RikkeØ skriver:
Jeg kan godt se at det er rigtig frustrende at stå i sådan en situation som du står i.
Men tror måske du skal, som andre også siger, vise dem at det her er bare noget du VIL og du KAN.
I stedet for at sætte dig selv i offerrollen og bare være sur over de er efter dig.
Men mht. artiklen. Synes du så ikke også at det er en god ide at fjerne et barn fra en forælder der er f.eks. åbentlyst alkoholiseret eller narkoman??
Kunne forestille mig at forslaget skulle træde i kraft ved den slags situationer, og ikke bare fordi folk kommer fra en groggy baggrund selv.
Jeg gør også meget for at modbevise dem, men det er rigtig hårdt at blive behandlet som et mindre værdigt menneske...
Har tænkt mig at komme i praktik i en vuggestue, hvor vuggestuen så kan "dømme" mig og videregive det til kommunen.. Det er noget af en risiko at tage, for tænk nu hvis de skriver noget negativ om en... Men jeg er nødt til at tage nogle chancer for at få dem til at acceptere mit valg at blive ung mor.
Ser helst ikke jeg skal på det hjem, da jeg har boet selv så mange år og ville have svært ved at indordne mig sådan et sted... Og så har jeg en hund jeg har haft i 2 år, som jeg jo ik kan slæbe med mig.. Det er bare ikke MIG at skulle overbegloes sådan et sted.
Jeg har også kendskab til småbørn. Har 6 søskende, 5 af dem mindre end mig. Så jeg har både været babysitter, skiftet ble, givet flasket m.m..
Men nåå nej, er man blevet svigtet som barn, svigter man også sit eget barn. Det er dén parralel de drager, og det synes jeg ikke er rimeligt.
________
Nu er min far alkoholiker. Min mor er lidt speciel, måske har hun boarderline.
Jeg har ikke fortrudt jeg har den familie, for hvis ikke jeg havde haft det, så havde jeg ikke været så super stærk idag. Jeg har lært af det og det har formet mig til den jeg er. Jeg vil hellere ha oplevet det jeg har, end at være i en kernfamilie, for jeg har klaret mig super godt efterfølgende fordi jeg er blevet tidlig ansvarsbevidst, selvstændig og stærk.
.......... men jeg er også et særtilfælde.. Ifølge statistikken skulle jeg jo a) drikke, 2) være på kh 3) være kriminel 4) andet.. eller, nu er jeg så blevet gravid så helt pletfri er jeg ikke

.
Man kan jo spørge de svigtede børn, om de hellere ville have været foruden?