælde.. Ifølge statistikken skulle jeg jo a) drikke, 2) være på kh 3) være kriminel 4) andet.. eller, nu er jeg så blevet gravid så helt pletfri er jeg ikke .

Man kan jo spørge de svigtede børn, om de hellere ville have været foruden?

Anmeld

27. maj 2009

DK

Altså nu kommer denne her lov jo ikke til at have indvirkning på forældre hvor man er i tvivl. Den kommer til at have indvirkning på tilfælde hvor man 100% sikkert ved at denne forældre ikke er egnet. Som i ex. Mors lille dreng. Der var det jo sole klart for alle at hun ikke var egnet, og hvor synd og tragisk for lille Jørn der nu er psykisk handicappet og skadet for LIVET

Vi forældre har EN chance. Så må vi håbe vi kan rejse os op til vores ansvar!

Hvis nogen er i tvivl, så må man jo bevise det modsatte!! Jeg er helt sikker på at kommunen aldrig fjerner et barn fra en 100% velfungerende familie, hvor der ingen problemer er! Og jeg tror også der skal STORE problemer til, ikke a la du er en ung mor-problemer før barnet bliver fjernet ved hjælp af denne regel.

Og til Smukkert: Tag dog afsted på det hjem, og blær dig med dine egenskaber som mor, og luk røven på dem alle en gang for alle! Der går jo ikke noget af dig, for at bevise at du har styr på det hele. Set det fra den lyse side, det kan være du ender med at lære et par fif!

Anmeld

27. maj 2009

trine1989

Smukkert skriver:

Man kan jo spørge de svigtede børn, om de hellere ville have været foruden?

Ja det ville jeg gerne...
det er også en af grundene til at jeg vil sørge for at mit barn får "kernefamilien" da jeg ikke selv har haft den.
Vil gør ALT i verden for at mit barn skal få alt det jeg har manglet og savnet.
jeg skiller også mig selv ud fra de fleste med sådan en opvækst og jeg er skide stolt af mig selv at jeg er kommet så langt.

Anmeld

27. maj 2009

Smukkert

trine1989 skriver:

Ja det ville jeg gerne...
det er også en af grundene til at jeg vil sørge for at mit barn får "kernefamilien" da jeg ikke selv har haft den.
Vil gør ALT i verden for at mit barn skal få alt det jeg har manglet og savnet.
jeg skiller også mig selv ud fra de fleste med sådan en opvækst og jeg er skide stolt af mig selv at jeg er kommet så langt.

Klart jeg heller ikke ønsker det samme for mit eget barn.. Sådan skulle den ikke forståes

Man jeg er glad for det jeg har været igennem, på trod jeg skiller mig ud fra de andre på min alder.. Jeg har fået en masse gode egenskaber ud af det og har fået en enorm god selvindsigt.

DK:
Jeg har en hund jeg ikke kan tage med mig.. Skal jeg så komme af med hunden? Nej...
Desuden bryder jeg mig virkelig ikk om at skulle være sådan et sted.. Så hellere komme i praktik i en vuggestue, læse diverse bøger, gå til ungmorprojekt og lære noget der.. evt. få en dukke... og søge råd herinde..

Anmeld

27. maj 2009

millesofie

Til Smukkert
jeg synes helt sikkert også du skulle tage kampen op især for dit barns skyld
det er et elendigt system vi har og jeg har også selv frygtet det da jeg er alene og selv har været i søgelyset før
men du kan jo intet gøre nu for at de slipper dig, så tag i mod de tilbud de har opfør dig eksemplarisk, kom hurtig igemmen så dig og den lille kan komme hjem igen og få jeres egen hverdag

Og til Jer andre

Jeg synes det er en dårlig lov da den kan bruges i mod folk

det er aldrig en god ting når der kommer en socialmedarbejder og banker på din dør om du så selv er skyld i det eller ej

jeg har mødt mange der aldrig skulle have været forældre men det skal vi andre vel ikke bode for

jeg har kun været i søgelyset fordi min mor var alene med mig og jeg skifede skole 2 gange, mere skal der ikke til.. og mig og  min mor har altid haft det godt

Anmeld

27. maj 2009

Mikkelmusen

Jeg synes ikke om loven. Jeg er ret overbevist om den vil være god i de fleste tilfælde, men jeg er også ret sikker på at der vil ske "fejl" og at det vil gå ud over blandt andet unge forældre som måske ikke har haft chancen for at bevise de kan, fordi de har en eller anden emsig sagsbehandler.

Ja loven bliver jo nok vedtaget og mest til det gode, men jeg sidder alligevel mest og frygter for dem der er "uskyldige".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.